2025. Január 19. - Sára

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


corre78 | 2009-05-27 12:03

A felcserélhetőség csak egy naiv-reménykedő kérdés volt ;-)

Köszi szépen a válaszokat.

corre78 | 2009-05-27 12:02 mazda-auto.hu részére

Azért aggaszt a 35 mm, mert nekem eleve 5-6 cm-rel lejjebb van a lökhárítóm és jóval előrébb is nyúlik, mint a gyári. Eleve így sem tudok fékpadra állni az autóval. ;-)

mazda-auto.hu | 2009-05-27 11:26 corre78 részére

Nem felcserélhető az első-hátsó egymással.

mazda-auto.hu | 2009-05-27 11:08 corre78 részére

Progresszív tekercselésű rugók, így van egy normál fázisuk, de ez meglehetősen szűk tartomány. Kb.:35 mm elöl, 30 mm hátul. Optikailag szerintem éppen tökéletes lesz a kerék-sárvődőív távolság. Míg az Eibach-kal egy nagyon kicsit ül az autó hátulja, addig ezekkel nem látszott így. Mi szereltük ki, de a németeknél szerelték be. Az autóban a kiszerelésnél 40000km körül volt. Azt nem tudjuk mikor szerelték be. A srác egy elég rossz úthálózattal lakott környéken lakott és egy limuzinból átülve nem bírta az RX-8 keménységét. Kb.: 23000 postaköltséggel együtt.

corre78 | 2009-05-27 11:01 corre78 részére

És még annyit, hogy adott esetben a hátsó rugót lehetne-e elől beépíteni? Ugyanis hátul nem akarnék ültetni, elől pedig elég lenne a 30 mm is (sőt).

corre78 | 2009-05-27 08:46

Helló! Ezek a H&R ültetőrugók mennyire kemények? Mekkora csökkenést okoz a kerékív és a sárvédőív között? Ugyanannyit, mint amekkorát írtál? Vagy még többet? Kb. mennyit futottak eddig? Mennyibe kerülne szállítással együtt? Köszi előre is!
Üdv

zzoltan | 2009-05-21 07:21 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!
Reméljük nem is lesz erre precedens, mármint nem lesz szükség motorcserére. Még csak 5000 km van az új motorban, és bár hasonló gondossággal kezelem, mint Corres, de jobb félni, mint megijedni, és előre legalább sejteni a várható lehetőségeket.

mazda-auto.hu | 2009-05-20 15:51 zzoltan részére

A Mazda egy adott autót garanciális elbírálás szempontjából kizárólag alvázszám alapján tart nyilván. Minden egyes garancia-időn túli méltányossági eset egyedinek minősül, nem lehet róla előre nyilatkozni. Eddig úgy tűnik, hogy a hivatalos Mazda szervizekben karbantartott RX-ek esetében mindig pozitív a hozzáállás, és független a korábbi cseréktől, bár a feltételezett (két motor) esetre még nálunk nem volt precedens.

zzoltan | 2009-05-20 15:24 zzoltan részére

Egyébként valóban felmerül a kérdés, hogy mi alapján adják a méltányosságot? Alvázszámra? Tulajdonosra?

zzoltan | 2009-05-20 15:20 corre78 részére

De gondolom az alvázszámhoz rögzítik a régi és az új motorszámot is. Szerintem teljesen követhető. Igazából nem az a kérdés, hogy mint új tulaj nekem jár-e a méltányossági, hanem mint második motor jár-e? :)
Azt hiszem kardomba dőlnék, ha esetleg nálam is kifeküdne a motor 70 ezernél és abszolút nem méltányolnák.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó