2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-09-09 11:11 corre78 részére

Elvileg minden szerviznek autóbarátnak kellene lennie. :-)

mazda-auto.hu | 2010-09-09 11:09 corre78 részére

1. Lehet, hogy volt érintkezés, mikor összeraktad, csak mivel nem kattant a csatlakozó, ezért elmozdult pár nap alatt, és már nem érintkezett jól.

2. A gyári előírás szerint is ki kellett volna cserélni, nem a víz színe, vagy a hőfok alapján kell megítélni a cserét. Én a 2 évenkénti csere híve vagyok, és a nem feleslegesen túl alacsony fagypontra állított hűtőfolyadéké. Nem jó a túl tömény oldat. 3. Igen, ha el akarod kerülni a motor "nyüstölését" a légtelenítéshez, akkor minimum 1perc/1liter a feltöltési javaslat.

corre78 | 2010-09-09 10:57 zzoltan részére

Hát azért ennek nem biztos, hogy neki mernék állni :-)

Ja még annyit felejtettem írni az előző hozzászólásomban, hogy úgy vártak a szrvízben, hogy nem volt nekik raktáron utastérszűrő. Viszont ezalkalommal egy tényleg autóbarát szervízes csinálta a dolgokat és ez ritka.

zzoltan | 2010-09-09 09:56 corre78 részére

A hűtővíz nem kilométerhez, hanem időhöz kötött. Először 4 év után, majd 2 évente kell cserélni, tehát most kellett volna.
Azt nem tudom okoz-e gondot, de ahogy téged ismerlek ezt otthon is megoldod 1 óra alatt.
(Azért 1 óra, mert lassan szabad csak feltölteni.)

corre78 | 2010-09-09 08:50

Üdv! Tegnap voltam szervízben (4.éves). Korábban ugye írtam, hogy ingadozik a fordulatszám, ha kinyomom a kuplungpedát, de csak ha sebességbe teszem. Nos a számítógépet rácsatlakoztatták és ki is írt egy hibakódot, majd magától el is tünt. Üjra rátették és akkor már nem írt ki semmit. Ezután a szervízes srác valamit tapogatott a kuplungpedál körül és kiderült, hogy nem volt a csatlakozó rendesen összepattintva. Persze örülök, hogy ennyivel megúsztam, de ez azért furcsa számomra, mert már kétszer is kiszedtem a pedálomat és az első alkalommal egyáltalán nem volt ilyen, a második pedálvisszaszerelés után pedig nem közvetlenül jelentkezett ez a probléma, hanem csak pár napra rá. Mindegy, lényeg, hogy most minden ok :-)
István: Mennyire gond az, ha nem cserélték le a hűtővizemet? Az autót 2006 októberében vásároltam 0 km-rel, viszont 2005 áprilisi gyártású az autó.Direkt kértem, hogy cseréljék le, de azt mondták, hogy majd 100000 km-nél is ráér. Most 43000km van az autóban.

mazda-auto.hu | 2010-08-31 16:20 zzoltan részére

Az komoly.

zzoltan | 2010-08-31 16:13 mazda-auto.hu részére

Még időben hazaértetek! :)

"Ausztria, Alsó-Ausztria és Stájerország északi hegyeiben estig akár 20-50 centi hó is leeshet 2000 méter felett. Tirolban és Salzburg tartományban máris vannak olyan hágók, amelyeken csak téli gumival lehet közlekedni, sőt várhatóan nap közben elrendelik a hólánc használatát."

mazda-auto.hu | 2010-08-31 14:28 zzoltan részére

Most 1170 km, de máskor volt már 1600 km is 14-15 órán belül majd vissza 10 nap múlva. A melegedés nem függhet össze a hosszú távval. A melegedés a hűtési rendszer problémájára utal, mely független a hosszú vagy rövid távtól. Ez nem egy hobbiautó. Ráadásul egy hosszú út kevésbé vesz igénybe egy autót, mint a rendszeres rövid távú használat. Például még a leghosszabb hegymenetben sem érte el a 100C fokot az olajhőmérséklet, pedig még az messze nem káros.

zzoltan | 2010-08-31 12:59 mazda-auto.hu részére

Egyébként ezen a túrán mekkora volt az egyhuzamban megtett legnagyobb táv? Nem tapasztalható túlzott melegedés hosszútávon?

mazda-auto.hu | 2010-08-31 12:39 zzoltan részére

Köszönjük a navis információkat! Túra: Nem az első, és remélem nem is az utolsó nagy kaland volt az RX-szel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó