2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2009-04-15 10:17 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors és szakszerű választ. Megnyugodtam.
A hűtővíz mennyiség csökkenést jelző lámpa az amelyik olyan, mint a "Nemzeti Múzeum", és közvetlen az olajnyomás jelző alatt van? Mert az nekem múlt héten pár másodpercre kigyulladt, de a hűtővíz mennyisége továbbra is a maximumon van. Késésben voltam, ezért közel 100 km-t 200 km/h körüli sebességgel tettem meg, csak a falvakban pihentettem. Kb 80 km után gyulladt ki a "Nemzeti Múzeum". Ekkor kicsit visszavettem a tempóból és kb 3 másodperc múlva el is aludt a lámpa, azóta nem gyulladt ki.

mazda-auto.hu | 2009-04-15 09:54 zzoltan részére

Nem tudjuk milyen minőségben tette ezeket a kijelentéseit az illető, de vegyük sorra azokat:

1. Valami indok? Miért? Az még kijelenthető, hogy egy adott viszkozitási jelzésen belül vannak jobb és rosszabb motorolajok, de ezek a különbségek nem akkorák, hogy ilyen kijelentéseket lehessen tenni.
2. Mi a magas? Az RX-8-asok az amerikai automata kivitelek kivételével két olajhűtővel is rendelkeznek, az túlzott olajhőmérsékletek elkerülésére. Az olajhűtőkben 90C fokon nyitó termosztát van elhelyezve, azaz a hűtőkben csak 90C-os olajhőmérséklet felett kering az olaj. Mindez részben arra is utal, hogy szinte programozottan stabilan 85-95 fokos átlagos olajhőmérséklet mérhető a bemelegedett Renesisben. Tehát ha esetleg a motorolaj eléri a 90C fokos hőmérsékletet, azonnal két olajhűtő avatkozik be a további melegedés elkerülésébe. Egy motorolaj esetében a 100C tekinthető az általános működési hőmérsékletnek, így látható, hogy igen nagy biztonsági tartalékok vannak a hűtési rendszerben. Egyébként a Mazda gyár is 100C fokos motorolajjal adja meg a referencia olajnyomás értékeket, ha olyan sok lenne a 100C, akkor ez nyilván nem így lenne. A már bemutatott új olajuk is 30-as melegoldali jelzésű. Egy xxw-30-as olaj 100C fokon 10-es vastagság körül áll, ami műszaki szempontból ideális érték. Tévhit, hogy a minél alacsonyabb olajhőmérséklet jó egy motornak. Egyáltalán nem így van.
3. Nem is tudom érdemes-e ilyen feltevések boncolgatásával foglalkozni, de mindegy. Utcai közlekedésben egyáltalán nem mérhetőek extrém víz és olajhőmérsékletek az RX-8-asban, sőt. Egyáltalán nincs letakarva a vízhűtő, sőt döntötten van beszerelve, hogy a légellenállás növelő további nyílások nélkül is jó hatásfokkal tudjon dolgozni. Álló helyzetben gyenge a motortér saját szellőzése, de ennek megoldására ott van a nagyteljesítményű ventillátor. Vízhőfok lámpáról nem tudok, egy hűtővíz mennyiség csökkenést jelző lámpa viszont van, ami csökkenő vízszint esetén villan fel. Ilyenkor 1-2 dl folyadékot pótolni kell. A lámpa szenzora a kiegyenlítő tartályban van, és volt már rá példa, hogy meghibásodik. Részletek közlése nélkül (hogyan szervizelték, mire használták) egy meghibásodott motor esete alapján nem általánosítanánk, inkább (elnézést a kifejezésért), de az illető (szerelő???) önreklámjának tűnik a dolog.
4. ??? Eddig egy katalizátort cseréltünk a 6 év alatt.

Összességében: Az RX-8 egy utcai sportautó. Közúti közlekedésben az autó képességeit kihasználva sem lehetnek túlmelegedési problémák. Az esetleges problémák túlnyomó részét a megfelelő karbantartások elhanyagolása okozza.
Hosszú lenne mindent itt leírni.



zzoltan | 2009-04-15 09:28 mazda-auto.hu részére

A szervizkönyvben sajnos nincs rögzítve az olajcsere, csak annyi van beírva, hogy "motorcsere kompresszió hiánya miatt 71200 km-nél"...
A karosszéria egyébként annyira nem izgat, annál inkább a motor...

mazda-auto.hu | 2009-04-15 08:39 zzoltan részére

Ez a fórum lényege, kérdések nélkül nem létezne.:-)

Véleményem szerint 80000km-nél kellene szervizeltetni az autót. A motorcsere esetén gyakorlatilag rögzítve van az olajcsere is, maximum az esetleges éves karosszéria átvizsgálást nem rögzítették.

zzoltan | 2009-04-15 07:43

Tisztelt Mazda-Auto!

Index fórumon találtam. Mi a véleménetek róla?:

"az rx-8-asban sajnos sokmindent elbenaztak, amiket nem art gyorsan kijavitani....

1: gyari olaj szar > meghalnak a motorok
2: tul magas hofokon tartott olaj > meghalnak a motorok
3: a rotary brutal holeadasat nem figyelembeve, letakarjak a vizhutot > 2-3szor felvillan a vizhofok lampa es szevasz belso vizgyuru...utana mar egyre tobbszor fog felvillanni > motort lehet szetszedni es cserelni a vizgyuruket (ezen a heten is pont egy rx-8 motort kellett szetszednem es osszeraknom ugyanemiatt)
4: gyari szar katalizatort kicserelni femmagosra (meg olcsobb is, mint a gyari)

akik nem oldjak meg ezeket, azoknak szvsz lutri,h mit/mennyit fog kibirni a motorja"

zzoltan | 2009-04-15 07:05

Tisztelt Mazda-Auto!

Elnézést, hogy ilyen sok kérdésem van, de szeretnék mindent úgy csinálni, hogy az az autónak a legjobb legyen...

Az RX8-am 57 ezernél volt "60 ezres" szervizen és 77 ezer van megjelölve következő szerviznek. Azonban 71 ezernél motorcsere volt, ami ugye újabb olajcserét hivatalosan 91 ezernél kívánna. Most akkor végül mikor kell vigyem az autót szervizre? Ha kereken 80 ezernél viszem akkor pont meglenne a nem hivatalos 10 ezres olajcsere és a 80 ezres szerviznél elvégzendő egyéb munkák, viszont akkor 3 ezer kilométerrel túllépem az előírt intervallumot.
Segítségüket kérném, hogy Önök szerint mikor kell vinnem az autót, hogy a "méltányossági" garancia esélye se csorbuljon?

mazda-auto.hu | 2009-04-11 09:32 zzoltan részére

Igen.

mazda-auto.hu | 2009-04-11 09:30 zzoltan részére

Végül is, ezt is jelentheti.

zzoltan | 2009-04-10 20:39 mazda-auto.hu részére

Ebben már benne van az is, hogy lejátsszon egy DVD filmet?

zzoltan | 2009-04-10 20:27 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Csak azért kérdeztem, mert akkor ezek szerint minden második olajcserét (szűrővel) megcsinálhatok én otthon, és csak 20 ezrenként kell Mazda szervizbe vinnem, hogy megmaradjon egy esetleges méltányossági garancia.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó