2024. November 25. Hétfő - Katalin
Mennyire megbízható a Mazda 6?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 1-4.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Aston Martin DB7 1993
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm
Tengelytávolság: 2591 mm
Hasmagasság: 152 mm
Légellenállási együttható: 0,31 cw
Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 91 / 83 mm
Sűrítési viszony: 8,3:1
Feltöltő: Eaton M90 kompresszor
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 3239
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 488/ 3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9
Végsebesség: 253 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-03-14 13:44
Mivel a turbónyomás egy része elszökik a résen, emiatt mélyebb gázpedálállásokkal használod az autót. A nagyobb gázadások miatt több a kipufogógáz, azaz a turbó sokkal többet dolgozik magas terhelés alatt...de hiába, mert munkájának eredménye csökken a rés miatt. A turbó többlett munkája annak nagyobb termikus és mechanikai terhelését jelenti, azaz a csapágyazása is hamarabb kophat. A kopott csapágyazáson keresztül pedig több olaj szökhet meg, ami az IC-be, illetve onnan egy része az égéstérbe kerül.
Oszi | 2007-03-14 13:39
100000nel meg elvileg nem volt(felteve ha megneztek)az meg egy éve volt.:)
mazda-auto.hu | 2007-03-14 13:37
...és természetesen a gyengülés is. Az olajfogyasztás már nem annyira, csak ha nagyon régóta "lyukas" az IC.
mazda-auto.hu | 2007-03-14 13:35
Ha fellazítják, akkor az a tömítés szempontjából az olyan mintha kivennék, azaz visszahúzni a régi tömítéssel messze nem szakszerû. A töltõlevegõhûtõ tömítési hibájánál a turbónyomás egy része elszökik, innentõl kezdve a füstülés egy része is származtatható ebbõl a hibából.
Oszi | 2007-03-14 13:30
Elkepzelheto hogy az IC-hiba miatt fustol,fogy az olaj es egy picit gyengebbnek tunik?
Oszi | 2007-03-14 13:27
Kozben megkerdeztem az MMH-t is.Utanna jartak es a szerelesi kezikonyv a gyar utasitasa szerint ugy van ahogy mondjatok(nem is felteteleztem mast,csak ossze zavart amit a masik szerviz mondot)Viszont hozzattetek hogy van egy trukos mod amivel ezt kilehet kerulni es nem veszik ki a porlasztokat,csak fellazitjak a leszorito hidat es inetol mar nem biztos hogy leszabad irnom.Bar ezzel is van egy kis fentartasom:ha fellazitjak akkor az ugyan az mintha kivennek?!A tomites mar szerintem nem fogy ugyan ugy tomiten?!?Azert csinaljak ilyen trukkosen mert idot sporolnak vele es volt mar gondjuk az elejen mikor meg az utasitas szerint csinaltak.Szerintem ha hetfõn megyek akkor ezt meg ott atbeszelhetjuk szemelyesen hogy mi legyen,gondoom ha ott vagyok es autot is lattjatok es haljatok akkor konnyaben eldontheto hogy szukseges-e.
mazda-auto.hu | 2007-03-14 12:02
Jobb mindent inkább ötszörösen körüljárni mint sem, mivel így közben olyan dolgok is kiderülhetnek, amik egyébként nem, ez már a fórumon is többször bebizonyosodott. Úgyhogy semmi gond. Szóval: A szerelési utasítás elsõ sora szelephézag állítás esetén az, hogy elõször vegyük ki a befecskendezõket. Enélkül nem megy! Egyszerûen a hátsó szelepekhez nem lehet másképp hozzáférni, az autó gyártója szerint sem. A tömítetlenség azért nem tétel, mert magát a csúcsokat a porlasztó (befecskendezõ) házból természetesen nem vesszük ki. Ez a takarítás folyamán is így van.
Oszi | 2007-03-14 11:28
Nem akkartalak megkerdolyelezni,de a szervizek itt Bp-en azt mondtak hogy ok soha sem szoktak kivenni a porlasztokat szelepallitashoz,es nekem sem javasoljak merthogy leven magasnyomasulyu rendszerol leven szo fenall a tomitetlenseg veszelye.Es mikor kerdeztem toluk hogy miert nem csereltek ki azt az apro alkatreszt akkor csak neztek ram mint borju az ujkapura hogy mit akarok en?Ok soha sem veszik ki a porlasztott a szelep allitashoz.
mazda-auto.hu | 2007-03-14 08:15
Ha valaki a Mazda6 dízelmotorjaiban szelephézagot állít, azt csak úgy tudja megtenni, ha a porlasztókat kiszereli, mivel egyes szelepek állítócsavarjaihoz nem lehet hozzáférni enélkül. A porlasztók leszorítása nem meghúzási nyomatékfüggõ, hanem van egy ütközési pont, ameddig "lehúzhatóak". DE! Pont emiatt csak egyszer hasznáható a viszonlag könnyen összenyomható rézalátét, ami a porlasztók alatt van...és mivel a porlasztók az olajtérben vannak elhelyezve, egy kétszer használt alátét esetén könnyedén lefolyhat az olaj az égéstérbe. Természetesen a hengerek ugyanitt kifújhatnak vissza az olajtérbe. Emiatt azután erõsen kormos-égett olajos a porlasztócsúcs, kompresszióvesztés van, illetve olajfogyasztás is jelentkezik.
Oszi | 2007-03-13 16:21
Nagy godot okozna ha a porlaszto tisztitast kihagynank az elso korben?De termeszetesen az IC es szilent csere miatt feltetlenul megyek hetfon reggel 8ra.