2025. Április 19. Szombat - Emma

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


attila | 2017-12-14 22:15

Tisztelt Mazda autó!

Tegnap vettünk egy 2006-os gyártású 2.0 benzines 5 ajtós Mazda 3-at. Pár apróságot eltekintve nagyon jó minden, megy mint a parancsolat :)

1. Vízhőmérséklet + fűtés

Indulás után kb 15 perccel még mindig nem állt be a vízhőmérséklet a normál, középső állásba. Kb fél óra kellett neki. Tény, hogy állt az autó előtte hónapokig, de ez akkor is furcsa. 70 km után, Budapestre érve már jól működött a vízhőmérséklet, bár nem teljesen középen áll, hanem kicsit alatta. A fűtés sem volt jó, amíg nem ért középre. Ma délelőtt kb 40 perc alatt melegedett be a vízhőmérséklet. Termosztát hiba lehet? Ha igen, akkor ez kb milyen költséggel jár? Még valami: nincs PO126, sem másmilyen hibaüzenet a műszerfalon, ami a termosztát hibáját jelezné. Vagy ezt nem is a műszerfalon kellene látnom, hanem csak egy OBD-vel (az persze nincs)?

2. Kuplung

Normális, hogy nagyon fent fog a kuplung? Könnyen benyomható, de tényleg nagyon fent fog. Miből lehet megállapítani, hogy a vége felé közeledik a kuplung élettartama (ha egyáltalán)?

3. Fék

Ezt tudtuk, hogy rossz, mert ránézésre is elég rozsdás volt (gondolom a sok állástól). Erős fékezésnél remeg az egész kormány és az autó is. Fékhatás jó és nem nyikorog, csak remeg az egész. A kereskedő akitől vettük, azt mondta fel kell szabályozni a féktárcsát. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy inkább cseréljük ki az egészet? 

4. Búgás

Nagy sebességnél (110-130km/h) búg valami elölről vagy hátulról, városban 50 km/h-nál nem hallani, sem kanyarodásnál. Kerékagycsapányra gyanakszunk. Ha igen, ez kb milyen költséggel jár?

Előre is köszönöm szépen a segítséget!

üdvözlettel,

Attila

mazda-auto.hu2 | 2017-12-07 15:06 Danko részére

Lehet, hogy ki kell cserélni a szenzort, de előtte nem ártana egy szakembernek is megmutatni.

Danko | 2017-12-02 20:03

Tisztelt Mazda Autó!2001es 1.6 benzines Mazda 3-ban 110eKm nél kigyulladt a Check engine lámpa.Kiolvastuk a hibakodot:"P0328     Kopogásérzékelő 1 áramkör magas jelszint (1.hengersor vagy egyedülálló szenzor)."

Ilyen esetben mi a teendő?Mennyire kell ezt komolyan venni?

köszönöm szépen.

mazda-auto.hu | 2017-12-01 14:23 vaszics részére

Igen, ez kell és 4 liter elég

vaszics | 2017-12-01 00:55 mazda-auto.hu2 részére

Elnézést hogy megint zavarok , de ez lesz az ugye ? : https://ssli.ebayimg.com/images/g/H2gAAOSwBahVPhr2/s-l1600.jpg

még annyi hogy 4l vagy 5l megy bele a motorba ? 

vaszics | 2017-11-30 13:58 mazda-auto.hu2 részére

Nagyon szépen köszönöm 

mazda-auto.hu2 | 2017-11-30 07:59 vaszics részére

0W30  ACEA: A3/B4, vagy 5W30 ACEA: A5/B5, mindkettő megfelelő. Mi a Castrolt, Mobilt és az Eneost is használtuk, mindhárom márka bevált. Jelenleg a Mobil Super 5W30 A5/B5 olajat tesszük ebbe a típusba.

vaszics | 2017-11-30 02:33

Üdv, 1.6 benzines Mazda 3 (2006) ki milyen olajat önt ? Illetve mit ajánl ? köszönöm előre a válaszokat

Snoop88 | 2017-11-29 13:35 G299 részére

Esetleg sikerült már valami egyszerű megoldást találni a kilométeróra problémájára? Hidegben nekem is produkálja, hogy nem mér még mindig a következő indításig, check engine ikon is világít. Meleg motornál már nincs gond, akármilyen hideg van.

csgabor | 2017-11-22 22:42

Tisztelt Mazda!

Gyári tempomat utólagos beszerelés kapcsán szeretnék érdeklődni Mazda 3 Sport 1.6 Active modell (BK 14 Z2, tehát a BK 2-es széria) esetében. Egy 2007-es ilyen autóba szeretném utólag beépíteni. Azt hallottam, hogy a gyári, kormányba építendő tempomatot vezérlő gombok (BN8P-66-4M0), és egy fék-kapcsoló (BN7N-66-490) beszerelése szükséges csak hozzá, mert ott van az előkészítés a BK 2-es széria esetében. Azt olvastam, hogy az elektronikus gázkarral rendelkező modellekre igaz ez.

Amiatt vannak aggályaim, hogy a külföldi fórumok a 2.0 és 2.3-as motorral szerelt változatokat hozzák példának, és nem vagyok benne biztos, hogy az én 1.6-os autómra is működne a megoldás. Elektronikus gázkarral szerelt az autóm, beépíthető a tempomat?

A választ és a segítséget előre is nagyon köszönöm!
Gábor

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó