2024. November 28. Csütörtök - Stefánia

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-01-30 09:01 Lalito részére

1.Először is, mi az, hogy "jobb olaj, rossz olaj, nagyon jó olaj"? Ezek a kijelentések igazából csak csak egy adott motor és minimum két olaj között állapíthatóak meg.
2. A cikk írója felhozhatna egy 10w-30-as olajat is példaként, hiszen az is hígabb, mint egy 10w-40-es olaj. Meleg állapotban, mivel hidegen egyforma sűrű a kettő. Ráadásul a 0w-30-as olaj bemelegedve átlagosan kevésbé folyós, mint egy 10w-30-as olaj. Valószínűleg a háttérben ismé a szokásos félretájékozottságról van szó, miszerint a 0w-30 hígabb, mint a 10w-30, vagy pl. a 0w-40 folyósabb, mint a 15w-40. 3. "Hatalmas illesztéseken" megint nem tudom mint kell érteni? Egy kopott motorban (fogyasztja az olajat)valóban célszerű vastagabb 40-es vagy 50-es olajat használni, de jobb a motort felújítani.:) Tény, hogy egyes tuningolt motorokban, nagyobb illesztési hézagokat alkalmaznak (ezredekről beszélünk) a hengerek és dugattyúk között, a fokozott hőterhelési csúcsok miatt, de ezek általában olyan motorok, melyek a gyári teljesítményüknek minimum a duplájára lettek felpumpálva, mondjuk egy turbófeltöltővel. A 90-es évektől szinte minden Mazda motor képes tartani (minden körülmények között) az előírt minimális olajnyomást, 30-as melegoldali jelzésű olajjal is. Ajánljuk Motorolaj 1-4. cikkünket! A folytatásban további gyakori félreértéseket is tisztázunk majd.

mazda-auto.hu | 2008-01-30 08:32 xejbo részére

Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.: 66/430-585. Természetesen vállaljuk.

Lalito | 2008-01-29 18:09

Csak érdekesség képpen. Az alábbi írás egy tuningolással kapcsolatos könyvben jelent meg.Jellemzi az aggodalmakat a 0w-30 olajjal kapcsolatosan.Én is attól félek, hogy mi van ha "elfolyik".Drága a kisérletezéshez.
68000km van amúgy a mazdimban, most 10w-40 van benne de a 0w-30ra szeretném cserélni.Remélem tűnik el az olaj a "hatalmas illesztések.." között.

"A túl jó olaj éppúgy rossz, mint a túl rossz. Ha a motorod gyári - és ezt a fejezetet érdeklődésből olvasod - semmiképp se válassz "a tuning első lépéseként" drága, nem a motorba való olajat! Tuning motorba se válassz a motor építője által meghatározott olajnál "jobbat". A "nagyon jó" olajak kifejezetten a fentebb leírt, jó illesztésű motorokhoz valók. Az előírásosnál "vékonyabb" olajak (például 10w40 helyett 0w30) használata káros: a "vékony" (így nevezzük) olaj elfolyik a "hatalmas" illesztések között, és a kenési rendszer végére az olajnyomás siralmasan zuhan. Az ott levő alkatrészek (azaz általában a vezérműtengely) nem kap elégséges olajnyomást, kopása egyre jelentősebb lesz."

xejbo | 2008-01-29 17:45 mazda-auto.hu részére

Merre lehet titeket megtalálni? Amiket irtál nálatok meg lehetne csináltatni? Kb mennyibe kerülnének ezek a vizsgálatok?

mazda-auto.hu | 2008-01-29 16:28 koxi1 részére

Gratulálunk az autóhoz!
1. A szervizkönyvet telefonon azóta megbeszéltük. (csak azért, hogy miért nincs válasz)2. Olaj, ezt érdemes leírnunk is: Tennénk egy próbát 0w-30 motorolajjal, vagy a költségek csökkentése miatt 5w-30-sal. Amennyiben nincs mérvadó olajfogyasztás ezek a 30-as olajok a legoptimálisabbak. Ha ezeket fogyasztja a motor, csak akkor térnénk át 0w-40, vagy 5w-40 olajokra (esetleg 10w-40)...vagy generáloztatnánk az erőforrást. Az olajszint frekventált ellenőrzése természetesen nagyon fontos!

koxi1 | 2008-01-29 16:05

Sziasztok!
Most jutottam hozzá egy 2000-es 323F 2.0DITD kocsihoz. Olvasgattam a hozzászólásokat, de nem találtam választ a kérdéseimre.
1. Használati utasítás, v. gépkönyv beszerezhető-e?ha igen, hol?
2.Mi a javaslat motorolaj terén ebbe a motortípusba? Úgy néz ki nem lett visszatekerve(szervízkönyvet+a számlákat megkaptam hozzá)
Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2008-01-29 14:20 xejbo részére

Valójában következetesen végig kellene mérnünk különböző dolgokat. Pl.: benzinnyomás (hidegen-melegen más a szabályzása), szikra milyen erős, szernzorhiba..stb.

xejbo | 2008-01-29 13:20

Sziasztok! Most vagyok itt elöször! Mazda 323F BA 1995-ös 1.8-as kocsim van! Lenne egyböl egy kérdésem amire eddig nem tudtak választ adni! A probléma a következö! Az autom a legnagyobb hidegben is pöccre indul 8-10 ora állás után, de pár ora állás után kb 5-10másodpercet kell köszörölni mire beindul! Ekkor ha leállitom megintcsak pörrce indul! Probálkoztam hibakodkiolvasással de nem volt tárolt hiba! Gyertyákat, benzinszüröt cseréltem már! Mi lehet vajon a hiba, vagy csak az is elég lehet hogy milyen természetü lehet! Elektromos? Üzemanyagellátási baj? Diagnoszikai? Vagy mégis mi? Ha üzemanyagellátás akkor hidegen miért indul pöccre? És ugyanez a bajom a többi lehetöséggel is! Talán egy hömérséklet-szenzor? Elvinném szerelöhöz (de milyenhez?) csak mégis ahhoz tudnom kellene hogy milyen természtü a gond!

mazda-auto.hu | 2008-01-28 08:27 Bosi részére

1650,-Ft darabja. Alvázszámmal a varga@mazda-auto.hu címen lehet megrendelni utánvéttel.

Bosi | 2008-01-26 15:59

Üdv a márkatársaknak! Mazda-autóhoz lenne egy kérdésem: nálatok tudnék-e rendelni 323 bj-hez olyan műanyag dugót ami a tetőcsomagtartó felfogatásának a helyére megy? Szükségem lenne 2 darabra. Előre is köszi.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó