2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


péter | 2007-10-24 10:14

Sziasztok

Gratulálok a fórumhoz és a példátlan hozzáálláshoz, más szervizekben még levegõt is csak pénzért lehet venni, ti meg hasznos információval látjátok el a „népet”.
Nekem egy 91-es 323F 1.8 GT (DOHC) mazdám van 230e km-el és elég sok olajat eszik. Szeretném megtudni h. „taposós” használat mellett mennyi az elõírt olajfogyasztása.
Lehet e ezt a motort szelepszárszimeringezni, hengerfej levétel nélkül. Ha igen ti mennyiért vállalnátok. A két gyertya „BKR5E-11, BKR6E-11” közül melyiket rakjam bele magas ford.szám használat mellett.
Tuning
Ha jól tudom a 323GTX-ben ugyan ez a motor van csak turbóval. Azt szeretném megtudni h. az enyémre rá lehet e rakni a gtx turbóját egyszerû kipufogó csonk, szívósor cserével. Ha igen kell e comutert cserélni. Vagy ha nem, a motort át lehet e rakni, mármint jó e hozzá az én váltóm.
Üdv Péter

Lalito | 2007-10-22 13:37

Tisztelt mazda-auto.hu!
Érdeklõdni szeretnék,hogy a 2002 1.6 323-as mazdámnak mind a két elsõ lengéscsillapítója "ereszti" az olajat.Gondolom cserélni kellene, ezt javítani nem lehet.
Milyet érdemes cserénél vásárolni?
köszönöm

droot | 2007-10-21 13:24

Üdv! Lehet, sõt biztos, hogy már "ezerszer lerágott csont" amit kérdezek, de kielégítõ válszt nem kaptam még eddig, de valószínû hogy nem járok eléggé nyitott szemmel... A 323 GT-X és GT-R közötti külömbség érdekel, mindkettõ gyári, vagy a GT-R-t a GT-X-bõl építik? Stb.. Minden érdekel, mert az autó tetszik, tervben van a vásárlás, de keveset tudok róla... A választ elõre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2007-10-15 16:24

Örülünk a "gyógyulásnak", és köszönjük a bizalmat!

Balusan | 2007-10-15 14:21

Nos, ha már ide jöttem nyervákolni az autó problémájával, természetesen erkölcsi kötelességemnek érzem, hogy beszámoljak a "gyógyulásról" is, pláne, hogy jó volt a mazda-auto tippje; a másik trafó volt a hunyó. A szerelõ srác a jót cserélte a jóra, ergo a rosszat hagyta benne. Nem hibáztatom, bár a közelgõ vezérmûszíj-cserét már biztosabb kezekre bízom, lévén ott nincs helye hibának. Lényeg a lényeg, egy hete átépítettem a gyújtást, azóta minden tökéletes, az autó újra a régi. Ööö... illetve újra az új! :)
Ezúton is köszönöm az érdemi hozzászólást és segítséget!

mazda-auto.hu | 2007-10-03 15:05

Ennek a kivitelnek még nem a gyertyapipával egybe építtett trafói vannak. Ezért vagy sem, nem jellemzõ a probléma sem rá. A légtömegmérõ-re szintén nem gondolnánk még (163715,-Ft), annál inkább a gyújtó kábelekre.

roooob | 2007-10-03 11:17

Sziasztok!
Balusan kérdésére reagálnék én is, mert hasonló problémám van. Viszont nálam a nagyon meleg motor esetében van baj, alacsony fordulaton (<2000) rángatózik. Nem "hörög", inkább "dadog" :). Mennyibe kerül kb. a légtömegmérõ és a gyújtótrafó cseréje (alkatrész ár, illetve szerelés)? (323F 1.5 `96). Köszi: roooob

mazda-auto.hu | 2007-10-02 11:35

A km-óra spirál meghajtásánál kell feltölteni.

gt007 | 2007-10-01 19:52

Üdvözletem.
Egy kis segítségre volna szükségem. Van egy 1987-es 323-om, sedan 1500-as benzines (még láncos).
Kuplung szettet cserélnék, már be is szereztem az alkatrészeket és gondoltam, ha már ott matatok a váltóban is lecserélem az olajat. A problémám az, hogy az olajleeresztõ csavar megvan, de nem tudom hol kell feltölteni! Ha esetleg tudna valaki segíteni, megköszönném.
Üdv

mazda-auto.hu | 2007-09-28 14:35

Balusan - Két dolog okozhatja a leírt jelenséget: 1. Légtömegmérõ. Az elvégzett teszt alapján nem lehet megállapítani. Amennyiben hörgés szerû a kihagyás, mintha nem kapna elég benzint, akkor ez a valószínûbb. 2. A másik gyújtótrafó. Amennyiben hirtelen pici rántások, kihagyások vannak, akkor ez a valószínûbb.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó