Mazda 3

2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

Bius325 | 2020-04-01 16:40 Válasz erre

Üdv! A páromnak van egy mazda 3 masa és azt szeretném kérdezni tudják e mi lehet a problémája amikor beindítja az autót hol beindul hol nem nincs semmi féle kattogó hangja. Egyszerűen csak vagy beindul vagy nem ha nem indul be betoljuk és utána elindul nemtudjuk mi lehet a probléma a kocsival. 

Előre is köszönöm a választ!

nsx | 2019-09-28 17:25 Válasz erre

Jó napot

Kérdésem 3 Mps-ről mi a vélemény? újabb kaszni 2012/3. 181000 km futott
szabad ilyen sok kilométerrel venni? viszonylag sokat találtam motor hibásat vagy felújítottat. főleg az előzőből.
van valami gyári hibája?
mire kéne oda figyelni? mirainál a barátomnak azt mondták 70-80 e km-nél többet futottat ne nagyon vegyünk.
kösszi lőre is a válaszokat.

Davidoff | 2019-03-24 22:47 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Egy lassan 5 èves Mazda 3 G165 BM típusú autóm van. A vàltóval kapcsolatban lenne problèmàm. Hidegindìtàs utàn 1 es sebessègi fokozatból 2 esbe tève a vàltót gyakran surlódó hanghatàssal törtènik a sebessègvàltàs. Illetve valamikor nem veszi be elsőre a sebessèget ès újra kuplungolnom kell. Van amikor a 3. Sebessègi fokozatot sem veszi be elsőre . Ezek a jelensègek tapasztalataim szerint, üzemmeleg állapotban ritkábban jönnek elő. Esetleg van -e tapasztalatuk ezzel a hibàval kapcsolatban? Köszönettel

Atosz | 2018-10-03 22:29 Alex17 (2018-09-16 11:57 ) részére Válasz erre

Üdv, egy gyári hibakod olvasó kezdésnek, mert elég sokminden szóba jöhet, pl érzékelő hiba,uzemanyagszuro koszos, ezek nagyon érzékeny autók, de lehet egyszerű is, pl nem kap elég levegőt a rendszer, egy falevél okoz tomitettseget.Üdv

Alex17 | 2018-09-16 11:57 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Mazda3 2004 évjárat
3000 fordulat számtól nem megy fejeb a mutató
Mi lehet a gond

kahdra | 2018-08-27 10:47 Válasz erre

Tisztelt Mazda!

Érdeklődni szeretnék, hogy a JMZBK14Z251219260 alvázszámú Mazda az eladó szerint 155000 km-t futott, reális-e ez az adat?

Köszönettel:
Pintér-Móricz Ildikó

Atosz | 2018-07-26 01:02 Gabeszka84 (2018-05-28 19:11 ) részére Válasz erre

Üdv! Azt tudom ajánlani, hogy egy adagolós mesterrel nézesd meg, nekem nagyon korrekten megtudta oldani.Az lenne a kérdésem hogy milyen színű füst jön ki a kipufogóbol?

borbaseszter | 2018-06-20 16:53 Válasz erre

Kedves mazda-auto!
Adott egy 2004-es Mazda3-as, 1.6 benzines. Az utóbbi időben a szellőztető ventilátor működése hektikussá vált. Pl. lefulladást követően nem működik, de akadt olyan eset is, hogy indítás után sem működött. Próbálkoztunk autóvillamosságissal, de akkor épp működött, és elhajtott minket, hogy menjünk vissza, ha tönkremegy. Természetesen még aznap újfent nem működött. Mi lehet a probléma? Esetleg relé gondja lehet? Amikor működik semmiféle rendellenes hangot nem hallat. Köszönjük a segítséget!

Gabeszka84 | 2018-05-28 19:11 Válasz erre

Üdvözlöm Önöket. Egy évvel ezelőtt vásároltam egy 2006 os évjáratu használt 1,6 os diesel motor meghajtásu 3 as mazdát. Az autót amikor jol működik nagyon kedvelem de sajnos egyre több problémám akad vele. Gyújtáskor csúnyán füstöl. Az 1 év alatt cseréltünk Egr szelepet, egettunk részecske szűrőt. 2 hónappal ezelőtt a turbó is feladta, és most újra megtörtént. Az ùj turbot is haza vágta. A szervizbe nem találják a füst okát de gyanitom, hogy onnan indul a probléma. Izzogyertyák voltak cserélve. Ha Önöknek bármilyen ötletük van, hogy hol kereshetnénk a problémát megkérem segítsenek. Tisztelettel

rybak | 2018-05-24 11:32 Válasz erre

Kedves Fórumozók!
Most vásároltam egy 2011-es évjáratú Mazda 3 Sport TX Plus 2.0i autót, külföldről behozott.
Magyar nyelvű használati útmutatót / kézikönyvet keresek de nem találok sehol, csak angol nyelvűt.
Kérlek segítsetek!
Köszönöm előre is!
Kérlek segít

Doors72 | 2018-05-13 09:42 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Mazda3 1.6 benzines 2010-es évjárat 95000 km-rel, autó,olajcseréje kapcsán szeretnék tanácsot kérni,hogy Önök milyen olajat ajánlanának.Az utolsó csere alkalmával Liqui Moly Top Tec 4200 5w-30-cal volt a csere.Köszönettel

Atosz | 2018-04-28 20:50 Válasz erre

Tisztelt címzett
Szeretném megkérdezni,hogy hogyan kell a mazda 3 1.6 cd110 diesel üzemű 2007-es első generációs autóba olajcsere után a motorvezerlő elektronikát alaphelyzetbe állítani? Üdvözlettel Fazekas Attila

Doors72 | 2018-04-23 19:20 mazda-auto.hu2 (2018-04-23 15:41 ) részére Válasz erre

Értem,köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2018-04-23 15:41 Doors72 (2018-04-23 14:11 ) részére Válasz erre

Én is csak a forgalomba helyezését látom, ami 2010. 05. 20. Egyébként 2010-es autó, lehet még EURO 4.

Doors72 | 2018-04-23 14:11 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Egy 2010/5 Mazda3 1.6 tx plus JMZBL14Z201143022 autóról kérdezném,hogy ha jól gondolom a gyártási éve is 2010,nem csak a forgalomba helyezése,ennek ellenére lehetséges,hogy nem euro5 hanem csak euro4-es a környezetvédelmi besorolása,mert a forgalmijában a v9 kódnál 9-es szerepel? Köszönettel

mazda-auto.hu2 | 2018-04-17 13:34 thinkdeep (2018-03-29 11:24 ) részére Válasz erre

Meg kellene mérni először a generátort, hogy jó-e a töltés. Több hiba is okozhatja, feszültség szabályzó, generátor, szíj stb. A pontos hibameghatározáshoz az autó is kell.

thinkdeep | 2018-03-29 11:24 Válasz erre

Tisztelt Cím!

Mi lehet az oka annak, ha 130-as tempónál fel-felvillan az akkufeszültség lámpa, sebesség csökkentésével elmúlott.

Hosszbordás+görgők?

Köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-03-22 08:08 energy1982 (2018-03-21 22:00 ) részére Válasz erre

Csak a tulajdonosnak adhatjuk ki az autó előéletét, de az a kártörténetét nem tartalmazza, csak az elvégzett karbantartásokat.
Ezt el tudom küldeni, ha kapok egy névreírt forgalmit, és személyi másolatot a garai@mazda-auto.hu címre.

energy1982 | 2018-03-21 22:00 Válasz erre

Tisztelt Címzett

A km óra állása illetve kártörténete érdekelne az alábbi alvázszámú járműnek.
JMZBK14Z281716151

Köszönöm

Doors72 | 2018-03-21 18:51 Válasz erre

Tisztelt Mazdások!

Van e vkinek arról infója,hogy használt mazda vásárlás előtt,hol és mennyiért lehet egy állapotfelmérést,bevizsgálást kérni,Vecsés környékén? Köszönettel

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó