2025. Január 8. Szerda - Gyöngyvér

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:08 Danko részére

 Nincs vetették fel az autót a digitális szerviz nyilvántartásba. Egyéb utolsó adat: 2008.09.17., 27901 km.

cgyoerfi | 2014-10-20 20:11

 Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni, 2 hét mulva olajcsere következik az autómban, motor és fékolaj, üzemanyag szűrő.

Kérdésem milyen olajat vegyek?

Biztosan 5w30 megy bele, motorból ezt néztem: http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mazda-motorolaj/mazda-dexelia-ultra-5w-30-1l-motorolaj mit gondoltok erről?

 

Viszont fékolajat nem tudom DOT 3 ban milyet rakjak bele? Ötlet tanács? Mazda-autó esetleg valami tuti tipp?

 

Köszönöm

peti007 | 2014-10-20 13:26 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a pontosítást és a megnyugtató ténymegállapítást :)

Danko | 2014-10-20 13:18

Kedves Mazda-Auto.hu!

Utána tudnának nézni az alábbi (eredetileg német tulajdonban levő) Mazda 3 1,6 TX Sedan előéletének (voltak-e vele szervizben valami komolyabb problémával és mik voltak a km-óra állások) az alvázszám alapján ? (jöhet e-mailben a válasz)

JMZBK12Z241137361

Köszönöm szépen!

Dankó

mazda-auto.hu | 2014-10-20 11:26 peti007 részére

 Tévedtem, valóban kettős tömegű ez a lendkerék is. A gyári új ára 188404,-Ft. Megtévesztett a gyári dokumentáció,és a tény, hogy még egyet sem cseréltünk (!!!).

Flingel | 2014-10-20 09:52 Yoshimura részére

 Szia!

 

Az enyém pont így néz ki! :) (2004/12 havi gyártású)

Amit észrevettem: az első képen látható a króm hűtőmaszk. Ilyen (tudtommal) 2004-ben nem volt. A második képen látható, hogy a lökhárítót már fényezték. (ez még nem baj, de meg kell nézni, hogy csak felületi sérülések voltak rajta, vagy nagyobbat kapott)

Nem ez volt a legmagasabb felszereltség, de nem áll messze tőle. Én úgy tudom (előző tulaj infóiból), hogy a TX-en belül is volt több "csomag". Ez az ún. Sport csomag. Króm kipufogóvég, szürkére fényezett belső kilincsek..stb.

A kárpit szerintem nem plüss. :) És állóhelyzeti klíma sincs alapból, hacsak nem szereltek bele utólag.
 

Így a képekről korrekt kocsinak tűnik, érdemes lehet megnézni. 1,4-ért jó vétel lehet. Szervizelőélet fontos! :)

Üdv.:

Gábor

dpf_killer | 2014-10-19 13:44

 Tisztelt fórum-olvasók !

 

Szeretnék megosztani veletek egy rövid történetet amely 2011-ben vásárolt M3 autómmal történt. (inkább márkaszervíz-nek érdekes talán.)

 

Az autóm úgynevezett MIRAI edition :)  az azt jelenti, hogy mikor megjött japánból valahol európában belepakoltak néhány feláras extrát és hasonlók.

 

Ilyen volt a gyári IPOD csatlakozó is... nekem nem is kellett több kinyomoztam, hogy milen ipod-l működik (nem mindegyik..) és már meg is rendeltem cca 20E ft-s beruházással egyet az ebay segítségével. 

Minden működött szépen mikor is kb 1 hónap elteltével az ipod-ról való zenehallgatás nem működött tovább,  megvártam a kötelező szervízt, ott garanciálisan cserélték a könyöklő alatt található "központi egységet" .. (megrendelték majd 2 hét mulva vissza scsere).. minden ment kb egy hónapig majd megint elment minden , következő olajcserénél megint nekimentünk a témának de elkaptam egy fél mondatot a szerelőktől : " A gyár nem fogadta el garanciában" a múltkori egységet hanem visszaküldte mert jó !!  (szervíz bukta az újat.. )  tanakodás vállvonogatás, majd valahonnan hoztak egy "bontottat" .. megint minden működött.. 

 

3 alkalommal már másik márkaszervízhez fordultam .. hátha  !? Erre az ott dolgozó értékesítő kollega "nyakkendő+öltöny" hozott egy 10-s kulcsot és eltűnt az autómmal 3 perce vagy visszajött, hogy kész és megcsinálta !!?

 

Megoldás: újra kell indítani a rendszert, akkumlátor  - pólusát levette majd vissza.. és megint minden ok. Azóta 2x tettem ugyan ezt.

 

TEhát a gyárnak igaza volt .. tényleg nem volt hibás a garanciálisan cserélt egység.

 

Hátha valakinek segített 

 

Üdv

 

peti007 | 2014-10-18 21:59 mazda-auto.hu részére

 Kedves Mazda-auto!

 

"Az 1,6-os dízelekben nem kettős tömegű a lendkerék."

Ez akkor mindegyik 1.6 dízelre vonatkozik? Mert az én 2004-es 1.6 CD TX autómhoz az összes magyar autóalkatrész-kereskedő webshopja kéttömegű lendkereket dob ki. Úgy tudom a Fordokban pl. a 90LE-s nem változó geometriás turbósokhoz szereltek egytömegű lendkereket de az erősebb verzióhoz kéttömegűt. Márpedig a Mazdában a Ford (Getrag) által fejlesztett váltó van és hát ugye azért a motor is onnan származik, gondolom ugyan azt építették akkor be a japánok is.

Remélem még sokáig nem aktuális a kérdés számomra, de azért jó lenne tudni, mire számítson az ember.

Yoshimura | 2014-10-18 12:13

 Sziasztok,

 

Szeretném kikérni a következő kocsiról a véleményeteket:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_sport_1.6_tx-8350841

ruboka | 2014-10-17 13:42 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm szépen a választ!

Mostantól én is Mazda 3 tulaj vagyok :) így mindenféle hasznos tanácsot szívesen fogadok. 

Azt mondták,hogy 120ezernél esedékes a szíjcsere,ezek szerint rosszul tudták. 

Viszont most cseréltünk olajat,szűrőt és a szívócsőben olajat találtunk. Mennyire nagy baj ez? A kartergáz visszavezetés ha jól láttam ott megy be,gondolom a tizenezer km alatt lecsapódó olajpára ül meg a cső bordáiban?

 

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó