2025. Január 8. Szerda - Gyöngyvér
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda2 Show autók.
A MAZDA RX-8, és a motorolaj.
Mazda RX-7, Toyota Supra teszt.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-10-21 08:08 Danko részére
Nincs vetették fel az autót a digitális szerviz nyilvántartásba. Egyéb utolsó adat: 2008.09.17., 27901 km.
cgyoerfi | 2014-10-20 20:11
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni, 2 hét mulva olajcsere következik az autómban, motor és fékolaj, üzemanyag szűrő.
Kérdésem milyen olajat vegyek?
Biztosan 5w30 megy bele, motorból ezt néztem: http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mazda-motorolaj/mazda-dexelia-ultra-5w-30-1l-motorolaj mit gondoltok erről?
Viszont fékolajat nem tudom DOT 3 ban milyet rakjak bele? Ötlet tanács? Mazda-autó esetleg valami tuti tipp?
Köszönöm
peti007 | 2014-10-20 13:26 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a pontosítást és a megnyugtató ténymegállapítást :)
Danko | 2014-10-20 13:18
Kedves Mazda-Auto.hu!
Utána tudnának nézni az alábbi (eredetileg német tulajdonban levő) Mazda 3 1,6 TX Sedan előéletének (voltak-e vele szervizben valami komolyabb problémával és mik voltak a km-óra állások) az alvázszám alapján ? (jöhet e-mailben a válasz)
JMZBK12Z241137361
Köszönöm szépen!
Dankó
mazda-auto.hu | 2014-10-20 11:26 peti007 részére
Tévedtem, valóban kettős tömegű ez a lendkerék is. A gyári új ára 188404,-Ft. Megtévesztett a gyári dokumentáció,és a tény, hogy még egyet sem cseréltünk (!!!).
Flingel | 2014-10-20 09:52 Yoshimura részére
Szia!
Az enyém pont így néz ki! :) (2004/12 havi gyártású)
Amit észrevettem: az első képen látható a króm hűtőmaszk. Ilyen (tudtommal) 2004-ben nem volt. A második képen látható, hogy a lökhárítót már fényezték. (ez még nem baj, de meg kell nézni, hogy csak felületi sérülések voltak rajta, vagy nagyobbat kapott)
Nem ez volt a legmagasabb felszereltség, de nem áll messze tőle. Én úgy tudom (előző tulaj infóiból), hogy a TX-en belül is volt több "csomag". Ez az ún. Sport csomag. Króm kipufogóvég, szürkére fényezett belső kilincsek..stb.
A kárpit szerintem nem plüss. :) És állóhelyzeti klíma sincs alapból, hacsak nem szereltek bele utólag.
Így a képekről korrekt kocsinak tűnik, érdemes lehet megnézni. 1,4-ért jó vétel lehet. Szervizelőélet fontos! :)
Üdv.:
Gábor
dpf_killer | 2014-10-19 13:44
Tisztelt fórum-olvasók !
Szeretnék megosztani veletek egy rövid történetet amely 2011-ben vásárolt M3 autómmal történt. (inkább márkaszervíz-nek érdekes talán.)
Az autóm úgynevezett MIRAI edition :) az azt jelenti, hogy mikor megjött japánból valahol európában belepakoltak néhány feláras extrát és hasonlók.
Ilyen volt a gyári IPOD csatlakozó is... nekem nem is kellett több kinyomoztam, hogy milen ipod-l működik (nem mindegyik..) és már meg is rendeltem cca 20E ft-s beruházással egyet az ebay segítségével.
Minden működött szépen mikor is kb 1 hónap elteltével az ipod-ról való zenehallgatás nem működött tovább, megvártam a kötelező szervízt, ott garanciálisan cserélték a könyöklő alatt található "központi egységet" .. (megrendelték majd 2 hét mulva vissza scsere).. minden ment kb egy hónapig majd megint elment minden , következő olajcserénél megint nekimentünk a témának de elkaptam egy fél mondatot a szerelőktől : " A gyár nem fogadta el garanciában" a múltkori egységet hanem visszaküldte mert jó !! (szervíz bukta az újat.. ) tanakodás vállvonogatás, majd valahonnan hoztak egy "bontottat" .. megint minden működött..
3 alkalommal már másik márkaszervízhez fordultam .. hátha !? Erre az ott dolgozó értékesítő kollega "nyakkendő+öltöny" hozott egy 10-s kulcsot és eltűnt az autómmal 3 perce vagy visszajött, hogy kész és megcsinálta !!?
Megoldás: újra kell indítani a rendszert, akkumlátor - pólusát levette majd vissza.. és megint minden ok. Azóta 2x tettem ugyan ezt.
TEhát a gyárnak igaza volt .. tényleg nem volt hibás a garanciálisan cserélt egység.
Hátha valakinek segített
Üdv
peti007 | 2014-10-18 21:59 mazda-auto.hu részére
Kedves Mazda-auto!
"Az 1,6-os dízelekben nem kettős tömegű a lendkerék."
Ez akkor mindegyik 1.6 dízelre vonatkozik? Mert az én 2004-es 1.6 CD TX autómhoz az összes magyar autóalkatrész-kereskedő webshopja kéttömegű lendkereket dob ki. Úgy tudom a Fordokban pl. a 90LE-s nem változó geometriás turbósokhoz szereltek egytömegű lendkereket de az erősebb verzióhoz kéttömegűt. Márpedig a Mazdában a Ford (Getrag) által fejlesztett váltó van és hát ugye azért a motor is onnan származik, gondolom ugyan azt építették akkor be a japánok is.
Remélem még sokáig nem aktuális a kérdés számomra, de azért jó lenne tudni, mire számítson az ember.
Yoshimura | 2014-10-18 12:13
Sziasztok,
Szeretném kikérni a következő kocsiról a véleményeteket:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/3/mazda_3_sport_1.6_tx-8350841
ruboka | 2014-10-17 13:42 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ!
Mostantól én is Mazda 3 tulaj vagyok :) így mindenféle hasznos tanácsot szívesen fogadok.
Azt mondták,hogy 120ezernél esedékes a szíjcsere,ezek szerint rosszul tudták.
Viszont most cseréltünk olajat,szűrőt és a szívócsőben olajat találtunk. Mennyire nagy baj ez? A kartergáz visszavezetés ha jól láttam ott megy be,gondolom a tizenezer km alatt lecsapódó olajpára ül meg a cső bordáiban?