2025. Április 21. Hétfő - Konrád
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sedan 2014.
Lamborghini Aventador LP 750-4 SV.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
zzoltan | 2010-08-31 11:06 mazda-auto.hu részére
Az szép kis túra lehetett. Én 2 hónap alatt megyek ennyit az autóval. :)
zzoltan | 2010-08-31 11:04
Visszatérve kicsit a navigációra. Elmentem egy SAAB szervizbe és a következőket tudtam meg:
A 2007-ig gyártott SAAB 9-3 szoftvere valóban kompatibilis a 2004- RX-8-al, viszont abban is csak NY Európa van.
A 2007 utáni 9-3-as szoftvere már ugyan tartalmaz K európát, de az meg nem kompatibilis a 2004- RX-8-al.
Szóval marad a jó tájékozódó képesség, vagy egy utólagos navi, vagy Istvánéknál az átalakítás.
mazda-auto.hu | 2010-08-31 08:18 tükrös678 részére
Egyelőre nem tudok pontos adatot mondani. Ennek oka, hogy a 3. fázisomat még nem a "szériaérett" állapotban kiviteleztük, így az olaj egy része (változó) esetenként visszafolyik a hűtőből a teknőbe leállítás után, mire az olaj kihűl. Persze ezért mindig előbb teljes gázzal a benzinbefecskendezést kiiktatva indítózok egy kicsit, hogy az olajpumpa felnyomja az olajat, és csak ezután indítom be a motort. (két hét múlva már pontosan tudom mérni majd az olajfogyasztást, addigra megérkezik-elkészül a módosított alkatrész). Persze azért öntöttem utána olajat, kb. 1 liter fogyhatott.
tükrös678 | 2010-08-30 14:57 mazda-auto.hu részére
Olaj mennyi fogyott?
mazda-auto.hu | 2010-08-30 14:39 zzoltan részére
Köszönjük az információkat! 2500km-es túrán voltunk a géppel az elmúlt napokban. Autópálya 150-165km/h , Dolomitok, hegy-völgy 12 L/100km alatt valamivel. (1-3 fázis)
zzoltan | 2010-08-30 14:21 mazda-auto.hu részére
Akkor az esetemben pont így jártak a 8-as gyertyák, hogy a sok rövidtáv miatt bekokszosodtak. Iszonyat csúnyán néztek ki.
Viszont akkor a 7-es pont jó lesz nekem, mivel nem szoktam nyúzni az autót. Persze néha néha eltolom neki, de nem hosszú ideig.
zzoltan | 2010-08-30 14:01 mazda-auto.hu részére
A gyújtásrendszer cseréje óta országúton még nem mentem, de a hétvégén városban mentem 210 km-t és 29,7 litert tudtam rátankolni, ez 14,14 liter fogyasztást jelent, ami városban nagyon jó az eddigiekhez képest. Kb -1 litert jelentett a csere.
mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:37 zzoltan részére
Köszönjük az információkat! A gyújtógyertyák elektródái 400 és 800 Celsius fok között "működnek normálisan. 400C fok alatt nem ég le róluk a lerakódás (nincs öntisztulás), míg 800-900C fok felett izzásba kerül az elektróda, mely öngyulladáshoz vezet, nem kontrollálható a gyújtási időpont. A 7-es gyertyák elektródái kevásbé hűlnek, így valamivel nagyobb hőmérsékleten dolgoznak. Ez városi autókban segíti az öntisztulási tartományban való hosszabb tartózkodásukat. Extrém esetekben viszont túlmelegedhetnek a rosszabb hőelvezetésük miatt. Erre kicsi az esély, így inkább előnyös lehet a jobb öntisztulásuk. A 8-asoknak valamivel jobb a hőelvezetése (pl gyakori autópályához), emiatt nagyobb terhelésnél sem hajlamosak öngyulladást okozni, viszont könnyebben túlhűlhetnek, azaz kokszosodhatnak. Persze nem nagy a különbség a 7-es és 8-as között. Mivel inkább a lerakódásokkal vannak gondjaink, így most már talán a 7-esre voksolnék. A hűvösebb Oroszországban pl. a 6-os a "menő".
mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:26 DrFecRX-8 részére
Jó eséllyel meg lehet csere előtt állapítani, melyik a hibás alkatrész. A lentiekre egyébként szervizakció is volt egyes autók esetében, illetve a megnövekvő hőmérséklet is jobban érinti, de ettől függetlenül lehet a felső is.
mazda-auto.hu | 2010-08-30 10:22 Endrus részére
Mindkettővel működik a motor, de a benzinnel is igen sok megoldás munkálkodik az autóban (szekvencionális-lépcsős befecskendezés, vezérlő szelepek a beömlő körben stb..) az egyenletes teljesítményleadáson, így ezekkel az üzemanyagokkal nehéz megvalósítani ugyanezt. Ettől függetlenül lehetséges. Például az E85 tisztább égése (kevesebb lerakódás), illetve a nagyobb mennyisége miatti jobb hűtése előnyös hosszútávon előnyös is lehet, de egyelőre egyedi megoldásnak minősülnek az ilyen Renesis átalakítások.