2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-07-12 08:35 hege részére

Egy hibakód olvasás mindenképpen kellene. Természetesen ez nem garantálja a hiba megtalálását, hiszen nem tud mindenről vezérlőegység, de mindenesetre segíthet. Ennek a szenzornak például van visszacsatolása, tehát hiba esetén észleli a vezérlőagység, azaz van hibakód. A szenzor ára egyébként 90000 körül van.

hege | 2010-07-07 11:49

és mit javasolsz próbáljak bontóból ilyet szerezni vagy állítani kellene rajta esetleg bp 22 kerület környékén akár Biatorbágy felé mazda szervizt aki betudja a hibát azonosítani? milyen összeg lehet egy fojtoszelep szenzor?

mazda-auto.hu | 2010-07-07 11:15 hege részére

..de pl a fojtószelep szenzor hibája miatt a vezérlőegység "nem tud alkalmazkodni" a megváltozott körülményekhez.

Az esetleges áthúzást ha mással nem, sötétben felnyitott motortérrel általában ki lehet szűrni, ha erre gyanakszol.

hege | 2010-07-07 11:04

Szia de plusz üzemanyagot kap akkor is ugyan ez áll fent hogy sajnos lassan felpörög gyorsan meg nem és ha így alapjáraton bemelegszik nehezebb is elindítani. meg 2 órát teljesen jól működöt az autó amikor kopott össze .

mazda-auto.hu | 2010-07-07 10:18 hege részére

Véleményünk szerint nem gyújtás problémával állsz szemben. Inkább pl fojtószelep szenzor, légmennyiség mérő..stb..A gyújtás elsősorban fordulatszámhoz kötődik (ez már nem vákuumos előgyújtás szabályzás), nem függ a lassú-gyors felpörgéstől.

Az MX-3 1,8i V6 és a V6-os Xedos 9-esek elosztója-fedele nem egyezik meg

hege | 2010-07-07 09:26

Sziasztok érdeklődni szeretnék van egy xedos 9 2.5 V6 Sajnos az autó elég lepukkant állapotban kaptam teljes motor generált kapott az autót amikor járatták hogy összekopjon 2 órai járatás után valamiért leállt és azóta rosszalkodik a gyújtás azaz elindítom kiváló alapjárat utána lassan pörgetve 6000 is felpörög de viszont ha gyorsan nyomom a gázt csak fullad üzemanyagot kap rendesen . gyújtásra gyanakszom kipufogót kitisztították + benzinnel is próbálták akkor is ez a jelenség viszont gyújtás elosztó fejet nagyon nehéz találni vagy horror áron az a kérdésem hogy az mx3 v6 gyujtás elosztó fej meg egyezik e a xedos 9 gyújtás elosztófejével vagy esetleg valami javaslat mert 80-160e ft nem szívesen adnék ki még + gyújtásra ha nem az a baja a elosztót szétszedtem volt rotor meg fedél csere kábeleket kimértük jók ... valószínű a trafó húz át valahol?

mazda-auto.hu | 2010-07-06 08:41 Bálint66 részére

A kuplung hidraulika, vagy szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy. Bármelyik ezek közül. Az első talán a legvalószínűbb. Lehet, hogy csak levegős a rendszer.

Bálint66 | 2010-07-04 10:59

Tisztelt mazda-auto!

97-es Xedos 6-osom ebben a több mint 30 fok melegben nehézkesen veszi a sebességi fokozatokat.

Tegnap mikor megtettem vele kb 90 km-t, egyszerűen egyik fokozatot sem akarta bevenni. Minden egyes váltásnál kb. 4x kuplungoltam rá, de akkor sem tudtam simán váltani vele. Rükverc volt a legborzalmasabb... Hatalmas reccsenések közepette, ugyancsak 4 kuplungolás után volt hajlandó tolatni. :(
A kuplung is furán viselkedik, kb 3 centiméterig betudom nyomni, onnan hirtelen felkeményedik. Szinte "pöckölgetni" lehet.
Este a hűs időben ugyanezen a napon ismét mentem vele, akkor semmiféle probléma illetve tünet nem jelentkezett. A váltóolaj tavaly lett lecserélve hasonló problémák miatt. Mik lehetnek a hibás alkatrészek?

Várom válaszod, amit előre is nagyon köszönök!

mazda-auto.hu | 2010-07-01 10:38 Ferenc39 részére

A beépítés általában maximum 2 órát vesz igénybe. A berendezés mellett elhelyezünk egy kapcsolót, mellyel bármikor kiiktatható a programmódosító elektronika, így ilyenkor olyan az autó, mint beszerelés előtt volt. A másik állásban viszont 100% E85 üzemhez állítható be az elektronika, így ebben az állásban célszerű kizárólag E85-öt tankolni, hiszen így a legjobb a működés, és a legnagyobb a megtakarítás. Az E85-ben 15% benzin van, de ennél nagyobb benzin arány, tehát kevert üzemanyag esetén egyik állás sem optimális, de működik a motor.

Többeknek tájékoztatásul: Négyhengeres hengerenkénti befecskendezős motorokhoz egyébként 49500,-Ft az átalakítás, míg esetleg központi befecskendezős motorokhoz 39500,-ft.

Ferenc39 | 2010-07-01 09:01

Tisztelt mazda-auto.hu!

Mennyi időt vesz igénybe az etanol átalakító beépítése?

Lehet-e utána vegyesen használni benzin-alkohol, tetszőleges keverése?

Mert most 70/30%-ban van alkohol-benzin és azt vettem észre, hogyha sietni akarok nem gyorsul...ha finoman nyomom a gázt akkor jobb a helyzet.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó