2025. Január 20. Hétfő - Sebestyén
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Új Mazda6 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2008-03-22 09:11
Talán azzal kezdeném, hogy míg a 2 bolygódugattyús wankel rendszerű motorban (ilyen van az RX-8-ban) összesen három darab mozgó fő alkatrész van, addig egy "hagyományos" soros négyhengeres 16V DOHC motorban 28 ilyen van. A wankel rendszerű erőforrásban a rotorok (a dugattyú megfelelője) megvezetett pályán mozognak, gyakorlatilag soha nem érhetnek a kamrák (henger) falához, szemben a le-fel mozgó dugattyúkkal a "normál" motorokban. A Wankelban csak a tömítések (gyűrűk) érinthetik a kamra falakat, viszont ezek kopása a programozott kenés következtében természetesen kellően megoldott. A wankel rendszerű motorban - nincsenek le fel mozgó alkatrészek-, így a sokkal kisebb erőhatások következtében a fő alkatrészek igénybevétele is kisebb. 2. Miért nem elterjedt? Dióhéjban: Mert bár szinte az összes gyár megvette a licenszét, a 70-es évekbeli olajválság idején, a még akkor igen fiatal konstrukció nagyobb fogyasztása miatt, a Mazdán kivűl egy két ipari motor gyártón kívül mindenki feladta. A Mazda azóta rengeteg ilyen motorral szerelt autót adott el, de valójában az RX-8 oldalsó kipufogónyílásos RENESIS erőforrása tette a wankel jövöjét biztossá. Ez a konstrukció tovább csökkentette a belső tömítések kopási hajlamát, így megfelelő karbantartás esetén szinte korlátlan az élettartama. Karbantartása olcsó, nincs vezérműszíj, nincsenek szelepek, vezérműtengelyek stb...
Fogyasztása átlagosan 12-13 liter 100km, de ez egy erős sportautó esetében nyilván nagyban függ a vezetési stílustól is.
3. Az eldobásokról annyit, hogy messziről jött ember azt mond amit akar.:) Röviden ennyit, esetleg további cikkeket olvashatsz az innen balra található Koncepció rovat/ még több Mazda koncepció korábbi írásai között.
AndRush | 2008-03-21 21:45
Kedves Mazda-auto!
Egy olyan kéréssel fordulok hozzád, hogy légyszives írd már le nekem egy pár mondatban,hogy
mik a wankel motor esetleges hibái. Vagyis igazából arról van szó, hogy szeretnék egy rx-8at,de az édesapám
fél a wankel motortól. Olyan kérdések foglalkoztatják, hogy miért nem terjedt el a világon? Miért csak a Mazda gyártja? Ráadásul az igazi nagy baj az, hogy apukám a szerelő ismerőseit kérdezi körbe,akik nem igazán tudnak a wankel motorról. A legutolsó szerelő is úgy kezdte,hogy "igazából ő még nem nagyon találkozott ilyennel, meg nem is ismeri,de ő olyanokat hallott hogy ezeket a motorokat sorban eldobják,mert olyan rosszak."
Ha apukám csak ezekre alapoz, akkor tuti nem lesz rx-8am.
A kérésem az lenne, hogy írj egy rövid felvilágosítást a motorról, hogy tisztába legyünk vele.
Nagyon megköszönném a segítséged!!!
Válaszod előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2008-03-17 08:39 vallac részére
Megfelelő karbantartásssal (olajcsere,olajszint stb..) akár későbbre is nyúlhat az első motorgenerál időpontja, mint egy dugattyús esetében. A RENESIS (RX-8) esetében, szívónyilás oldalra helyezésének következméényeiként ez még inkább igaz.
vallac | 2008-03-16 22:23
Hali! Kérdezném,hogy bír-e a wankel motor annyi Km-t mint a dugattyús motor?
Laguna L. | 2008-02-04 12:37
Rendben, köszönöm!
mazda-auto.hu | 2008-02-04 09:06 Laguna L. részére
1. Igen, egyes autókban 0w-30-as Mobil-1 olajat használunk. Előnyökről egyelőre a motor megbontása nélkül nehéz bármit mondani, de egy biztos, ezek az autók eddig nem "flood"-oltak, bár a hozzánk járó 5w-30-as Dexeliás autók közül is csak 1-2 (gyenge akksi). Hogy van-e összefüggés, az csak két teljesen egyformán üzemeltetett és azonos állapotú akkumulátorú autó esetén lehetne megmondani. Egyszerűen a Mobi-1 0w-30-nak vannak előnyösebb jellemzői, mint a Dexelia 5w-30-nak. Hátrányokról a RENESIS esetében pedig nemigen beszélhetünk.
mazda-auto.hu | 2008-02-04 08:12 high-8 részére
A régi szonda adatsora nem cikkszám. Ez alapján nem lehet azonosítani.
Laguna L. | 2008-02-01 19:30
darthb: nekem is hasonló volt a fogyasztás, ami drasztikusan csökkent, miután elkezdtem úgy felfelé váltani, hogy a fordulatszám ne legyen kb. 3200 alatt (192 LE kivitelű a gép).
mazda-auto: korábban írtátok, hogy egyes RX-8-asokhoz Mobil 1 olajat (is?) használtok. Van vmi előnye vagy annyiról van szó, hogy a Mobil 1 is elfogadható az RX-8 motorokhoz?
high-8 | 2008-01-31 21:10
köszönöm,szerencsémre megtaláltam a régi gyári szondámat,de ennek kicsit más a száma: DENSO N3H3-05F08-4731 most akkor bármelyik a kettő közül jó gondolom?
mazda-auto.hu | 2008-01-29 12:48 high-8 részére
N3H3-18-861B. 2. oxigén szenzor, 231LE