Rajtra kész.
A Mazda5 (Japánban Premacy) Hydrogen RE hibrid a Mazda második hidrogénes forgódugattyús erőforrással szerelt autója, amely elérhető az ügyfelek számára. A Mazda5 Hydrogen RE hibrid végső specifikációs adatait 2009 Március 5-én fogadta el az illetékes japán minisztérium. Az első autó amely elérhető lesz a bérbevevők számára, ezen a héten Március 25-én kapta meg regisztrációs számát.
Wankel-elektro hibrid.
Röviden a Mazda5 Hydrogen RE hibrid technikájáról: Az autó hajtásáról egy hidrogénnel és benzinnel is üzemelő forgódugattyús motor és egy elektromotor együttesen gondoskodik. A wankel rendszerű motor egy generátoron keresztül elektromos áramot termel, amely az autó mozgatását végzó villanymotort táplálja. Szemben az RX-8 hidrogén hibriddel, a Mazda5 hibrid 200km-rel nagyobb hatótávolságú és 40 százalékkal erősebb (hidrogén üzemmódban) annál. Lényeges különbség a két hibrid között, hogy az RX-8 esetében még a Renesis bolygódugattyús motor közvetlenül részt vesz a kerekek hajtásában is, míg a Mazda5-nél már nem. A Mazda5 hidrogén hibrid további érdekessége, hogy utasterében a kárpitok a Mazda által kifejlesztett növényi alapú szövetből készülnek ITT.
Részletesen az új Mazda5 Hydrogen RE hibridről: ITT.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.