2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-07-12 08:35 hege részére
Egy hibakód olvasás mindenképpen kellene. Természetesen ez nem garantálja a hiba megtalálását, hiszen nem tud mindenről vezérlőegység, de mindenesetre segíthet. Ennek a szenzornak például van visszacsatolása, tehát hiba esetén észleli a vezérlőagység, azaz van hibakód. A szenzor ára egyébként 90000 körül van.
hege | 2010-07-07 11:49
és mit javasolsz próbáljak bontóból ilyet szerezni vagy állítani kellene rajta esetleg bp 22 kerület környékén akár Biatorbágy felé mazda szervizt aki betudja a hibát azonosítani? milyen összeg lehet egy fojtoszelep szenzor?
mazda-auto.hu | 2010-07-07 11:15 hege részére
..de pl a fojtószelep szenzor hibája miatt a vezérlőegység "nem tud alkalmazkodni" a megváltozott körülményekhez.
Az esetleges áthúzást ha mással nem, sötétben felnyitott motortérrel általában ki lehet szűrni, ha erre gyanakszol.
hege | 2010-07-07 11:04
Szia de plusz üzemanyagot kap akkor is ugyan ez áll fent hogy sajnos lassan felpörög gyorsan meg nem és ha így alapjáraton bemelegszik nehezebb is elindítani. meg 2 órát teljesen jól működöt az autó amikor kopott össze .
mazda-auto.hu | 2010-07-07 10:18 hege részére
Véleményünk szerint nem gyújtás problémával állsz szemben. Inkább pl fojtószelep szenzor, légmennyiség mérő..stb..A gyújtás elsősorban fordulatszámhoz kötődik (ez már nem vákuumos előgyújtás szabályzás), nem függ a lassú-gyors felpörgéstől.
Az MX-3 1,8i V6 és a V6-os Xedos 9-esek elosztója-fedele nem egyezik meg
hege | 2010-07-07 09:26
Sziasztok érdeklődni szeretnék van egy xedos 9 2.5 V6 Sajnos az autó elég lepukkant állapotban kaptam teljes motor generált kapott az autót amikor járatták hogy összekopjon 2 órai járatás után valamiért leállt és azóta rosszalkodik a gyújtás azaz elindítom kiváló alapjárat utána lassan pörgetve 6000 is felpörög de viszont ha gyorsan nyomom a gázt csak fullad üzemanyagot kap rendesen . gyújtásra gyanakszom kipufogót kitisztították + benzinnel is próbálták akkor is ez a jelenség viszont gyújtás elosztó fejet nagyon nehéz találni vagy horror áron az a kérdésem hogy az mx3 v6 gyujtás elosztó fej meg egyezik e a xedos 9 gyújtás elosztófejével vagy esetleg valami javaslat mert 80-160e ft nem szívesen adnék ki még + gyújtásra ha nem az a baja a elosztót szétszedtem volt rotor meg fedél csere kábeleket kimértük jók ... valószínű a trafó húz át valahol?
mazda-auto.hu | 2010-07-06 08:41 Bálint66 részére
A kuplung hidraulika, vagy szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy. Bármelyik ezek közül. Az első talán a legvalószínűbb. Lehet, hogy csak levegős a rendszer.
Bálint66 | 2010-07-04 10:59
Tisztelt mazda-auto!
97-es Xedos 6-osom ebben a több mint 30 fok melegben nehézkesen veszi a sebességi fokozatokat.
Tegnap mikor megtettem vele kb 90 km-t, egyszerűen egyik fokozatot sem akarta bevenni. Minden egyes váltásnál kb. 4x kuplungoltam rá, de akkor sem tudtam simán váltani vele. Rükverc volt a legborzalmasabb... Hatalmas reccsenések közepette, ugyancsak 4 kuplungolás után volt hajlandó tolatni. :(
A kuplung is furán viselkedik, kb 3 centiméterig betudom nyomni, onnan hirtelen felkeményedik. Szinte "pöckölgetni" lehet.
Este a hűs időben ugyanezen a napon ismét mentem vele, akkor semmiféle probléma illetve tünet nem jelentkezett. A váltóolaj tavaly lett lecserélve hasonló problémák miatt. Mik lehetnek a hibás alkatrészek?
Várom válaszod, amit előre is nagyon köszönök!
mazda-auto.hu | 2010-07-01 10:38 Ferenc39 részére
A beépítés általában maximum 2 órát vesz igénybe. A berendezés mellett elhelyezünk egy kapcsolót, mellyel bármikor kiiktatható a programmódosító elektronika, így ilyenkor olyan az autó, mint beszerelés előtt volt. A másik állásban viszont 100% E85 üzemhez állítható be az elektronika, így ebben az állásban célszerű kizárólag E85-öt tankolni, hiszen így a legjobb a működés, és a legnagyobb a megtakarítás. Az E85-ben 15% benzin van, de ennél nagyobb benzin arány, tehát kevert üzemanyag esetén egyik állás sem optimális, de működik a motor.
Többeknek tájékoztatásul: Négyhengeres hengerenkénti befecskendezős motorokhoz egyébként 49500,-Ft az átalakítás, míg esetleg központi befecskendezős motorokhoz 39500,-ft.
Ferenc39 | 2010-07-01 09:01
Tisztelt mazda-auto.hu!
Mennyi időt vesz igénybe az etanol átalakító beépítése?
Lehet-e utána vegyesen használni benzin-alkohol, tetszőleges keverése?
Mert most 70/30%-ban van alkohol-benzin és azt vettem észre, hogyha sietni akarok nem gyorsul...ha finoman nyomom a gázt akkor jobb a helyzet.