2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Lalito | 2007-12-28 19:15

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 1.6 2002es 323 mazdába 40AH
akkumulátor való?Jól tudom?
Az indító áramnak van valami jelentősége cserénél?

mazda-auto.hu | 2007-12-28 13:56 hzsoltboy részére

Meleg motornál mérve, 0,30 mm a hézag a szívó és kipufogószelepeknél egyaránt.

hzsoltboy | 2007-12-27 17:50

sziasztok!
Van egy nagyon jó 323-as 1.3i 4 ajtós sedan autóm. Szeretném megtudni, hogy a szelephézagállításhoz mekkora hézagra kell beállítani és milyen sorrendben. Én is autószerelő vagyok de nem tudom mekkor kell hogy legyen a hézag. Amúgy az auto 16 szelepes és egy vezérműtengelyes.
Köszönettel: Zsolt

mazda-auto.hu | 2007-12-27 12:15 ToNo részére

1.Igen, már ennél a motornál is alkalmazta a Mazda a két különböző hosszúságú szívórész közötti választás (vezérlés) lehetőségét, a jobb nyomatékleadás érdekében. 2. A turbót elbírja a motor, a kisebb nyomás hosszabb élettartamot jelent. A töltőlevegő hűtése (intercooler) nélkül nem javasoljuk.

Norbi323 | 2007-12-25 13:36

Sziasztok.

Március óta vagyok gazdija egy 98-as 323 S Mazdának.
Nagyon meg vagyok vele elégedve, csak most hogy bejött ez az ónos esős csúszós idő lehet érzékelni az abs hiányát. Gyárilag nincs benne, utólagosan lehet bele tenni ilyent? És ha lehet kb. mennyibe kerülhet?

Köszönöm előre is.

ToNo | 2007-12-23 21:59

Sziasztok! Van egy 90-es évjáratú 323 1.8 GT-m BP-05(1.generációs BP-ZE) motorkódú, érdeklődök, hogy ebbe a típusba beépítették-e a VICS befecskendezést, valamint, hogy szerintetek egy kisebb 0.5-0.7 Bar-os turbónyomást elbírna-e, fém 0.8mm-es hengerfejtömítéssel?

mazda-auto.hu | 2007-12-22 13:11 Bosi részére

A gyári adatok szabvány mérési körülmények között kerülnek megállapításra. Az újabbkori autók esetében nem igazán beszélhetünk beállítási problémákról, hiszen majdnem azt lehet mondani, hogy vagy jól működik a motor, vagy sehogy. Inkább a motor hatásfokát, illetve a teljesítményt rontó tényezőkről beszélhetünk, hiszen ezek mind a fogyasztást fokozzák. Pl.: vezetési stílus, légszűrő állapot, gyújtógyertya állapot, guminyomás, gumitípus, motorolaj, nagyobb áramfelvevő dolgok (nagy teljesítményű HiFi ha működik) stb... Egyébként ennél a típusnál télen kb.: 8 literes vegyes fogyasztás elfogadható. Állandó 90-es tempónál kb.:6 liter (klíma nélkül)

Bosi | 2007-12-21 20:01

Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne,hogy van nekem egy 2002 es 1,6 os ZM motoros 323f esem ennek mik a gyári fogyasztási paraméterei? Szerintem az én autóm nagyon sokat eszik. Város:10liter ,ország út:8. Mi lehet ennek az oka?

mazda-auto.hu | 2007-12-20 16:25

A szedán esetében a kalaptartónál vannak a vezetékek, a hátsó ajtókban nem. Hat szélessávú 4 Ohm-os eredő ellenállású hangszórót nem tudna kezelni a gyári fejegység, illetve csak kettőt-kettőt sorba kötve, hogy 8 Ohm legyen az eredője ezeknek oldalanként, majd a faderrel a maradék kettőről le tudod venni a hangerőt, hiszen azok hangosabban fognak szólni a kisebb ellenállás 4Ohm miatt. A gyári hangszórók 5x7 collos oválok. A középső fejtámla egyes kivitelkben valóban nincs benne. Az ára 49945,-Ft.

master600 | 2007-12-20 15:34

Istmét 2000-es évjáratú 323-asommal kapcs. kérdeznék.

Gyárilag csak első két hangszóró van az autóban. A kalaptartóba viszonylag könnyen sikerült beépíteni a két ovális hangszórót. Az ott meglévő vezetéken csak csatlakozót kellett forrasztani.

Gondoltam, itt nem állok meg, mivel van gyári helye, szeretnék a hátsó ajtókba is. Igenám, de ide nem passzolt szabvány méretű hangszóró, márcsak azért sem, mert 3 lyukú hangszórónak van ott hely. Fúrni semmiképp nem szeretnék, de a rögzítés még megoldható volna másképp.
Azonban az ott lévő, szabadon "lógó" 2 eres fura csatlakozású vékonyka vezetékekből nem szól semmi, és áramot sem sikerült mérni bennük.

Lehetséges, hogy ezek valami másnak, pl.: hátsó elektromos ablaknak lennének a vezetékei? Elképzelhetó, hogy itt már csak utólagos vezeték behúzással lehet életet leheni a hangszórókba?

(A fejegység a gyári csatlakozóba van bekötve egy átalakító közbeiktatásával, amit kimondottan ehhez a típushoz árultak.)

Ebben a típusban gyárilag hiányzik a középső fejtámla, vagy az előző tulaj megtartotta szuvenírnak? A helye megvan. Mennyiért lehetne ezt pótolni? (fekete kárpitos ülések vannak)

A válaszokat köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó