2024. November 22. Péntek - Cecília

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


TeJay | 2015-04-14 20:00

Sziasztok!

Megvettem első autómat egy 1999-es 323-at. :) A következő hiba kiküszöbölésében kérném a segítségeteket. Ha eltekerem a kormányt vmelyik irányba teljesen ütközésig, akkor nyikorgó hangot hallani. Kis keresgélés után megtaláltam a hang forrását. Ha jól gondolom, akkor a szervószivatyú adja a hangot. Méghozzá úgy, hogy a szíjtárcsa megáll és elcsúszik a szíj. A kérdésem az lenne, hogy csere lesz vagy javítható ez valahogyan. Válaszotokat előre is köszönöm.

 

Juhasz89 | 2015-04-13 12:49 prokki részére

 Ilyet hangot én azóta hallok, mióta a levegő szűrő cserélve lett, első körben csak utángyártottra. Ha kézzel rászorítok a műanyag házra, amiben a levegőszűrő van, akkor elmúlik. Motor leállítás után is hallatszódik a szívó hang kb. 1 másodpercig. Ezután cseréltem gyárira a szűrőt, hogy az majd biztos megoldja, de azzal is ugyan olyan. Viszont én nem tapasztalok semmilyen fogyasztásbeli különbséget (stabil 7,5l vegyes, 1.6 benzin) de a hirtelen gázadással sincs probléma.

Juhasz89 | 2015-04-13 11:06 tzoli81 részére

 Üdv!

Engem lehet érdekelne. juhaszp89@gmail.com a címem. Esetleg pár képet és elérhetőséget kérhetnék?

mazda-auto.hu | 2015-04-09 07:53 prokki részére

 Valószínűleg valahol fals levegőt szív a motor. Szívócső gumiharmonika, fékrásegítő vákuumcső, vagy maga a dob? Persze más is lehet.

tzoli81 | 2015-04-08 19:18

 

 

 

Esetleg valakit érdekelne ez a felni, gumival együtt? 

Eladom az autót, és nem szeretném ezzel meghirdetni.

prokki | 2015-04-08 15:37

 Tisztelt szakértő úr köszönjük szépen a motortéri diagnosztikai csatlakozót megtaláltuk. Az alpjáratot sikerült beállítani . Ujjab kérdés: Az autó motor leállításakor a szívótérből visszafelé szívó vagy fújó  hangot hallunk, tehát erős szuszogást,ennek mi lehet az oka? Szelepsérülés vagy vezérlés elállítódás? Az autó üzemel de menetközben is enyhén morgó vagyi elfújó hangot hallani, a motor fogyasztása megemelkedet, a teljesítménye romlott, hírtelen gyorsításokra rosszul reagál. Mintha egy kis utópörgése lenne a gáz elvételtől. Bontásnélkül valami diagnózist örömmel fogadnák szakszervíz hiánya végett. Előre is köszönöm megtisztelő válaszát. egy mazda formába szerelmes ám de csalódott tulaj.

mazda-auto.hu | 2015-04-07 13:52 pusi65 részére

 Igen, ott van, csak általában nem használható.

pusi65 | 2015-04-07 10:28 prokki részére

 Szerintem lesz OBD csatlakozó is ( 2002-2003 körül mindkettő megtalálható) a géptető utastéri nyitókar mellett 5 cm-re a kormányrúd felé. Hasalj alá :))

mazda-auto.hu | 2015-04-07 09:58 prokki részére

 A motortérben szemből a jobb oldalon, a tűzfal közelében. De ez még nem OBD aljzat. Valójában nem kell kalibrálni a légtömegmérő-ECU "párost". Nincs véletlenül kiszakadva a szívócső gumiharmónika a bordák között? Esetleg egy áramtalanítással, illetve ún. testeléses alapjárati beállítással is érdemes próbákozni.

prokki | 2015-04-03 08:45

 Tisztel szakértő. egy kéréssel fordulnák önhöz, Mazda 323f 1.6 benzines autóm van az alapjárat magas nem tudják állítani, azt mondják újra kell tanítani az ECU-t mert légmennyiségmérő cserét csináltak benne de sajnos erre felé nincs márkaszervíz. kérdésem igaz hogy lehet tanítani hogy ne pörögjön 1600 zal menet közben oké minden de ha a lábam leveszem a gázról rögtön felugrik a fordulat. Ennél a márkánál hol található a motortéri diagnosztikai csatlakozó egy rajzzal, vagy helymeghatározással nagyot segítene, előre is köszönöm válaszát, nem szeretném eladni 150000km van benne és szerintem a legszebb formájú autó

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó