Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.
MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT
1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegőszűrő. | sebv.olaj. | gyújtógy.. | hűtőfoly. | |
1 év / 20000 km | X | X | javasolt | |||
2 év / 40000 km | X | X | X | |||
3 év / 60000 km | X | X |
javasolt |
|||
4 év / 80000 km | X | X | X | X, majd 2 évente | ||
5 év / 100000 km | X | X | javasolt | X | ||
6 év / 120000km | X | X | X | X | X | |
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | üzemanysz. | vezérműszíj | hűtőfoly. | |
1 év / 20000 km | X | X | javasolt | |||
2 év / 40000 km | X | X | X | |||
3 év / 60000 km | X | X | javasolt | X | ||
4 év / 80000 km | X | X | X | X, majd 2 évente | ||
5 év / 100000 km | X | X | javasolt. | |||
6 év / 120000 km | ||||||
240000 km | X |
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK | ||
MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES) | 3732,- Ft | |
MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6 | 4842,- Ft | |
MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0 | 6020,- Ft | |
LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6 | 8482,- Ft | |
LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6 | 6689,- Ft | |
LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D | 7961,- Ft | |
UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN) | 6426,-Ft | |
UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL) 2008-TÓL | 8008,-Ft | |
GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i | 1308,-Ft | |
GYÚJTÓGYERTYA 2,0i | 9548,-Ft | |
GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS | 9548,-Ft | |
ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL | 10006,-Ft | |
ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL | 10853,-Ft | |
VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL) | 11652,-Ft | |
VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL) | 35721,- Ft |
Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.
Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):
- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?
- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.
Kommentek
Invi | 2014-06-01 18:15 Válasz erre
Tisztelt Mazda és olvasók!
Nemrég került birtokomba egy 2005-ös, 109 LE dízel Mazda 3 sport. Az autó túl van nagyszervízen, semmi különöset nem találtak benne. Múltkor lettem figyelmes arra, hogy autópályán haladva előfordul, hogy hiába gyorsulnék, a turbó "nem indul be". Hiába váltok vissza, pörög fel a fordulatszám, akkor se. Aztán haladva egyszercsak beindul, és begyorsul, mintha semmi se történt volna.
Röviden: 1x húz a motor, 1x pedig várakozni kell 20-30 mp-et mire "felébred".
Mi lehet az oka?
Várom tisztelt válaszukat.
mazda-auto.hu | 2014-04-15 14:33 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre
Sokat segítene egy valós idejű diagnosztika, bár ez a Mazda modell a legnehezebben diagnosztizálható. Könnyen lehet, hogy csak egy érintkezési hiba okozza időszakosan a teljes nyomásvesztés állapotot.
andrastibor | 2014-04-10 18:01 Válasz erre
Tiszlet Mazda!
Nekem Mazda 3 (2006 feb) 109 Le 1.6 dizelem van.Kezdet dadogni a motor utána meg állt de ujra indult madj melegen megállt és be se indult,hidegen pedig indult. el vittem diagnosztikára és nyomás szabályzó magas hőfok hibát adot . El vitem a diagnosztikát egy szervizbe és a hiba kód alapján ki cserélték a szelepet.ment is jól 1 hétig 300km utána egyból meg állt. Vissza vittem a szervizbe és azt monták be álltak a porlasztok és ki cserélték gyárira mind a négyt és ki tisztitoták az üzem anyag rendszert és a tankot is.Megint ment egy hetet 400 km és kezdet dadogni és megállt. Önnö szerint mi lehet a problémája? Vagy mi a tapasztalatjuk az ilyen eseteknél? Várom válaszát és elöre is köszönöm
goert | 2014-04-07 12:34 Válasz erre
Tisztelt fórumozók!
Tapasztaltot szeretnék gyűjteni a 2003-2008-ig gyárott 3-as Mazdákról, azon belül is az 1.6-os CD110 109 lórerős dízel típusról. Mennyire megbízható ez a több márkánál is beépített motor? Mik a tipikus meghibásodási pontok? Mire érdemes figyelni egy 6 éves 100ezer km alatti használt példány esetén vásárlás előtt.
MazdaAuto | 2014-04-04 12:15 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre
Valószínűleg a fedélzeti elektronikáért felelős központtal függ össze a probléma. Talán csak érintkezési hiba.
Héring | 2013-11-13 16:18 kmarton78 (2013-11-10 20:00 ) részére Válasz erre
Tisztelt Kmarton!
köszönöm a tippet, megvizsgáljuk!
kmarton78 | 2013-11-10 20:00 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre
Tisztelt Héring!
Kesztyűtartó világítás ég? Elméletileg összefüggésben van a villogással!
Üdv:kmarton78
Héring | 2013-11-06 16:41 Válasz erre
Tisztelt Mazda Autö.hu! A mi 1,6-os diesel mazdánk műszerfala a leállítás után igen gyors villogásba kezd. Ha a bal első ajtót kinyitjuk, akkor erős hangon sípol is.Menet közben az autó megfelelően működik. Két autóvillamossági műszerész is kereste a jelenség okát, hiába! Önnek van ötlete?
Gyula3 | 2013-07-28 11:17 Válasz erre
Sziasztok,
van-e valakinek a 2004-es 2.0i motoros GTA 3-hoz magyar nyelvű könyv? Elektronikus, vagy papír alapon is érdekelne. Egy konkrét dolgot keresek, de eddig még nem találtam meg rá a megoldást: hogyan lehet távolabbra állíttani a világítást?
Előre is köszönöm:
ungyi | 2013-05-11 14:02 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre
Zoltán, mi volt az oka, hogy a veszprémi szervízbe vitték az autót és nem a győri vagy a szfv-ba? Én biztosan vissza vittem volna a másik kettőbe! Üdv.!
Fülöp Zoltán | 2013-03-19 11:48 Széll Péter (2013-03-10 12:33 ) részére Válasz erre
Szia Széll Péter! Mitértesz azon, hogy: "A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem."? Garanciás javítás volt?
mazda-auto.hu | 2013-03-11 08:28 doros71 (2013-03-10 06:39 ) részére Válasz erre
Elképzelhető például, hogy az egyik kábelköteg ki van dörzsölődve a motortérben.
Széll Péter | 2013-03-10 12:37 Zöld Veronika (2011-04-10 15:30 ) részére Válasz erre
Szia !
kb.2 éve saját rendszerükben rögzítik.Előzmény szakszervízben lekérdezhető (ha ott javították) !
Széll Péter | 2013-03-10 12:33 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre
Szia !2004.12.havi 1.4 CE sem van .Ugyan ilyen hibajelenségem volt (kb.80 000 km-nél).Mazdánál Egerben szelepek cseréje és dugattyúk gyűrűk cseréjével megoldódott a probléma !De hogy nekem 4lolajat hova nyelt el,arra választ nem kaptam.A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem.
doros71 | 2013-03-10 06:39 Válasz erre
Üdv mindenkinek !
segítségre lenne szükségem.2012.decemberben vettem egy MAZDA 3 CD Plusline DPF Lim 4 kivitelű t 2004 decemberi évjárat 1.6 DIESEL motor 80KW /109 LE Következő a problémám vele : beindul szépen megy az autó ,de ha bármelyik fokozatban gyorsítani akarok vele akkor a motor elkezd rángatni elég intenzíven csinálja aztán van mikor le is áll a motor .Az ujraindítás abban az esetben sikerül ha a gázpedált padlóig benyomom és indítózok a motor beindul viszont a töltésjelző lámpa folyamatosan világít .Ekkor leállítom egy kicsi várakozás után újra indítom a töltésjelző kialszik elindulok és elkezdődik elölről a rángatás és ha szerencsém van nem áll le a motor ,de legtöbbször igen !Rátettük hibakód olvasóra , de fedélzeti nem memorizálta a hibát és amikor a szerelőnél volt sajnos megszünt a hiba amikor megpróbáltuk kideríteni mi okozhatja .a szerelőt otthagytam és egy hét múlva újra jelentkezett a hiba és azóta folyamatos.kérem ha tud valaki segítsen mi lehet a hiba !?
KÖSZÖNETTEL :Doros
Fülöp Zoltán | 2013-03-04 19:47 Válasz erre
Egy 2004-es Mazda 3-asunk van. 3 évesen vettük, kevés km-rel még garanciásan. Szakszervízekbe hordtuk, Győrbe, és Székesfehérvárra. Nagyon korrektek voltak, semmi panaszunk nem lehet. Az autó szépen fut, a fogyasztása egy kicsit magasabb, mint amit szeretnék, de ezen kívűl semmi panasz nincs rá. Műszaki vizsga előtt, a Veszprémi Automodern Mazda kereskedés és szervízbe vittük, szervízre és vizsga előtti átnézésre. Egy panaszunk volt, indítés után, hidegen, vagy 2 percig ciccegett. Miután megmelegedett, elhallgatott. Teljes szervízt számláztak, olaj, olajszűrő, levegő szűrő, pollen szűrő, üzemanyag szűrő, stb. A ciccegésre, azt mondták, az egyik hosszordás szíj feszítő görgöben cseréltak csapágyat, egy bontott (!!!???) csapágyat építettek bele, szerintük rendben van. Másnap reggel, persze ugyanaz a bosszantó zaj. Visszavittem. Akkor azt találták ki, hogy a hosszbordás szíjat kell cserélni, mert az zajos. Ki is cserélték, ott voltam vele, a régin semmi kopás, sérülés nem látszott, 78 000 km után. Másnap reggel ugyanaz a ciccegés. Jó, így marad, nem vacakolok vele tovább. A szervíz után kb 1000 km-rel, bejelzett az olajnyomás lámpa. Az első benzinkútnál, megálltam, 3 (!!!) liter olajat kellett bele tölteni, hogy a pálca elérje az olaj szintjét. Visszamentem a szervízbe, persze nem tudtak magyarázatot adni hogy, mi lehet az oka, azt akarták, hogy hagyjam ott az autót, majd ők kivizsgálják miért fogyott el az olaj, mert ők biztosan beletöltötték. A korábbi tapasztalataim alapjánn nem egyeztem bele. Az autó 5. éve volt nálunk és soha nem fogyasztotta az olajat, az nem folyt a garázsban sem a kipufogó alatt, sem a motor alatt nem volt semmi nyom. Azóta rendszeresen utána kell tölteni, és a kipufónál ott az olaj nyom a padlón. Mindenkit óva intek, hogy a veszprémi Mazda szervízbe vigye az autóját!
Péter | 2012-12-14 10:25 Válasz erre
4 hónapja vagyok tulajdonosa a 155 Le mazda 3 skyactive-nak. Tapasztalatom kissé negatív a kocsi fogasztását illetően. Minden más, amivel reklámozzák, a valóságnak megfelel, hatalmas a vezetési élménye. Mindenek előtt leírom, hogy Kanadában élek, és itt kb 1 éve elérhető a modell. Felszereltsége a tesztben említett, navi nélküli, 155 Le, 2.0l, és már a BMW-től lopott futó és kormányművel. Jómagam nem voltam Mazda rajongó, megfogó volt a külseje a kocsinak, de sohasem gondoltam volna, hogy egyszer tulajdonos leszek. Hyundai veloster volt a kiszemelt áldozat, majd kézőbb a családiasabb autózás jegyében az Elantra lett tesztvezetve (azt hiszem otthon ez a modell nem kapható, de nem akarom linkelni). Egy rővid de tartalmas próba után azzal a lendülettel átmentem a Mazdához is, hogy kipróbáljam az ő sedanjukat is, és meggyőzzem magam a Hyundai javára. Nem úgy sült el, ahogy terveztem. Egy autópályás teszt vezetés után a lehajtón a kisérőm noszogatására egy 70 es tempoval kezdtem bele a kanyarba, majd 95 re gyorsítottam fel anélkül, hogy az autó az ívről lecsúszott volna 1 cm-t is. Hihetetlen a kanyar stabilítása, emlékeztet a régi G astrámra Raceland futóművel és performance gumival. Az élmény leírhatattlan, csak azoknak mondom, akik hétköznapi kocsival esetleg a mecseki kanyarokban ellenfelet keresnek - ne tegyék, ha egy skyactive-al találkoznak maguk előtt, mert nem jönnek ki nyertesen a csatából. Szóval a reklámozott dolgok igazak, a 6 sebességes autómata nagyon szépen fokozatmentesen és intenzíven dolgozik, mintha 1 sebesség lenne csak. A motorháztetőt felnyitva kissé nyers a motorhang, de nem úgy járunk vele... A fogyasztás.... hát igen, elértünk a témához, ami igen is az eladott skyactive-oknak a számát erőteljesen befolyásolhatja majd. A gyári 4.9 7.2 sedan, és 5.1-7.3 hatch vagy 5 ajtús sajnos nem igaz. Nekem az 5 ajtós verzió van, és az első kilométereknél valóban 4 személlyel 5 l körüli fogyasztást sikerült kihozni. Sajnálatos viszont, hogy azóta a városban használva ahol 30-50-60-70-80-100 as határok vannak( a százas a várost átszelő autóút), és itt a város A-B pontja között akár 90km-t is meg tudsz tenni... Szóval az autó fogyasztása 9 L körül állt meg, ami lényegesen magasabb, mint a gyári adat, de még a sima 5 sebességes verziótól is több. Majd jött a hideg zuhany, amikor 10.8 at tankoltam bele, és 700 km autóúton (120 tempomat) 8.2 lett. Elvittem a szervizbe, ahol egy 78km-es teszten autóúton 5.5L fogyasztással elzavartak. Nem fogadtam el a teszt eredményt, és egy szját tesztbe kezdtem, egy másik 30km*t futott skyactive sedan társaságában a fenekemben nagypapás tempoval, 50-60-80 as tempoval, ahol azonos kúton, ugyanannál a töltőnél 1 koppanásig nyomva 6 L lett a sedan, és 7.5 a csapott. Hozzáteszem, rosszabb a légellenállási tényezője a csapottnak, na de ennyivel? Másnap visszavittem egy 4 napos tesztre, 88 km alatt 11.5!!!!!!!! L lett hivatalasan jegyzőkönyvezve. Csak városban ment vele a szerviz dolgozója, 4x hidegindítás, -10 és -20 között, de ez itt normális, és a mi tesztünk is hóesésben araszolva, megállva, 3x hidegen indítva, ülésfűtés világítás stb folyt. Ott tartották a kocsimat 2 napra, ami alatt egy technikus minden hibalehetőséget kivizsgált kezdve a tank esetleges lyukasságátől, a gyertyáig, a motor és váltó softveréig mindenre kiterjedően, mindezt 6 óra alatt. Meglepetés volt, de a Mazda Kanada kiadott egy hivatalos teszt leírást, miszerint 70 km-en, 50 km/h ra lassan gyorsítva, majd 90 el folyamatosan tempomat nélkül, és 1 klikkig tankolva ugyanazon az állomáson. Itt 87 az oktán szám a simának, erre vannak beállítva, és 91 és 93 Shell-el nyomtam a 8.2 es országutat, ami itt a prémium és az 1$ os literenkétihez képest 0.35 el többet kérnek érte.( ne számoljatok utána tudom... :( ) . Szóval megvolt a teszt, és 5.7 es átlagot hozott ki, melyel lezártnak tekintették a reklamációmat. A baj ott van, hogy 1 nappal korábban én tankoltam 2 klikkig a kocsit, majd a 1,5 km -re lévő szalonból visszamntek 1 klikkig tankolni :), és ezután csinálták pályán 90 el a fogyasztást. Ellentmondás szerintem a 11.56 szemben az 5.7 es el, csak nekem tűnik ez a duplájának? A második hivatalos tesztnél leragasztottam a tanksapkát és lefotóztam, én tankoltam meg, majd a teszt végén szintén én tankoltam. Jegyzőkönyv mindenről... Ma kaptam vissza kocsim a harmadik teszt után, de holnap eldől, hogy telekürtölöm-e az itteni web-et skyactive ellenes hozzászólásokkal, vagy részt vehetek egy hivatalos teszten a szalon szerviz vezetőjével, amiért fizetnem kell az úráját, ami 130$, és magyar származású, de nem akar magyarul beszélni... Bocs, ez már személyes és más témát érint. Összefoglalva, a Mazda 3 Skyactive nagyszerű autó, angyon összerakták, hatalmas élmény a vezetése, és sok autóhoz tudom hasonlítani, ez tényleg flash. Ha az otthoni benzin árakat nézem, egy toyota hybrid jobb alternatíva lehet a gazdaságoz autózásért. Két barátom is álltalam Skyactivra lett rábeszélve, nekik is jóval magasabb a fogyasztási érték, mint a gyári adat, de szerencsére nem ekkora az anomália. Csak az vegyen skyactive-ot, aki a vezetési élmény oltárán feláldozza a fogyasztási értékeket. Ha kérdésetek van Skyactive-al kapcsolatban, válaszolok ahogy időm engedi.
ungyi | 2012-07-18 21:05 Válasz erre
A 26 éves 323-as sedan mazdám kifogástalan 210.000 km után,remélem a 3-as is megközelíti.A szervíz vezetője szerint sohasem csin álnak a 323-nál jobbat.
aqwer | 2011-11-10 17:42 Válasz erre
Legjobb auto a vilagon.
Marika | 2011-10-18 21:19 Válasz erre
Köszöntök mindenkit, aki ezt a fórumot olvassa!
Nekünk ez a második mazdánk, eddig én is elégedett voltam, míg egy hete a mazda3-unk megadta magát, pedig 3 éves. Én úgy gondolom, hogy ilyen fiatal autónak nem lenne szabad megállnia! De sajnos nem tudják mi a baja, melegen teljesen leáll a motor. Remélem minél hamarabb meg tudják javítani, mert nagyon szükségünk lenne az autóra.