2025. Január 15. Szerda - Lóránt
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-09-29 08:22 corre78 részére
Hang alapján nem tudom megítélni, hogy jó vagy nem a rendszer. Az olajbefecskendező fúvókáknak viszonylag kicsi a levegő igénye, így nem lehet megítélni mekkorra szűkítés van hatással rájuk. Az viszont a működési elvükből következik, hogy blokkolva a hozzájuk vezető levegő csövet, több olajat szív a motor az olajadagoló pumpából (MOP-OMP). A dolog érdekessége, hogy egy hibás alkatrész széria miatt ez gyárilag is igazolt dolog, mivel egy térségben jó néhány autónál magas olajfogyasztás adódott a szívócső cseréje után. Történt, hogy a 2009 utáni II. generációs Renesis szívócsövét szerelték az I. generációs motorokra, melyen már le van "vakolva" az I. generációs motor MOP-OMP levegőcsonkja, de úgy, hogy a csonk egyébként a helyén maradt. Tehát rádugták a szervizekben a csövet, de nem vették észre, hogy belül a csonk zárt. Mindez azért történhetett, mert a II. generációs Renesis olajbefecskendezése már szolenoid szelepek és olajnyomás segítségével működik tehát nincs szüksége levegőre az olajszállításhoz, szemben az első generációs "mechanikus" olajadagolójával.
Szóval ha blokkolva sem fogyaszt lényegesen több olajat a motorod, akkor valószínűleg el van-vannak dugulva a fúvókák, vagy a MOP.
corre78 | 2011-09-28 21:55
Nem tapasztaltam ilyet a szendvics beszerelése előtt, meg ugye korábban mindig csak hidegen ellenőriztem/töltöttem utána. Gyári az olajszűrőm.
Ma álló motornál ismét belefújtam (szájjal, tudom nem túl higiénikus dolog) ) ebbe a gumicsőbe, ami az olajadagolóhoz megy és pontosan olyan hangot hallottam, mint amikor járó motornál leveszem ezt a csövet (monoton furulyahang). 1 hete szintén belefújtam, akkor meg olyan hangja volt, mint amikor gumimatracot fúj fel az ember .
Ki is szedtem a szűkítőt, mert 650 km-en nem tapasztaltam általa érdemleges javulást az olajfogyi terén.
mazda-auto.hu | 2011-09-28 14:50 corre78 részére
Korábban, a szendvicselem beszerelése előtt is tapasztaltad ezt az 5-15 perc közötti olajszint növekedést? Egyébként gyári olajszűrőt használsz?
corre78 | 2011-09-25 11:35 mazda-auto.hu részére
Első helyzetjelentés:
Az autó tegnapi utolsó (kb. 14 km-es) mozgatása utáni leállítást követő 5 percben: 3,5mm max alatt, 6. percben 3 mm, 7. percben 2mm, 8. percben 1 mm, 10. percben max-on, kb. 15. percben max-on
Ma reggel hidegen 7,5 mm max alatt.
Jelenleg nincs új olajfolt az autó alatt (tettem alá tegnap az utolsó leállítást követően egy 1 négyzetméteres tiszta kartonlapot.)
Endrus | 2011-09-24 19:34
Keresek vállalkozó kedvű RX-8 tulajdonost, aki szívesen kipróbálná, hogy mennyire használható egy ilyen motordiagnosztikai eszköz wankel motorhoz:
http://www.vatera.hu/elm327_bluetooth_os_obd_2_hibakod_es_diagnosztika_1480804752.html
Helyszín Bp IV. kerület, vagy környéke.
Kapcsolat: korcsak (kukac) gmail.com
corre78 | 2011-09-23 17:46
Igen, köszönöm, ki fogom próbálni ezt az olajszntellenőrző módszert.
KÖSZÖNÖM! :-)
mazda-auto.hu | 2011-09-23 11:23 corre78 részére
1.Sajnos az első és hátsó fedél szimering is szivároghat, illetve a váltó kihajtásnál található is. Éppen tegnap volt nálunk egy olyan RX, melyből itt folyt a váltóolaj, de viszonylag ritkán találkozom ezzel a hibával.
2. Az olajfogyasztás mérését valóban javaslom, hogy próbáld ki egy párszor 5 perccel melegen leállítás után. Nem ez az igazán jó módszer, de a szendvics elemes RX-8-ak esetében a kb 2cm-rel megemelt olajszűrő miatt előfordulhat, hogy nem úgy és annyi olaj folyik vissza az olajteknőbe hosszabb állás után, mint egyébként. 5 percig pedig biztosan tart az olajszűrő, illetve a rendszer, így az olajfogyasztást le tudod mérni.
corre78 | 2011-09-23 10:02 corre78 részére
Az elírási hibáimat mindenki megtarthatja magának :-)
corre78 | 2011-09-23 10:00 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a gyors választ! A fogyasztás szempontj természetesen csak harmadlagos :-) (a második helyen a katalizátor és a váltó áll)
Épp most jövök a szerelőtől: az olajszűrő szendvics mindkét záródugója fellazult (vagy nem volt rendesen meghúzva). Most jól rá lettek húzva és le lett féktisztítóvla fújva a bőségesen motor gyertya felöli oldala, a motor eleje a főtengelytől lefele, az olajteknő is teljesen, a véltó alja, a kasztni merevítő stb és szárazra lettek törölve. Elmentem egy kb. fél órás élménykörre (bőséges pirosig pörgetés stb.), majd újra ráálltam az aknára és MINDEN teljesen száraz, kivéve ahol a motor és a váltó össze van fogatva ott ugye van egy merevítő alul, na ott van 2-3 csepp olaj(szerűség). Most lehet, hogy a hátsó szimeringtől... De akkor miért volt a motor eleje a főtengelytől lefele) és azolajteknő elülső harmada-negyede olajos a keddi szervíznél?
Most így hajtom egy pár napig és újra ránézünk.
Megj.: közben eszembe jutott, hogy legutoljára a gyári hátsó rugók visszarakásánál ránéztem alulról a motorra és akkor sem volt olajos alul (ez kb. 1 hónappal/1400 km-rel ezelőtt volt).
mazda-auto.hu | 2011-09-23 08:32 corre78 részére
Wankel esetében a 3. pont, különösen hideg időben. Túl nagyok az érintett felületek a motorban így az alapjáraton lassított bemelegedés csökkenti a hőtágulási egyenetlenségek kialakulási esélyét, illetve azok mértékét, melyek idővel gondokat okozhatnak.
Nyáron a 2. pont sem rossz.
Csak a tisztesség kedvéért megjegyzem, hogy környezetvédelem és fogyasztás szempontjából az 1. a jó, de most nem ez volt a kérdés.