2024. November 24. - Emma

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szicsu | 2007-03-28 21:08

Sziasztok!Ma derult ki,hogy van egy nagy probléma az autómmal.A szervizben azt mondták,hogy hengerfejes.Azt szeretném kérdezni tõletek,hogy kb.mire számítsak az alkatrészárakban.Az autó M6 diesel 2003-as

Köszi:(((

mazda-auto.hu | 2007-03-28 07:55

Köszönjük mi is mindkettõtöknek.

Csaba | 2007-03-27 23:01

Köszi szépen Oszi, meg nektek is Mazda-autó! Erre még nem találtam rá, pedig azt hittem már minden Mazda6 fórumot olvastam (magyart és angolt is). Egyébként minden tankolás után nullázom a rendszert de mindig téved 7-8 decit. De talán most majd OK lesz. A fórumon meg rengeteg érdekes infó van, minden este van mit olvasgatni. Csak így tovább! Csaba

Oszi | 2007-03-27 17:32

Nem tudom hogy ezt szabad-e,de egy masik forumon talaltam(ha nem szabad akkor kerlek toroljetek):
Fogyasztásmérõ beállítása (forrás: index fórum, Cistron)

A napi km számláló gombját folyamatosan nyomva tartva a gyújtáskulcsot "OFF"-ból "ON" állásba kell kapcsolni, további 2 másodpercig nyomni a gombot. A km dispay átvált teszt üzemmódra. Ezután a km számláló gomb nyomogatásával lehet léptetni a különbözõ mûszerfal teszteket egymás után növekvõ kódszámokkal. Az átlagfogyi kódja "50" alapesetben a kijelzett érték 0. A beállítást a BC "INFO" gombjával lehet elvégezni a következõ sorrendben: "5 / 10 / 15 / -15 / -10 / -5 / 0"

Beállítandó a szükséges %-os eltérés. "Én" a 10-re állítottam, mert 0,4 - 0.9 l eltéréseket sikerült a BC-nek produkálni. A beállítás a gyújtáskulcs "OFF"-ba forításával zárul.

Ahhoz, hogy a beállítás a tankolás utáni nullázáskor ne álljon vissza nullára, az INFO gombot hosszan benyomva kell tartani, amíg sípol egyet.


Kódok jelentése:

01 a tartójában van-e a vezetõ biztonsági öve

04 ajtókapcsot teszteli

08 teszteli a lefelé mozgó indexkart, mûködik-e

12 engedi felfutni a sebességmérõ mutatót

13 hagyja futni a km számlálót

14 jelzõ hang tesztelés

16 dízel-benzin kijelzõ tesztelés

18 gyújtáskapcsoló világítás

22 itt mindig különbözõ értékek vannak (35-42 között)

23 benzinmutató tesztelés

25 hûtõfolyadék hõmérséklet tesztelés

50 felhasználás beállítás az INFO gombbal

51 Feltételezem, hogy a maradék üzemanyag literben van

31 kulcs tesztelés START üzemmódban

mazda-auto.hu | 2007-03-27 16:51

A mi térségünkben 120000km-nél esedékes a vezérmûszíj cseréje. A váltóolaj 100000km-nél, vagy 5 évente. 85w-90 az elõírt olaj. Stabilabb a szintetikus. Mi a Mobil MOBILUBE-1 SHC 85w-90 olajat használjuk.

norbee | 2007-03-27 14:31

Üdv! Kérdéseim: Mazda 6 dieselbe milyen váltóolajat javasoltok? Kicsit akad a 3. már új korától. Most 100ekm van benne. (esetleg Castrol TAF-X?). Mikor esedékes a vezérmûszíj cseréje?
köszi a választ.

mazda-auto.hu | 2007-03-27 08:25

Köszönjük a bizalmat! Rendszeresen nullázod a fed. komputer adatait? Ha nem, akár ez is okozhatja a hibát...és persze nem mindegy, hogy 20000km átlagfogyasztásával, vagy 700km adatával dolgozik. A frissítés javasolt, elvileg minden kötelezõ szervíz része a kapcsolatbalépés az autó "agyával".

Csaba | 2007-03-26 22:00

Sziasztok! Nemsokára viszem kötelezõ szervízre a 2003-as 6-osomat. Sajnos az ország másik végébõl nem tudom hozzátok, de kiváncsi vagyok a véleményetekre, mert igen meggyõzõek a válaszaitok a fórumon. Szóval a kérdés az lenne, hogy a fogyasztásmérõn lehet-e állítani, mert majd egy literrel kevesebbet mér és ez méltatlan egy ilyen autóhoz (üres tanknál még 150 km-re becsüli a megtehetõ utat). Valahol azt olvastam, hogy igen, de nem vagyok biztos benne. A másik kérdés az lenne, hogy érdemes-e frissíteni a különbözõ programokat (pl. motorvezérlõ) vagy jó úgy, ahogy 2003-ban megcsinálták. Köszönöm a választ! Csaba

Oszi | 2007-03-26 18:18

ez a pangas gondolom azert van mert senkinek sincs baja a MAZDA-javal. :)

mazda-auto.hu | 2007-03-23 11:40

Gyári Mazda6 felnit használva, csak a 18 collos esetén van kisebb eltérés az adatokban. Egyéb, eltérõ ET számú felniknél természetesen több állítás válhat szükségessé.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó