Növeli a Skyactiv technológiájú sebességváltóművek gyártási kapacitását a Mazda a Hofu gyárüzem Nakanoseki részlegében Japán Yamaguchi tartományában. A jelenlegi éves gyártási kapacitás 750 000 darab, melyet 2014 Júliustól kezdődően 1 140 000 darabra szándékoznak emelni, ezzel a reagálva a Skyactiv Mazda típusok világszerte növekvő eladásaira. A gyártásra felkészülés része a megmunkáló, és összeszerelő sorok telepítése a cég Nakanoseki melletti gyárépületébe.
Hivatalos nyilatkozat.
A első lépések egyike egy multifunkciós megmunkáló központi egység beépítése. A Mazda célja, hogy a gyár egy év múlva már megkezdhesse a termelést. A gyártási bővítés tervezetének ünnepélyes aláírási ceremóniáját a hofu-i városháza dísztermében tartották, ahol többek között megjelent a Mazda magas rangú tisztségviselőjeként Nariaki Uchida, a Hofu gyár ügyvezetője, a város polgármestere Masato Matsuura, és Yamaguchi tartomány kereskedelmi és gyártási ügyeiért felelős hivatalnoka, Susumu Kimura.
Nariaki Uchida a következőket mondta, „ A Nakanoseki részleg működése 1981 Decemberben indult a Hofu gyáron belül, és mára ez a Mazda legnagyobb sebességváltómű előállító gyáregysége. Ez az a hely, ahol Skyactiv sebességváltókat készítünk a Mazda CX-5 számára, mely tavaly a Japán Év Autója címet is kiérdemelte, és ezen a helyen készítjük zászlóshajó típusunk, a Mazda Atenza (világszerte Mazda6 ) váltóit is. Előre tekintve a Mazda célja az, hogy minél több vásárlót kiszolgáljon Skyactiv technológiát alkalmazó járművekkel, és közben hozzájáruljon Yamaguchi tartomány, és Hofu város fejlődéséhez.”
A Mazda tovább erősíti gyártási rendszerét, hogy a 2016 Márciusban záruló fiskális év végéig az éves eladás világszinten elérje az 1,7 millió darabot. A várakozások alapján ezeknek a járműveknek 80 százalékára jellemző lesz a Skyactiv technológiai megoldások alkalmazása. Az új Nakanoseki üzem mellett ennek megvalósításához egy új sebességváltó gyárat is építenek Thaiföldön., ahol majd évente nagyjából 400 000 darab váltóművet készítenek majd.
Az első Skyactiv váltót, kizárólag a japán piacra szánt Mazda3-asokban kezdték alkalmazni 2011-ben. Ma már öt különböző Mazda típusban alkalmaznak ilyen egységeket. Természetesen a következő új Mazda modell, az ősszel megjelenő Mazda3-ban is sebességváltókat találunk majd.