2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


AAF | 2009-04-16 15:01

Tisztelt Mazda-auto.

Számomra tetszetős autó az RX-8,terveznék is egyet de én sokat használok autót városban és városon kívül is munkához,viszonylag sok km-et utazok.Az autó praktikusságát nem vitatom,nekem elégséges lenne minden téren,de mivel nem élmény-hobbi autóként vásárolnám kíváncsi lennék az autó megbízhatóságára,szervizelési költségeire,alkatrész utánpótlására és a fogyasztásra.Fogyasztását illetően higgadt és kulturált vezetésnél is megeszik 10 litert?Ezen kívül minden hasznos információnak örülnék
Elnézést ha olyan dolgokra kérdeztem amik szerepelnek már de sajnos nincs időm végig olvasni.Válaszukat előre is köszönöm!

AAF

zzoltan | 2009-04-16 14:30 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, akkor leszedem, és akkor már egyben le is fényeztetem a bal oldalát, mert még az előző tulaj nem nagyon érezte az autó szélét és meghorzsolta. :)

mazda-auto.hu | 2009-04-16 14:15 zzoltan részére

Otthon is le lehet szedni, de azért jobb egy szervizben. Leszerelés közben szét kell húzni a ködlámpa csatlakozókat, illetve a lámpamosó vezetékét. A középső rács mögött a lökhárító merevítő és a homlokfal egy része helyezkedik el, ami körülbelül a rendszám aljáig ér. Ha már lent a lökhárító, akkor a középső rács rendszám alatti részén, a rács belső felén található kisméretű képlékeny takarólapot esetleg le lehet venni. Ez egyes piacokon rajta van a rácson máshol nem. Nem ezen múlik a hűtés, de egy kicsit könnyítheti a ventillátor munkáját. Lehet, hogy erre gondolt a tegnapi idézett "valaki".

zzoltan | 2009-04-16 11:38 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Azt hiszem az 1-es megoldás marad, mert alulra a hosszú hűtőnyílásra is szeretnék rácsot szerelni oda pedig csak az 1-es megoldás jó, és akkor már legyen egyforma. :)
Az első lökhárítót otthon, házilag le lehet szedni? Nincs ott valami spéci érzékelő ami leszerelés közben sérülhet? Gondolok itt pl. a légzsák ütközésérzékelőre, ködlámpa. A középső nagy "hűtőrács" (amire a rendszám is fel van szerelve) mögött van valami? Mert egyelőre oda még nem sikerült benéznem.

mazda-auto.hu | 2009-04-16 10:56 zzoltan részére

Két féle képpen is kivitelezhető.
1. A lökhárítóra van rögzítve a rács. A rács nagyobb, mint a hűtőnyílás, a rács túlnyúló szélei a lökhárító belső oldalán vissza vannak hajtva és pl. szélvédő ragasztóval rögzítve vannak a lökhárítóhoz.. . Ebben az esetben le kell venni a lökhárítót a felszereléshez.

2. Leszereljük az első sárvédő dobbetéteket. Kivágunk egy (oldalanként) kb olajhűtő méretű rácsdarabot, ügyelve arra, hogy a téglalap alakú rács mind a négy oldalán maradjon egy kb. 30x30 mm-es túlnyúlás. A túlnyúlások helyét alul és felül úgy határozzuk meg, hogy azokat rá lehessen majd hajtani az olajhűtőre, ne legyen útban semmi. Az így elkészült rácsot az autót megemelve be kell óvatosan "fűzni" az olajhűtő és annak gumi légterelője közé, majd a meghagyott füleket a hűtőre ráhajtani, hogy ne tudjon semmilyen irányba kimozdulni a rács a gumi légterelő alól. A lökhárító és a hűtők gumi légterelője is eltakarja a rács szélét, így rács kivágástól függetlenül esztétikus a megoldás.

zzoltan | 2009-04-16 09:30 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Akkor ha aktuális lesz, ezt majd velük megbeszélem.

Más. Az olajhűtő elé a lökhárító nyílásba szeretnék alurácsot tenni. Ezt hogyan szokták vagy hogyan lehet rögzíteni?

mazda-auto.hu | 2009-04-16 09:16 zzoltan részére

A Mazda csak JAVASLATOT tesz egy adott típusú motorolaj használatára vonatkozóan és megadja a használható viszkozitási tartományokat.

Mivel Európában a 30-as melegoldali jelzésű, elsősorban 5w-30, másodsorban 10w-30 indexű motorolaj használatát javasolja a Mazda, ebből következően technikailag is megfelel a gyári ajánlásnak a csak hidegoldali viszkozitásban eltérő 0w-30 indexű motorolaj. Tehát tájékozott ember nem tud belekötni....és akkor még nem is beszzéltünk a mindig teljesen szintetikus 0w-s (az 5w nem mind)olajok esetleges előnyeiről.

Ráadásul közben kiderült, hogy most már Japánban a Mazda is egy 0w-30-as teljesen szintetikus olajat ajánl a Renesis-hez.

Ha jól tudom az Autó-Mirai Kft. nem Mobil olajakat használ a Mazda jelzésű olajok mellett.

zzoltan | 2009-04-16 06:50

Ha a következő olajcserénél esetleg át akarnék térni az általatok is preferált Mobil-1 0W-30 olajra, azt vajon Mirai-nál hogyan fogadják? Van nekik egyáltalán ilyen olaj készleten? Garanciát nem veszélyezteti?

zzoltan | 2009-04-15 11:36 mazda-auto.hu részére

Köszönöm!
1. Én sem mernék ilyenre gondolni, de sajnos a szerviznek arról sem volt fogalma, hogy gyertya mikor lett cserélve, illetve azt tudták, hogy az új motorba simán áttették a régi gyertyákat. :( És ugye az olajteknő tömítés javítása után is simán visszatöltötték a "régi" olajat.
2. Már töltöm is, köszönöm!

mazda-auto.hu | 2009-04-15 11:13 zzoltan részére

1. A lényeg, hogy a központ tudja, hogy a motorcsere olajcserével jár. Gondolni sem merünk rá, hogy nem így volt.

2.Igen, arról a lámpáról van szó. Kb.: 2 dl desztillált vizet tölts még a tartályba.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó