2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vallac | 2008-04-19 18:34

Üdvözletem!Lassan összejön a cash,így már személyesen is nézegetem a használtakat!Most néztem egy 2004.01-it(230le,C)fél éve volt motorcserés 75000km-nél.Kérdésem:volt e valami fejlesztés a 2004 és a 2007-es motor között?Az újban 7000km van.Ha úgy döntök,bátran megvehetem?Mennyibe kerül egy új motor?Ha hidegen beindítjuk kell járatni,vagy finoman azonnal lehet vele menni? És ebben nincs tempomat és memóriás ülés pedig rev.C.Ezek pedig felszereltségek,nem?Köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2008-04-19 08:03 skoos részére

1.Nem bővíthető ki a garancia, de hasonlóan a többi Mazda típushoz, az RX-8 is végletekig megbízható. Egy a lényeg Mo-i erdetű legyen és Mazda szervízbe kell hordani, mert így az esetleges későbbi visszahívásos szervízakciók is érvényesek rá.
2. Télen is problémamentesen használható. 3. xx-30-as, tehát 30-as melegoldali jelzésű olajjal kell használni, és mindig inkább a maximum szinten legyen az olaj a nívópálcán (hidegen). Mivel két olajhűtő is van, az előbbi két feltétel betartása esetén maximális a motor belső alkatrészeinek hűtése. Egyébként nincsenek túlmelegedési problémák. A wankel-től sokan félnek, holott "egyszerűbb" konstrukció, mint egy "hagyományos" dugattyús erőforrás.

skoos | 2008-04-18 21:47

Köszönöm, ismételten!

Még egy olyan kérdésem volna, hogy a 3 éves Mazda garancia nem bővíthető ki? Leendő használtautó vásárlóként örülnék, ha nem garancia nélkül kéne megvásárolnom a járművet.

Téli használat esetén van valami amire szokatlnul figyelnem kéne?

Nyáron, dög melegben, esetleg dugóban nem tud túlmelegedni a motor?

Köszönettel.

mazda-auto.hu | 2008-04-18 15:11 mazda-auto.hu részére

Még annyit, hogy sok tulajdonos van, akinek még soha nem floodolt az autója. A leggyakoribb kiváltó ok, hogy lecsökken az akksi kapacitása, és bár teker az önindító, nem kielégítő a rendszer áramellátása.

mazda-auto.hu | 2008-04-18 14:09 skoos részére

A ún. flooding elkerülésében nagy segítség a rendesen feltöltött, vagy nem legyengült kapacitású akkumulátor. Hidegen leállítás esetén segíthet egy rövid gázfröccs (max 3500frsz.) és a fordulatszám csúcsán levenni a gyújtást, illetve teljes gázon leállítani a motort. Ezt nevezzük kiszellőztetésnek. 2. Nem indulás esetén néhány másodpercnél tovább nem szabad indítózni. Ilyenkor teljes gázt kell nyomni (szigorúan padlóig) és úgy indítózni 15mp-ig. Ezután kb.:20mp-ig pihenő, majd gáz nélkül indítani. Ha teljes gázos indítózás közben beindulna a motor, azonnal el kell venni a gázt. (Teljes gázos indítózás közben nincs benzinbefecskendezés a RENESIS-ben, így ki tud szellőzni a motor.)

skoos | 2008-04-18 11:48 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát!

Egy olyan kérdésem lenne még, hogy a könnyen előforduló "flood" problémákat (hideg leállítás problémája) hogyan lehet szakszerűen elkerülni? Az ember nem szívesen állítja le az autót hideg motorral, de van, hogy csak át kell állni a parkolóban, el kell futni kenyérért a sarokra. Ilyenkor mi a legjobb megoldás?

mazda-auto.hu | 2008-04-18 08:15 skoos részére

Nagyon komoly költségekkel, nem igazán képzelhető el egy utólagos beszerelés. A kormányról egyébként nem vezérelhető a gyári navigáció, külön távirányítója van. Utólagos navigáció a középkonzolban legolcsóbb megoldásként kb.: 500000e Ft, lásd Új Mazda6 navigáció cikkünket a Mazda Tuning rovatban. RX-8-ashoz is van "dupla dines középkonzol".

skoos | 2008-04-17 15:34

Egy olyan kérdésem volna, hogy kb. milyen költségekkel járna egy gyári navigáció beszerelése? A multifunkciós kormányról kezelhető a navigáció bármely funkciója?

Köszönettel.

Totti | 2008-04-14 12:10

Köszönöm a választ.
Mostmár ezeket is tudom.

mazda-auto.hu | 2008-04-14 08:50 Totti részére

Nem feltétlenül utal problémára az olcsó vételár. Több oka van az RX-8-asok viszonylag gyors értékvesztésének. 1. Sok mendemonda, és TÉVES információ kering a megbízhatóságával kapcsolatban. 2. Sokan csak divatból vásárolták meg és most mindegy mennyiért, de túl akarnak adni rajta, ami lenyomja az árakat. 3. Sok a külföldről behozott gépkocsi. Az RX-8-on csak a regisztrációs adó önmagában 2230000,-Ft (!!!). 4. A sportautók nem híresek az értéktartásukról (az első időszakban).

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó