2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Mazdaspeed | 2012-10-12 23:55 Asus részére

Kedves Asus A te 1.8 motorodnak nem volt 140 Le változata Európában csak is a BG(1989-1994)szériás 323 első 1-2 évében lévő 1.8 motornak abból is a katalizátor nélküli változatnak. Ami különbség még az az 1.8 és a te 1.8 között még, hogy az a motor a "B" motor családba tartozik mig a tied az "F" motorcsaládba, nem igazán van közös alkatrészük. A te motorod japán belpiacos verziója tud 135 Le-t, de ott jó pár dolog más az európaihoz képest. Amúgy én meg egy 2002-es 323F (BJ) 2.0i GT büszke tulaja vagyok. :)

Asus | 2012-10-12 16:04 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-auto! Gyújtógyertya ! Szóval BJ alvázszámú 323 GT és 1840cc-es.

mazda-auto.hu | 2012-10-12 14:30 isa részére

Lehetséges.

isa | 2012-10-12 13:01 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-auto! Köszönöm a választ. Azóta a szerelő ELVILEG közelebb került a megoldáshoz, momentán a mennyiségszabályzó szelepre gyanakszik... Nekem ez - bár nem vagyok hozzáértő - kissé gyanús, nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy egy szelepre a hőmérséklet és a pára ekkora hatással legyen. Ráadásul mint kiderült, az egyik ismerősömnek egy pontosan ugyanilyen autónál volt hasonló gondja, és egy relé volt a ludas. A szerelő azonban állítólag a komplett biztosítékdobozt rendben találta, kimérte... Létezik az, hogy a mennyiségszabályzó szelep a ludas? Nem egy olcsó mulatság, persze nyilván ha cserére szorul, akkor nincs választásom, de nem szeretnék úgy járni, hogy potyára veszem... Köszönöm a választ előre is.

mazda-auto.hu | 2012-10-12 07:43 Asus részére

Hideg állapotban a lengéscsillapítókban viszkozusabb a folyadék, ezért nehezebben látja el feladatát. Tehát ilyenkor általában még könnyebb észrevenni hangok alapján az apró kopásokat a futómű elemein. Elsősorban a stabilizátor összekötő pálcák, vagy stabilizátor gumik kopása okozta lötyögés hallható ilyenkor jobban. De akár maguk a csillapítók is adhatják. Gyertya: Még BA-s alvázszámú, vagy már BJ-s az autó?

Asus | 2012-10-12 00:27 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-auto! Köszönöm a válaszát.Lenne még kérdésem: A kocsi hideg állapotban rosszab úton kopogó hangot hallat a hátsófutomű felől.A másik kérdés milyen gyújtógyertyát vegyek bele? Köszönöm a válszát előreis .

mazda-auto.hu | 2012-10-11 08:54 sandor323 részére

Minimum ezt, mást úgysem lehet megbontás nélkül csinálni.

ungyi | 2012-10-10 16:20

1986-os 1.5-ös benzines mazdámnak elromlott az autómata szivatója. Mit kell kicseréltetnem!Simán indul, de csak gázadással.

sandor323 | 2012-10-10 15:37 mazda-auto.hu részére

Üdv Köszönőm a válaszod. El végzek egy olaj cserét és meg látjuk hogy mi lesz.Vagy mit javasolna?

mazda-auto.hu | 2012-10-10 07:50 sandor323 részére

Ha korábban nem volt olajfogyasztás, és a legutóbbi olajcsere után 1,8l/1000km az olajfogyasztás, az arra utalhat, hogy valami történhetett a szervizben. Nem akarok vádaskodni, de a legjobban hígfolyós viszkozitású olajjal sem nőhet ilyen mértékben, és hirtelenséggel az olajfogyasztás. Esetleg ha tényleg valami hamisitvány olaj került a motorba. Ilyen hirtelen kopás, vagy szelepszár szimering elégés csak olajhiány következtében szokott történni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó