2024. December 22. - Zéno

Bérbe vehető Mazda5 hibridek.

Mazda5 hidrogén wankel hibrid.

 A Mazda bejelentése alapján megkezdődik - igaz egyelőre csak Japánban -, a Mazda5 Hydrogen RE hibrid bérbevehetési lehetősége. A Mazda "hidrogénes" hibrid rendszere az újításoknak köszönhetően jelentősen megnövekedett teljesítményt nyújt. A Mazda egyébként a világ első autógyára, amely lehetővé tette hidrogén hibrid gépjárművek elérhetőségét. A korábbi RX-8 hibridek után az első Mazda5 hibridek már az idén állami szervekhez és energiához köthető cégekhez kerülnek.


 Rajtra kész.

 A Mazda5 (Japánban Premacy) Hydrogen RE hibrid a Mazda második hidrogénes forgódugattyús erőforrással szerelt autója, amely elérhető az ügyfelek számára. A Mazda5 Hydrogen RE hibrid végső specifikációs adatait 2009 Március 5-én fogadta el az illetékes japán minisztérium. Az első autó amely elérhető lesz a bérbevevők számára, ezen a héten Március 25-én kapta meg regisztrációs számát.Mazda5 hidrogén hibrid.

 Wankel-elektro hibrid.

 Röviden a Mazda5 Hydrogen RE hibrid technikájáról: Az autó hajtásáról egy hidrogénnel és benzinnel is üzemelő forgódugattyús motor és egy elektromotor együttesen gondoskodik. A wankel rendszerű motor egy generátoron keresztül elektromos áramot termel, amely az autó mozgatását végzó villanymotort táplálja. Szemben az RX-8 hidrogén hibriddel, a Mazda5 hibrid 200km-rel nagyobb hatótávolságú és 40 százalékkal erősebb (hidrogén üzemmódban) annál. Lényeges különbség a két hibrid között, hogy az RX-8 esetében még a Renesis bolygódugattyús motor közvetlenül részt vesz a kerekek hajtásában is, míg a Mazda5-nél már nem. A Mazda5 hidrogén hibrid további érdekessége, hogy utasterében a kárpitok a Mazda által kifejlesztett növényi alapú szövetből készülnek ITT.Mazda5 hidrogén hibrid.

Részletesen az új Mazda5 Hydrogen RE hibridről: ITT.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó