2025. Január 12. - Ernő

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2009-09-24 16:08 laci részére

ha minden igaz, 20%-nál nem lehet nagyobb eltérés egy tengelyen, a két oldal között.

laci | 2009-09-23 22:15

Köszönöm a reagálást, újólag megméretem a lengéscsillapítókat első körben. Egyébként hány %-ig tekinthető jónak, illetve ez vizsgakövetelmény is egyben, vagy csak megmérik ?

mazda-auto.hu | 2009-09-22 10:21 laci részére

Első körben meg kellene bizonyosodni róla, hogy mi zörög.

Nem egyszer volt már rá példa, hogy 300000 km futott Mazda típusban 85-90 %-osak voltak az első szerelésű gyári lengéscsillapítók.

A Bilstein és a Sachs ismert márkák. A gyári hátsók egyébként 25000,- Ft körül vannak.

laci | 2009-09-22 08:25

Bocs, még csak annyit, hogy a két elsőre BILSTEIN ajánlatot kaptam új gátlóra 22 ezer / pár, + 10 ezer Sach porvédő és ütközőgumi garnitúra az egy párhoz, hátsójuk nincs. Ez milyen márkákat és árakat jelent ? Éedemes megvenni már most 125 ezer km-nél ? Egyébként azt mondták , raktárkészletkiárusítás miatt ez az ár a gátlóknál

laci | 2009-09-22 08:12

Köszönöm a választ. Tavasszal a műszakin mérték, nem volt gond, mostanában viszont szuszog , behallatszik lehúzott ablaknál lassú , guruló menetben ha gödörbe szalad a kerék, illtveve normál tempónál valami dobol, mintha a csomagtartóban nem lenne valami rögzítve. Lehet , hogy a futómű valami más eleme produkálja a zörejt, illetve a szuszogást. Normál { nem utánfutózás , nem túlterhelt } használat mellett kb hány száz ezret bírnak általában ezekben a csillapítók ? Mi okozhatja a jelenséget, mibe kerülhet a javítás ? Köszi a választ.

laci | 2009-09-22 08:11

Azt nem írtam, hogy 125 ezer km van az autóban egyébként

mazda-auto.hu | 2009-09-19 10:24 laci részére

A Mazda 323-asokban os elképesztően hosszú életűek a gyári lengéscsillapítók. Ebből kiindulva, amennyiben gyári lengéscsillapítót vásárolsz, akkor érdemes a porvédőt is cserélni, mivel nagy valószínűséggel nem bírja ki a következő lengéscsillapító cseréig. Az ütköző gumikkal általában nincs probléma, tehát ha nem sérültek, vagy nincsenek elöregedve, akkor nem muszáj cserélni.

Egy szakszerű felújítás általában tartós megoldás, de a gyári 323 lengéscsillapítók verhetetlenek tartósságban. Az pedig, hogy mi a drága, annak függvénye lehet, hogy mennyi ideig akarod használni az autót?

laci | 2009-09-18 16:16

1994-ig gyártott 323 1.3i 16V family lengéscsillapító cserénél feltétlenül kell-e cserélni az ütközőgumit meg a povédőt , érdemes illetve szakszerű-e a patronozás, felújítás, vagy CSAK újat érdemes berakni. Erre válaszoljatok légyszives, köszi

mazda-auto.hu | 2009-09-14 08:55 maestro részére

Persze lehet eltömődött légszűrő is, vagy koszos injektor, de gyújtási elégtelenség (gyertya, kábel, trafó), vagy légmennyiség mérő is.

pee323 | 2009-09-13 23:10 maestro részére

Szerintem egy injektor tisztítás segítene! Esetleg légszűrő, de javítsatok ki.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó