2024. November 24. - Emma

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dobal | 2013-02-21 18:47

Üdv! Érdeklődnék, hogy az 1.6 -os (2001.07, BJ) 323-asban van OBD II csatlakozó? Ha igen, akkor vajon milyen valósidejű szenzorok érhetők el rajta? (pl.: fordulatszám,km/h)

mazda-auto.hu | 2013-02-14 12:14 Andi részére

Más problémát nem okoz. A hiba okozója lehet, egy rosszul érintkező csatlakozó is, de a nem javítható foglaltság érzékelő is.

Andi | 2013-02-14 10:48 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. És azzal mit lehet tenni? Milyen következményei lehetnek ennek a hibának? Lehet vele így közlekedni, vagy minél hamarabb javíttassam ? Azon kívűl, hogy egy esetleges ütközésnél nem működik a légzsák, okozhat bármiféle más problémát, ha még egy ideig így járok vele? Az utóbbi időben kicsit sokba volt a drágám, így erre mostmár nem igazán maradt keret... Ellőre is köszönöm a választ

mazda-auto.hu | 2013-02-14 10:26 Andi részére

Az ülésfoglaltság érzékelő áramkörében van hiba.

Andi | 2013-02-14 07:51

Helló Mindenki! A csikorgás , visítás probléma megoldódott a drágámon. Köszönöm a tippet. Viszont ma egy újat kezdett produkálni. A sárga légzsák piktogramm folyamatosan világít, a piros pedig a 47-t jelzi (4 hosszú, 7 rövid). Az mit jelent ? Mit lehet vele kezdeni? Ha valaki ül az anyósülésen, akkor nem világít a sárga mindig. Ez csak a légzsák hibája, vagy valami komolyabb baj van a háttérben? Köszönöm az infót előre is.

mazda-auto.hu | 2013-02-13 10:44 Rics részére

Meg kell vizsgálni a gyertyákat, mert alapvető hiba lehetőség, és a dízelek hideg indításával összefügg. Ha mindegyik jó, akkor tovább kell lépni. Ha valamelyik rossz, azt cserélni kell, és még az is előfordulhat, hogy más gond is van. Egyébként akár jó izzítással is füstöl, vagy füstölhet egy dízel. Az izzítás csak segíti a beindulást, de ahhoz kevé, hogy jó hatásfokú égést eredményezzen a hideg motorban.

Rics | 2013-02-12 17:38

Helló! Köszönöm a választ én is gondoltam már rá, viszont akkor nem kellene neki kicsit kormolni amikor elindul?(az indítózásokkor a motorba jutó többlet üzemanyagtól) Mert semmi füstje sincs.

Andi | 2013-02-12 12:24 lehozsoci részére

Szia, köszi az infót... Azt én is látom, hogy két szíj van. És igen jól mondod, van kompresszor is meg klíma is. Ma majd rá is nézek, hátha utána kell húzni a szervós szíjnak. meg aztán nem is rendszeresen vernyog a gép. Lehet, hogy már csak felfújok mindent. mindenképpen megnézzük a szervós szíjat is, ez eddig eszembe se jutott, hogy lehet az visít kanyarban. Kössz a tippet.

lehozsoci | 2013-02-12 11:46 Andi részére

Hello Andi! Nem lehet ez annyira bonyolult!? A motorodon két bordás szíj van, az egyik ami belül a motor felöli részen van az a vízpumpát és a generátort hajtja, a másik ami a külső az a szervó kormány pumpáját és ha van klímád akkor a kompresszort. Mind kettő a főtengelyről kapja a hajtást. Ha visít az ékszíjad az azért van mert csúszik. csúszhat azért mert a szíj laza vagy valamelyik meghajtott egység megszorul. Leírásod alapján, hogy kanyarodáskor jobban visít feltételezem, hogy a szervókormányos szíj visít mert akkor kap terhelést. Ezek a tipusú szíjak elég rendesen feszesek ám! Akkor jó ha a szíjat megpróbálod 90 fokkal elfordítani bármely irányba az ujjaidnak erőt kell kifejteni hozzá! Ha a szíjfeszítés jó akkor valami megszorul...lehet az is, hogy valamelyik csapágy ami melegen kezd szorulni...Mindezek ellenőrzése rutin munka egy autószerelőnek!? Remélem segítettem.. üdv Zsocibá

Andi | 2013-02-12 10:15

Helló Mindenki! Remélem tudtom nekem segíteni, mert szívat az autóm. 2002-es 1,6-os benzines 323-am van. Egész eddig imádtam, nem volt vele semmi baj. Az utóbbi 2 évben aztán csőstül. Először elszakadt a hosszbordás szíjam, és ottragadtam munkából haza felé menet az út szélén. Vettem új szíjat, ráraktuk, ment kb 1 hónapig, majd megint ugyanez a probléma volt. Elvittük szerelőhöz, azt mondta cserélni kell a vízpumpát is. Oké kicseréltettem ment minden flottul.Tavaly novemberben műszakizott a kocsi. Megcsináltattam rajta mindent. Simán átment a műszakin. Aztán kb 1 hónap múlva elkezdett csikorogni minden indításkor, kanyarodáskor, lassításkor az egyik szíj. Megint ottmaradtam az út szélén, megint cseréltünk vízpumpát is. Tökjó volt minden, kb 2-3 hétig. Aztán megint elkezdett csikorogni. Aztán útközben elkezdett a kézifék jelzés világítani, majd sorban az ABS, TCS meg mittudoménmég milyen 3 betűs izék. Ajjaj gondoltam magamban, ebből megint baj lesz.... Elkezdett pityegni a hibajelző is. Leálltam az út szélére és valami leszívta az aksimat, mert nem tudtam újból ráindítani. Ilyet csinált már vagy 3 szor. Na akkor szóltam a havernak, elhúzott a szerelőhöz. Azt mondta generátorcsapágy, meg szénkefe/ bronzkefe csere+ új szíj. Ezt mindet végigjátszottuk. Elhoztam a szerelőtől a kocsit, ment is kb 2 hétig. Aztán megint elkezdett csikorogni minden indításkor, meg lassításkor, kanyarodáskor. Sőt inkább visítani, nem is csikorogni. Megint visszavittem a szerelőhöz, hogy talán nem fut egy síkban a 2 tárcsa. Átvizsgált mindent, mindenféle vonalzóval, meg szerkezettel és azt mondta egy síkban van.... Kaptam megint új szíjat. Most 3 napja hoztam el tőle az autót, indításkor nem csikorog a szíj, de néha kanyarodás közben megint kezdi. Most aztán már rettegek, hogy megint ottragadok az út szélén.Mivel vidéken melózok, így nagyon kell a kocsi, hiszen azzal megyek minden nap melóhelyre. Esetleg van valami ötletetek, hogy mit csináljunk még a kocsival? Van már a drágámba több mint 335 ezer km. Motorikusan, váltónak, kuplungnak semmi baja. Lehet az ékszíjtárcsa csere megoldaná a csikorgást? Nem is annyira a csikorgás zavar, inkább az, hogy megint majd elszakad a szíj vagy ottragadok.... Köszönöm az infót előre is

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó