2025. Január 19. - Sára
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
corre78 | 2009-05-20 14:50
Hali! Szerintem egy alvázszámhoz egy motorcsere jár, hiszen ellenkező esetben könnyen kijátszható lenne több motorcsere is, ha mondjuk valaki egy rokonára iratná át mindig az autót. De egyébként logikus a felvetésed.
zzoltan | 2009-05-20 14:25
Tisztelt Mazda-Auto!
Lehetséges, hogy korábban már feltettem a kérdést, de nem emlékszem rá, illetve nem tudom, hogy elég konkrétan kérdeztem-e?!
Tehát, az általam vásárolt RX-8-ban még a vásárlásom előtt, még az előző tulajnál méltányossági garanciában volt motorcsere.
Azt tudom, hogy az új motorra 1 év garancia van. De a továbbiakban, ha időben, előírásszerűen megvan minden szerviz, ami vezetve is van a szervizkönyvben, akkor számíthatok-e újabb motorcsere esetén méltányossági garanciára? Tudom nem Ti döntitek el, de szerintetek? Volt már ilyenre példa?
mazda-auto.hu | 2009-05-20 09:21 high-8 részére
Természetesen ha minden megvan, a DVD lejátszó, gyári kijelző, antenna, és a kardánalagút konzol is cserélve van, akkor elvileg igen.
high-8 | 2009-05-19 23:19
ÜDV!
korábban kérdeztem ezt a navigációs megoldást,nos nekem rev leatherem van és a múltkor asszem erre pont nem kaptam választ,h az enyémnél is ki lehet cserélni azt a navis részt ha veszek hozzá gyárit kábelekkel együtt?csak ahhzo gondolom új pnael is kellene a konzolja miatt?
Darius | 2009-05-19 22:18
Értem, köszönöm!
mazda-auto.hu | 2009-05-19 14:40 Darius részére
Átlag 12-13 literrel lehet számolni.
Darius | 2009-05-19 11:34 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ! Igen az olajfogyasztásával tisztában voltam, szerintem ez senkit nem fog visszatartani ettől az autótól, az olajcsere szerintem még egy "intenzivebben" használt otto-motoros autónál is inkább 10e km kéne lennie, nemhogy a renesisnél. Engem inkább a fogyasztás tart vissza, bár hallottam 12es átlagtol 20as átlagig is...
mazda-auto.hu | 2009-05-19 08:33 corre78 részére
Köszönjük az információkat! Egyébként egyáltalán nem nevetséges az olajszint gyakori ellenőrzése. Rendben van a dolog.
corre78 | 2009-05-18 22:53
Egyébként kezd normalizálódni az olajfogyasztásom az olajcsőcsere óta. Az azóta megtett 4000 km-re már egészen elfogadható 6,2 dl az átlag. Pedig a vezetési stílusom nem igazán változott. :-)
És jó még az, hogy szép lassan megy le az átlag és nem drasztikusan. Kalkulálásaim alapján 0,4 dl-nél kevesebbet sem evett meg 100 km-en.
Talán nevetséges, de az egyik 1000 km-es "időszakot" 200 km-enként végigellenőriztem és utántöltöttem.
corre78 | 2009-05-18 22:43 mazda-auto.hu részére
Helló!
Nos kb. két hónapja a gumisom egyik emberének sikerült a mozgókúpos anya helyett rátekerni a gyári kerékanyákat, amikor rakták fel a felnijeimet és ez a bal hátsó keréknél történt. A nyári felnijeim ugyanis 5x112-esek. Szerencsére csak az egyik tőcsavaron ment el a menet. Egy mühelybe lett elvíve az autó (Suzuki szalon). Esztergáltattam hengerfejcsavarból új tőcsavart. De ennek a berakásához ill. előtte a rossz kivételéhez (a méret miatt) ki kellett húzni a kerékcsapácsat, leszerelni a féknyerget stb. A kerékagy biztosító anyát viszont nem lehetett lebiztosítani, ezért raktak alá még egy alátétet, hogy a lebiztosító részét az anyának eltolják pár fokkal. Nos ez adta ezt a hangot. Végülis független volt a kuplung ki és benyomásától. Lényeg, hogy csak a terhelésátvitelkor csinálta. Amikor elhelyezkdett, akkor már nem. Pedig amikor próbálgattam, akkor a kuplungkinyomás is szerepet játszott. Az alátétet kivették és jobban meg lett húzva az anya. A kattogás elmúlott ;-)