2025. Január 15. Szerda - Lóránt
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda3, okostelefon, web...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2009-12-07 08:46 TChriss részére
A Mazda3 1,6 dízel rendszere nem a kipufogóba, hanem az üzemanyagba keveri az adalékot, így gyakorlatilag használati módtól függetlenül történik a "koromtalanítás". Programozást nem igényel a rendszer a kötelező szervizek alkalmával, kivéve az adaléktartály újratöltésekor.
hc-hefi | 2009-12-05 12:25
Én egy régi Suzuki-swiftet vezettem az új Mazda 3-asom előtt. Igazság szerint nem tudom, hogy normális jelenség-e a következő:
úgy vettem észre, hogy gázadásnál a kocsi reakcióideje "le lenne lassulva". Tehát ha megnyomom a gázpedált, akkor a motor nem azonnal reagál, hanem kb olyan 0,3 másodperccel később. A régi suzukim persze azonnal reagált minden nyomásra. És most itt nem a pedál holtjátékra gondolok. És ugyanez a késleltetés igaz arra is, amikor leveszem a lábam a gázról. Ilyenkor megint olyan kb fél másodperces késéssel "veszi észre", hogy már nem nyomom a gázt. Igazából ez gyorsításnál zavar, amikor váltok, mert leveszem a lábam a gázról, kuplung be, és a motor mindig felpörög egy picit, mielőtt visszaállna az ezres alapjáratra.
Kérdésem, hogy ez normális jelenség-e. Sajnos más ilyen komolyabb kocsit nem vezetem, így tapasztalatom csak a fapados suzukimra korlátozódik. Simán lehet, hogy ez az abs, fedélzeti elektronika miatt van vagy nem is tudom :)
Ezzel kapcsolatban valakinek valami tapasztalata?
TChriss | 2009-12-05 11:36
Igen ami a tankba van és asszem 60.000km ként kell után tölteni cirka 80ezer ft ért.
Akkor had kérdezzem meg ez magától akkor is csinálja ezt a pucolási mechanizmust ha nincsen folyamatosan magas fordulaton? Arra emlékszem az első szervíznél a szervízes valamilyen tisztitó programot küldött rá.
TChriss | 2009-12-02 20:40 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a válaszát, csak olajat viszek. Csak érdekelt a többi dolog is a kocsi már amúgy sem garanciális.
Csak olvastam ezt a dpf rovatot, és ha csak városba járkál az ember és nincs 2000fordulat 15 percig akkor nem végez tisztiást ez nálam sajna nagy gond mert szinte jelen pillanatabn csak városban járok vele, viszont ezek után lehet megyek 2 hetente egy kört az m0 és valamelyik szakaszán
mazda-auto.hu | 2009-12-02 09:46 Bálint66 részére
Egyetértünk!
mazda-auto.hu | 2009-12-02 09:45 TChriss részére
Hivatalosan karosszéria átvizsgálás, motorolaj-olajszűrő csere, illetve levegő és pollenszűrő ellenőrzés van ilyenkor. A fékfolyadéknak mérhető a víztartalma, de hivatalosan 2 évente kell cserélni.
A 30-as melegoldali jelzés a hivatalos gyári ajánlás, míg a 0w a jelenleg elérhető legkedvezőbb hidegoldali viselkedést nyújtja, és egyúttal igazolja, hogy az adott olaj teljesen szintetikus. Mi Mobil-1 0w-30 Fuel Economy Super Syn olajat használunk ezekben a típusokban. A Castrol 5w-30......is jó lehet.
Gázolajszűrőből a gyárit használjuk, utángyártott alkatrészekre nem adok tippeket.
Az 1,6 literes Cd motorok koromszűrő rendszere nem egyezik meg a 2,0 Cd motorok megoldásával. Ezeknél nem szükséges minden olajcserénél "nullázni".
Azért csendben megjegyzem, hogy a hivatalos Mazda szervizek nem kevés pénzt költenek havonta például a legfrisebb gyári információk, szoftverek rendelkezésre állásáért, mely az ügyfelek érdeke is. Viszont ha mindig hozott anyagokkal dolgoznánk, akkor ezen a téren is borulna a dolog, ráadásul a garanciális autók esetében ez végképp nem jó megoldás.
Bálint66 | 2009-12-01 19:12 Peet13 részére
Gondolom indítás után ha tolatni szeretnél akkor jelentkezik. Ilyen elég sok embernél fordul elő. Nálam is van ez sokszor (Xedos 6-nál)
Ennek oka az, hogy a fogaskerekek leállítás után nem úgy állnak meg, hogy elsőre hátramenetbe lehessen kapcsolni. Ezért kell 2x rákuplungolni vagy akár 3x is.
Olajhoz annyit tudnék szólni, hogy amennyiben nem tudni mikor cserélték le, akkor ajánlatos kicserélni. Én is személy szerint kicseréltem, hadd ne mondjam milyen massza jött belőle. A probléma megmaradt, de legalább most új olajjal működik!
Peet13 | 2009-12-01 15:46
Lenne még egy olyan kérdésem hogy kicsit nehezen veszi a hátramenetet.Nem recseg meg ilyesmi,csak viszonylag nehezebben tudom beletenni,néha csak második kuplungolás után.
Váltóolaj lehet a ludas?
Köszönöm!
mazda-auto.hu | 2009-12-01 08:07 Peet13 részére
Nagyságrendileg 120000,-Ft.
Peet13 | 2009-11-30 10:29
Akkor milyen megoldás létezik?Komplett zárcsere?
Az nagyságrendileg mennyibe kerülne?
Köszönöm!