2025. Január 15. Szerda - Lóránt
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
Kata | 2011-09-16 19:50 mazda-auto.hu részére
Koszonom szepen. Visszajelzes: A motortarto bak rendben latszik. Az olajcsere utan a fordulatszam-ingadozas megszunt. Csinaltunk meg egy ellenorzest: hibakod nelkul futott le. Remelem, tartos allapot lesz...
loczyg | 2011-09-15 12:46
Szisztok!
Még mindig eladó egy rx 8 ashoz való gyári mankókerék a hozzávaló csomagtartóba szerelhető állvánnyal. iár : 30.eFt..06-20-9 566-716
mazda-auto.hu | 2011-09-13 08:33 corre78 részére
1.Valószínűleg mind a négy fúvóka működik.2. A lambda szondák jeleznék a túl szegény keveréket. Arról lehet szó, hogy a csővégek vastagabbak, mint az előző cső, ezért a vastag részen lassul a gázsebesség, illetve kisebb a hőmérséklet, ezért a korom elsősorban itt rakódik le.
corre78 | 2011-09-13 08:27
Most jut eszembe egy dolog: Kb. 1 éve van meg a hátsó sport kipuffom és azóta a kipufogóvégek belseje olyan, mintha porfestett lenne, persze nem gyárilag. Az alsó rétege nem eltávolítható, a felső réteg letörölhető liszt finomságú por. Mindkét réteg színe enyhén vöröses-fehér(nehéz leírni, olyan mintha liszthez hozzáadnánk némi téglaport és egyenletesen összekevernénk). Lehet ez jel arra, hogy szegényen a benzin-levegő keverék (MOL 95-öst tankolok, 1:340 arányban premixelek)? A díszvégeim belseje viszont kormosfekete, mely könnyen lemosható/letörölhető.
corre78 | 2011-09-13 07:55
Megint ment 1 mm-t lejjebb a szint 22 km után, ez kb 20 ml lehet (eddig összesen 3 mm, kb. 55-60 ml/52 km, tisztán nyugis városi használat). Nem töltöttem utána a szintnek.
corre78 | 2011-09-12 14:46 mazda-auto.hu részére
Én köszönöm! Igazán!
Üdv (még jövök a napokban a novelláimmal :-))
mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:30 corre78 részére
Köszönöm. Munkaütemekre vetítve ez még mindig nagyon kevés olaj, folyékony formában biztosan nem jut el a katalizátorig. Több ezer kilométeren keresztül azért nem egészséges 1 L/1000km-nél jóval nagyobb olajfogyasztás.
corre78 | 2011-09-12 11:16 mazda-auto.hu részére
Nem szaladok el, csak már kicsit furán érzem magam, hogy ennyit tökölök dolgon :-)
Le a kalappal a türelmed előtt! Látszik, hogy lelkesen foglalkozol a forumozók kérdéseivel, gondjaival. Simán Rád merném bízni az autómat akár napokra is (kevés ilyen ember van)!
Katalizátor mennyire lehet kényes a megnövelt motorolajra? Maradéktalanul elég ez a mennyiség is? Vagy a portokon keresztül kisöpri egy részét a katalizátor felé?
mazda-auto.hu | 2011-09-12 11:04 corre78 részére
Azért ne szaladj el! :-)
Köszönjük a tapasztalatokat, szépen megugrott az olajfogyasztás. Valószínűleg mind a négyen megy olaj a kamrákba. Nyomás teszterrel lehetne egyesével ellenőrizni a fúvókák légáteresztése közötti különbséget azok kiszerelése nélkül, de ha megy az olaj, akkor nem igazán tudnak eltömődni.
corre78 | 2011-09-12 10:13
Most jövök az autótól és nem akarom elkiabálni, de valami van! Tegnap, a tollvég berakásával egy időben töltöttem utána legutóbb (azóta nem) a szokásos max alá 7mm-ig (30ml-t) és most (nyugis/városi 30km után) max alatt 9mm-rel van a szint(ez a 2 mm a tapasztalataim alapján kb. 35-40ml-t jelent, tehát kb. 110ml/100km). A tollvég berakása és az azt megelőző (a korábban is írt múlt szerdai 75ml-es) utántöltés között 120 km-t mentem (kb. 60% lendüetesebb város ill. többször is volt piros tartományig pörgetés városon kívül), tehát 120km-re jutott 30ml (ez sovány 25ml/100km).
A hátsó rugók okozta különbségek szempontjából lényeges infó lehet, hogy a fentebb írt időszakban nem tankoltam (egyébként múlt kedden tankoltam utoljára és tele) és jelenleg 2/3-on van a tank (kb. 23 liter fogyhatott a tele tanból és 182km-en áll a napi számláló. Ez nem is rossz fogyi, hisz 70%-a város, 30% meg lendületes. Viszont a jó fogyi meg kicsit üröm lehetnem az ürömben, mert a tankban lévő premixolaj meg pont kevésbé érvényesült :-))
(a fentiekre továbbra is érvényes, hogy tök hideg motornál ellenőriztem/töltöttem utána és ugyanott állt az autó is, ahol szokott)
Na, menjek már innen :-)