Felejtsük el a dízelt!
Ekkora autóhoz, hosszú utakra dízelmotor kell - tartja a közhely, de ez a 2,5-ös Skyactive benzinmotor borítja a papírformát. A világ legmagasabb sűrítési arányú ( 14:1 ), tömeggyártásban előállított benzines aggregátjával állunk szemben. A csökkentett belső súrlódásnak, az egyedi dugattyúkialakításnak, a blokkból speciálisan kivezetett kipufogócsonkoknak, az i-ELOOP fékenergia-visszanyerésnek és a prímán működő start-stop rendszernek köszönhetően extrém takarékosságról (tesztátlag 7,1 L / 100 km) beszélhetünk. Mindezt szériában hatfokozatú automatikus sebességváltóval is megfejelték. Ugyan nem a ma már szinte mindenhol porondon lévő dupla tengelykapcsolós kivitel, ennek dacára gyorsan dolgozik, kapcsolási üteme hibátlan, és a motorfékhatást is remekül aknázza ki.
A csupán 1360 kg önsúlyú Mazda6-os 7,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km / órát, 130 km/óránál 2500-on cövekel a fordulatszámmérő. A kabin nagyobb tempónál is csendes, a 19 collos kerekek ellenére elfogadhatóan rugózik a Mazda, a kormányzás közvetlen, egyszóval minden klappol az élvezetes autózáshoz.
A fülke igényesen kidolgozott, a világos bézs bőrkárpitok helyett lehetőleg válasszunk sötétebb árnyalatot, mert gyorsan koszolódnak. A TomTom navigáció felára baráti (139 000 Ft), kezelése nem ördöngösség, azonban grafikája már idejét múlt. A hátsó nyújtott tengelytávnak köszönhetően extrémen tágas, legalábbis a lábtér, a fejtér is elmegy, de itt a 180 cm felettieknek már hozzáérhet a frizurájuk a plafonhoz.
A 6-os limuzin gyenge pontja a raktér, a közel 4,9 méteres hossz tükrében ugyanis relatíve aprócska, 489 literes helyet rejt. Kritika illeti még az ülésdöntés csomagtérben elhelyezett mechanikáját, ugyanis a fogantyún lévő piktogrammal ellentétben azzal csak a támla reteszelése oldható, a döntés feladata ránk marad. Amúgy kellően öblös a rakodónyílás, és a bővítéskor keletkező legszűkebb pontján is könnyedén átférnek az 1 méter széles tárgyak.
A 2,5-ös motorral ellátott Mazda6-os kizárólag a legmagasabb, Revolution felszereltségi csomaggal és automatikus váltóval kapható, így 9,5 milliót kóstál - hasonló konfigurációban a 2,2-es, 175 lóerős dízel 570 000 forinttal kerül többe. Mindezek tükrében kíváncsian várom a szintén "éhezőművész", de olcsóbb 2,0 literes benzinesek (145 LE, 6 499 900,-Ft-tól/ 165 LE, 7819900,- Ft-tól) produktumát!
A Mazda6-os igazi telitalálat, nemcsak a formája, hanem a technikai színvonala és a kivitelezése is abszolút élvonalbeli. Úgy néz ki, hogy a Skyactive technológia brillírozik az automata 2,5-ös benzinesnél, a 7,16 literes tesztátlag "dízelgyilkos" eredmény! Az 5 év/ 150 000 kilométeres garanciavállalás nagyvonalú ajánlat. MJ.