A Mazda6 jó választás.

2024. December 21. Szombat - Tamás

2013.10.02.

Tesztek

A Mazda6 jó választás.

Mazda 6

Forrás: AE

 A harmadik generációs Mazda6 egyfajta szabadúszó. A legtöbb gyártó megszüntette a tradicionális családi szedán karosszériaverziót, és inkább praktikusabb ötajtós, illetve magasított szabadidőautó (crossover) kiviteleket gyárt egy-egy típusából. De a Mazda leragadt a négy ajtós kialakításnál, és az új Hatos képében egy osztályelső autót fejlesztettek ki. Nem véletlen, hogy ez az autó nyerte a Legjobb Családi Autó 2013 díjat a brit Autó Express "új autó díjazás" kategóriájában, szinte minden tekintetben brilliáns. Az első a megjelenése, hiszen bármilyen szögből nézzük , elragadó a kupészerű profil, a kidomborodó sárvédő ívek, és hatalmas hűtőnyílás.... 


  Formailag.

 

 Az új Mazda6 egyike a legstílusosabb családi autóknak a piacon, és a már-már drámai megjelenése háttérbe szorítja a riválisokat, mint a már említett Ford Mondeo, VW Passat, vagy Skoda Superb. A Takeri és Shinari koncepciókon formálódott Hatos karosszériája a Kodo formai nyelvezet jegyében fogant, éles törésvonalakkal, domborodó sárvédőívekkel. A magas övvonal, a lendületes kupészerű tető hangsúlyos és erőteljes megjelenést biztosít, miközben az ötszögletű hűtőrács - mely majdnem "belefolyik" a szélek irányába hátrafele forduló LED-es fényszórókba - , dominál az autó elején.

 

Az új Mazda6 jó választás. 

Ez a fajta szárnyaló formai kialakítás régóta hiányzik a családi autók osztályából. A Mazda6 esetében azonban nem csak a csinos külső az egyetlen nagyszerű dolog. Minden kivitele jól felszerelt , már az árlista alján található modellek is 17 collos könnyűfém felniket, nappali fényt, Bluetooth kihangosítót, és 5,8 collos képernyőt tartalmaznak. A legjobban felszerelt modellek már 19 collos felnikkel vannak szerelve. A belső tér majdnem annyiraMMI kezelőgomb. sportos, mint az autó kívül. A légbeömlő rácsok az első hűtőrács formáját imitálják és műszerfalon végigfutó sötétvörös elem, illetve a háromküllős kormánykerék visznek további "drámát" az összhatásba. Tény, hogy a panel kialakítása nagyon hasonlít a CX-5-ben megtalálhatóhoz, viszont sok puha és jó tapintású anyagból van kialakítva.  Elég sok gomb van a középkonzolon, de minden lényeges funkció kezelhető a kicsi kerek gombbal a könyöktámasz előtt, mely hasonlóan működik, mint a modern Audik MMI rendszere. A kényelmes vezetési pozíciót is könnyű megtalálni, mert a kormány és az ülés esetében is tág az állítási lehetőség.

 

Az új Mazda6 jó választás. 

Vezetés.

 

 A Mazda6-os könnyű és szórakoztató vezetni, mely a kiváló vezetési pozíciónak, a jó kilátásnak, a nagyszerű motorkínálatnak és a pengeéles vezethetőségi karakterisztikának is betudható. Az autó jól kezelhető, sok visszajelzést kapunk a kormányműtől, és nagyszerű a tapadás, ezért fesztelenül habzsolja az autó a kanyarokat. A sebességváltó és a fékek hasonlóan jól kiegyensúlyozottak, mint a precíz kormánymű, így az új Mazda6-ost könnyű és egyben élmény vezetni akár vidéki kanyargós utakon, vagy a városban.. A hatfokozatú kézi sebességváltó különösen lágyan és pontosan kapcsolható, de az automata egység szintén nagyon jó, és ha kedvünk van hozzá a kormány mögötti fülekkel is váltogathatunk. 

 

Az új Mazda6 jó választás.

 

A rendkívül jó kezelhetőség oltárán azért annyit fizetnünk kell, hogy az autó felfüggesztése már-már majdnem túl kemény. De ez nem éri el azt a mértéket, mely beárnyékolhatná a Hatos rengeteg egyéb jó tulajdonságát. Például, hogy mennyire kifinomult. A benzines és dízel motorok is csendesek alapjáraton,  és bőséges teljesítményt nyújtanak az úton. A motorválaszték 143 és 162 lóerős négyhengeres benzinesekkel indul, míg a 2,2 literes dízel elérhető 148, vagy 172 lóerős kivitelben. Az előző a legtakarékosabb motor a kínálatban, és rendkívül alacsony fogyasztási adatokat produkál. Teljesítményben a 2,5 literes benzines viszi el a pálmát, mely 190 lóerőt teljesít. Csak tompa morgást hallatnak a motorok, amíg nem nyomjuk túl mélyre a gázpedált, de még ebben az esetben is inkább sportos a hangzás, mint erőlködő.

 

Megbízhatóság.

 

A Mazda6 maximális öt csillagot kapott a 2013-ban elvégzett Euro NCAP teszten, 92 pontot elérve az utasvédelem, 77 százalékot a gyermek-utasvédelem, 66 százalékot a gyalogosok, és 81 százalékot a biztonsági felszereltség terén. Az eredmények nem meglepők, hiszen minden kivitel bőségesen ellátott biztonsági berendezésekkel. Ezek sorába tartozik az aktív világítás, a sávelhagyásra figyelmeztetés, és a CX-5-ben már megismert automata fékrendszer. Ez utóbbi rövidítése SCBS, és arra tervezték hogy megelőzze - vagy legalábbis csökkentse a hatását -, a leggyakoribb, lassú sebességű ráfutásos baleseteknek. Lézer szenzorok segítségével a Mazda6 pásztázza az előtte megjelenő autót, vagy nagyobb tárgyat, és ha ütközés veszélyét észleli, akkor maximális fékerőt produkál, ha  

 a vezető nem használja ki az autóban rejlő maximáis fékezési potenciált. Amennyiben a vezető egyáltalán nem fékez, a fékek akkor is automatikusan működésbe lépnek, illetve a vezérlőegység csökkenti a motor teljesítményét.

A Mazda6-ban megtalálható "Hátsó Jármű Figyelő Rendszer" figyelmezteti a vezetőt irányváltás előtt, ha hátulról érkező autó van a holtterünkben. A biztonsági jellemzők mellett a Mazda megbízhatóság terén is az élmezőnybe tartozik.

 

Az új Mazda6 jó választás.

 

Praktikum.

 

Az új Mazda 6 szedán 110 mm-rel hosszabb (4755 mm), mint a leváltott korábbi ötajtós. Szélesebb, és magasabb is, miközben a tengelytávolság 105 mm-rel hosszabb ( 2830 mm). Ezek eredményeként az első válltér 20 mm-rel szélesebb, hátul pedig nem kevesebb, mint 43 mm-rel nagyobb hely van a térdeknek. Az ajtókat szélesebbre lehet nyitni, mint korábban, így a hosszabb lábú emberek is könnyebben tudnak ki és beszállni az autóba. Meglepően a csomagtér mérete ( 486 liter) nem növekedett, egy pár literrel kisebb, mint korábban. Ettől függetlenül még mindig nagyobb, mint például a Honda Accord, vagy Ford Mondeo poggyásztere, és az osztva dönthető hátsó üléseknek köszönhetően nagyobb tárgyakat is tudunk az autóval szállítani. Ha mégis nagyobb csomagtérre vágyunk, de nem akarunk a Mazda 6-ról lemondani, akkor a kombi lehet a megfelelő választás, melynek 506 literes raktere van, az ülések ledöntésével pedig 1648 literre is növelhetjük.

 

Az új Mazda6 jó választás.

 

Üzembentartási költségek.

 

 Az üzemanyag felhasználás csökkentését elősegítő berendezéseivel az új Mazda6 tökéletes cégautó lenne. A gyártó i-Stop nevű motor start-stop rendszere, az i-Eloop fékezési energia visszanyerő berendezés, az új SKYACTIV motorokkal jelentős megtakarítást eredményez. Az i-Eloop a motor leállását követően (pl. piros lámpa) képes a klímarendszer működtetésére. Mindezekkel együtt körülbelül 10 százalékkal takarékosabb az új Hatos mint elődje, és a különböző kivitelek közül a  2,2 literes dízel kivitel tankolása kerül a legkevesebbe. Ezzel a motorral az átlagos fogyasztás 3,9 l/100km, a szén-dioxid kibocsátás pedig 104g/km, mely jóval kevesebb, mint például a 2,0 literes dízel Ford Mondeo 5,3 liter és 139g/km adata, de a Honda Accord dízelre jellemző 5,3 liter, 138 g/km is hasonlóan rosszabb.  A benzines variánsok is kategóriájuk élén állnak takarékossági jellemzőikkel. A két liter hengerűrtartalmú benzines adatai: 5,5l/100km, illetve129g/km. A Mazda6 természetesen nem a legolcsóbb autó a mezőnyben, de jellemzőihez képest egyáltalán nem túlzó az ára.

 

Az új Mazda6 jó választás.

 

Összegezve.

 

Az új Mazda6 karosszérájának szépsége háttérbe szorítja az olyan konkurenseket, mint például a Volkswagen Passat, vagy a Skoda Superb.  De tovább sorolhatjuk az egyéb szempontokban is leelőzött vetélytársak listáját, mert a Mazda6 "simulékony" szedánja jóval nagyobb, mint elődje volt, és nagyobb, mint a Ford Mondeo, vagy a Honda Accord. Az új Mazda6 vezetésre csábítja az embert. A kormány visszajelzése érzékletes, jó a tapadás, és könnyűnek érződik az autó. Az éles kezelhetőségi dinamikát jól támogatja a motor ereje, mely teljesítmény és takarékosság terén is jól teljesít. Egyszerű tény, hogy osztályának legjobb hatásfokú motorja olyan takarékossági, és emissziós kategóriába sorolja az új Hatost, melyet még a superminik is nehezen érnek el. A modellcsalád tagja egy szintén stílusos kombi is, de nem kizárt egy nagyteljesítményű MPS verzió érkezése sem a közeljövőben.

 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó