Csak benzines, de az sok kivitelben.
A Mazda3 Sedan három féle motorral, összesen 7 különböző felszereltségi fokozatban rendelhető meg. A 1,6 liter hengerűrtartalmú benzines lehet CE, TE, TX, vagy TX Plus kivitelű, míg a nagyobb 2,0 literest választhatjuk automata váltóval, vagy az új közvetlen benzin befecskendezéses 2,0 DISI motorral TX vagy TX Plus verzióban. Mi egy négyajtós Mazda3 1,6 TE kivitelt próbáltunk ki.
Az alapmotorral sem rossz.
Habár nagyvárosi emberként az automata váltóra esküszöm, mely a dugóban araszolgatáskor nem fárasztja a lábat, a Mazda3 esetében valószínűleg én is a tesztautónkban található kézi váltót választanám, hiszen a tengelykapcsoló pedál vajpuhán mozgatható és a váltókar is szinte magától beesik a kívánt fokozatba. A vezetési pozícióval is elégedett voltam, bár magasabb embereknek váltás közben kissé útban lehet a könyöktámasz.
A változó szelepvezérléssel és szívócsőhossz beállítással felvértezett 16 szelepes 1,6 literes erőforrás 105 lóerőt és 145 Nm nyomatékot teljesít. A "rajongók" valószínűleg inkább az erőteljesebb, 150 lóerős két literes kivitelekben találják meg számításukat, de a legtöbb ember teljesen elégedett lesz ennek a motornak a teljesítményével is, különösen a szuperpontos váltóéval. Kemény gyorsításnál kissé hangossá válik, de máskülönben, ahogy elvárható, nagyon csendes és kifinomult. A hivatalos fogyasztási adatok szerint városban 8,3, országúton 5,2, míg vegyesen 6,3 liter átlagfogyasztásra számíthatunk 100 km-re vetítve.
Vezetésért rajongóknak.
A Mazda3 valamilyen szinten mindig a kormánykerékkel való közvetlen kapcsolatról szólt. Ez alól a legújabb kivitel sem kivétel. A mérnökök csökkentették a kormánymű rezgéseit, a még jobb kanyarvétei tulajdonságok érdekében keményítettek a lengéscsillapítókon és csökkentették a hátsó multilink felfüggesztés tömegét. A karosszéria kulcsfontosságú pontjai további megerősítésen estek keresztül, de mindezek ellenére mégsem igényel kompromisszumot a rossz felületű útakon haladás. A Mazda3 védjegyének számító kezelhetőség mindig jobb és viszajelzőbb, mint amit az ember ennyi pénzért elvárna. Igazi élmény kanyargós utakon terelgetni az autót. A kormányzás jól kiegyensúlyozott, anélkül, hogy nehéz lenne, pontosan irányíthatóvá teszi autópályán is a Hármast, nem kell állandóan korrigálni. Az első hajtás nincs befolyással a kormányzásra, a fékek viszont határozottan reagálnak a legkisebb pedálmozdulatra is. Ez az az autó, amely a vezetni szerető embereket elégedetté teszi, anélkül, hogy megfélemlíteni azokat, akiknek az autó csak közlekedési eszköz.
Gazdag felszereltség
Már ez a TE kivitel is viszonylag jól fel van szerelve, hiszen van hat légszák, légkondícionáló, 16 collos könnyűfém kerekek, elektromos tükör állítás-ablakemelők elöl, távolságában és magasságában állítható kormányoszlop, központi zár, kormányról vezérelhető fedélzeti komputer, osztva dönthető hátsó ülés, vagy CD/MP3 lejátszós audió rendszer. Természetesen a blokkolásgátlós fékrendszer sem hiányzik, illetve ezentúl minden Mazda3-as fel van szerelve menetstabilizálóval és kipörgésgátlóval. Így az autónk 4789900,-Ft-ba kerül, metálfényezés felár nélkül.
Az újratervezett Mazda3 nem szakított elődje összes paraméterével. A tengelytávolság és szélesség nem változott, de a magasság, szélesség, illetve a csomagtartó űrtartalma kismértékben növekedett. A csomagtér padló hosszúsága most 98 cm, ami az üléstámlák lehajtásával 160 cm-re növelhető.
Szubjektíven.
A megjelenés persze mindig szubjektív, de az új Mazda3 nem lelkesít igazán. Különösen a hátsó rész, ahol a korábbi ékszerszerű hátsó lámpák helyett egyszerű piros és fehér lencséket alkalmaztak. Véleményem szerint az autó orrkiképzése pedig túlzó egy kissé az autó többi részéhez képest. A korábbi osztott légbeömlő nyílást, most egy nagy, fogatlan vigyor váltotta fel. Nekem így egy rajzfilm figura szerű az autó arca.
Sokkal jobb a helyzet belül, ahol már lényegesen jobb képet mutat a Hármas. Az itt-ott kemény műanyag ellenére a műszerfal nagyon jól néz ki, szűkek az illesztések, egyszerű a kezelhetőség és még fémes hatású berakásokkal is találkozhatunk. Csak egy kifogást találtam; habár igen népszerű az autóvezetők körében, nem kedvelem a Mazda piros műszerfal világítását. Az gyengéd párnázású ülések meglehetősen kényelmesek, és elegendő teret hagynak az elöl ülők számára. Ha nem tolják hátra teljesen üléseiket, a barátaiknak is bőségesen elegendő lábterük lesz hátul.
Az előző Mazda3 például Kanadában a 2004-es év autója volt, de a világ számos országában nyert el díjakat pályafutása során. Az új Mazda3 megjelenése nem annyira az én ízlésemnek való, de a menettulajdonságai annál inkább. A Mazda fogott egy jó autót, amit még jobbá tett.
Kommentek
ungyi | 2019-04-22 15:59 Válasz erre
Már lassan 9. éve van a birtokomba, abszolút hibátlan, a kötelező cseréken kívül és + a fékfolyadék- semmit sem kellett cserélni és a karosszéria is jól birja. Dühöngök viszont a mellettem állók ajtónyitogatása miatt, két helyen is leverték a festéket-ami egyébként nagyon gyenge! Átlagfogyasztásom 5.4 L. Nem eszi az olajat-cserétől cseréig megy-nem csörög, nem zizeg semmi- szóval eddig hibátlan, vezetni meg egy élmény.
ungyi | 2014-02-07 11:16 Válasz erre
Harmadik éve vezetgetem a 3-t,hibátlan, olyan mint egy kezes bárány, hihetetlenül simul a kezeim közé. Bőséges a helykínálat, kézre áll a műszerfal, a kormánymű utolérhetetlen. Nekem nem hiányik a "több ló"-egy igazi remek, megbízható családi autót akartam és meg is kaptam.
Attila | 2009-10-07 23:48 Válasz erre
4,3 gurigájér kicsit több járna 105 lónál, vagy 105 lójér kevesebbet kéne kérni mint 4,3...