2024. November 25. Hétfő - Katalin

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Oszi | 2006-08-24 16:17

En a helyedbe keresnek egy jo ugyvedet!!!Addig koteles a hibat keresni amig te nem vagy vele megelegedve!Es tudtommal ha nem talalja a hibat akkor a motorcsere sem kizart ha te betartodtad a garancialis javitasokra vonatkozo szabalyokat!

sipi | 2006-08-24 15:05

A konkrét javítással összefüggésben megemlíteném, hogy az ingyenesség a garancia keretében áll fenn. Jelen esetben felém de a szálát a Mazda Motor Corp. egyenlíti ki a sor végén. Ezért is szörnyû az egész.
Sajnos nem kaptam munkalapot, így szándékom ellenére bárki probálja esetleg javítani, szinte a nulláról kell kezdje. De ezt nem tehtem meg, mert garancia vesztéssel jár.
Mérési eredmények nincsenek, csak azt ismétlik, hogy mûszerrel vizsgálva nincs hiba. Ugyanakkor a hibát ismeri a Workshop manual F-199 és tünetként leírja, hogy nincs DTC, paraméterek tûréshatáron belül vannak, mégis egyenlõtlenül jár a motor. Csak végig kellene menni a leíráson. Még azt is hallottam tõlük, hogy a Mazda csak az alkatrész csere normaidejét fizeti és a hibakeresés idejét nem. Állítólag ezért nem éri meg nekik a javítással foglalkozni.

sipi | 2006-08-24 14:54

Sajnos tényleg sok gondom volt, van. Nem akartam az összeset felsorolni, csak a jelenségre utalnék, melyet felháborítónak tartok. Nem a Mazda Autó Expanzióval van gondom, nem is a márkával, hanem egyesek hozzáállásával ... Nem látok megoldást, bár Ti felajánlottátok korábban a segítséget, aminek nagyon örültem. Lehetõségem viszont a munkám miatt nics arra, hogy éljek vele. Sõt, jelenleg úgy tûnik, hogy az MMH megtagadta a hiba bárminemû további javítását.

A hibákról annyit, mikor átvetem az autót ujjonan, eleve rossz volt a mûszercsoport, majd elromlott az ablakemelõ, ûlésszerkezet, stb. Most fékezéskor enyhe, furcsa rázkódást érzékelek és ülés javítás után az oldaltámasz lóg. Viszont már semmit nem akarnak javítani. Sajnálom ha félreértettétek a leírtakat, tényleg a kedvencem a Mazda még mindig, de "abba a kocsmába se megyek többet, ahol vizezett bort kapok". Sõt, a legrosszabb ha bort sem iszik az ember többet. Legyen sör?
Minden esetre köszönöm aTõletek kapott válaszokat, információkat és tanácsokat. Hasznosak voltak eddig is.

mazda-auto.hu | 2006-08-24 10:57

1.Rengeteg problémának nevezed, de tulajdonképpen EGY hibáról van szó, amit a rengeteg INGYENES alkatrészcsere ellenére sem sikerült kiszûrni. 2.Inkább csak a javítási oldalon szeretnénk a dolgokhoz hozzászólni. Biztos, hogy a leírt alkatrészeken kívûl mást nem cseréltek? Csak tájékoztató jelleggel megjegyezve: van olyan alkatrész amely töredékébe kerül a legtöbb kicserélt alkatrésznek és pl. okozhatja ugyanezt a jelenséget.

sipi | 2006-08-23 19:51

Hónapokkal ezelött jeleztem, hogy gond van az autóm alapjáratával. Sajnos igen furcsa dolgok történtek azóta, mely levél írására késztetett a Mazdának, Japánba. Ime a levél.

Tisztelt Mazda!

Közel 20 éve vezetek különbözõ használt Mazda autókat. Mindig megbízhatóak voltak, soha nem volt komoly probléma velük.

Tavaly nyáron, elõször életemben lehetõségem volt új Mazdát venni. Megtakarított pénzembõl és hitelbõl vettem egy Mazda6 Sport Wagon 2.0i TE Magyarországon, a Mazda Motor Hungary viszonteladójánál, az Auto Focus Kft-nél Budapesten. Itt szervizelik folyamatosan az autómat.

Lehet, hogy rossz választás volt?

Mióta használom az autót rengeteg probléma van vele. 9 hónappal ezelõtt kezdõdtek az igazi problémák. Meleg motornál megállás után alapjáraton elkezdett rángatózni, az egész autó rázkódott. Terhelés nélkül az alapjárat cca. 680 rpm, mely 15-20 sec. után leesik 600-640 rpm ingadozik, és egyenlõtlenül jár. Terhelésre (szervo, klíma) megnövekszik 680-700 rpm és kevésbé egyenlõtlen. A motorvezérlõ nem jelez hibát, teszt során, a mûszer tûréshatáron belülinek mutatja a paramétereket.

A szerviz cserélte a fojtószelepet, alapjárati levegõ szabályzó szelepet, légtömegmérõt, PCM-t, motor tartóbakot, anyagköltsége mintegy 3000 USD és a hiba nem szûnt meg. A motor tartóbak csere csak elnyomja a rezgést, de a motor járása változatlan. Az Auto Focus Kft tulajdonosa és ügyvezetõje illetve a Mazda Motor Hungary képviselõje megtagadta a további javítást. Azt állítják ”túl érzékeny vagyok, ilyen az autó”.

Legalább tucatszor voltam emiatt a szervizben. Számomra nélkülözhetetlen az autó és sok idõt, pénz fordítottam a javításra. Szeretném megjavíttatni ezért kikértem az elvégzett munkákról a munkalapokat. Szerettem volna speciális szakemberrel behatároltatni a hibát. A munkalapok helyett a garanciális költségek proforma számláinak másolatát adták át. Ezen szerepelt egy tétel karosszériajavítás, fényezés cca. 300 USD értékben. Ilyen munkát nem végeztek számomra, mivel az autó nem volt sérült. Magyarázatot kértem, de közölték „ez nekem nem kerül semmibe a Mazda Motor Corp. fizeti”. Ezt furcsállom, szerintem ez a Rendõrségre tartozik.

Kérem adjon választ, mit jelent és hogyan ellenõrizhetõ, mérhetõ egzakt módon az alapjárat ingadozása, mi a tûréshatár.

Kérem segítsen, adjon tanácsot hogy javítható-e az autó, illetve ki végzi azt el szakszerûen? A bizalmam jelentõsen megingott közel 20 év után a Mazdában, de szeretném újból érezni a Zoom-Zoom érzést.

Tisztelettel

Mi a véleményetek, ezek után mit tehet egy hazai fogyasztó, hogy érvényt szerezzen a jogainak? Egyáltalán, hogyan lehet ezt az autót megjavíttatni?

mazda-auto.hu | 2006-08-22 13:20

Reméljük tényleg így van! A gyár nem ad ET szám eltéréshez beállítási értékeket, azaz csak a futómûves tapasztalat segíthet.

Oszi | 2006-08-22 11:29

Elvileg az ET 40es meretu felnihez allitottak be,gondolom en hogy egy markaszerviz,vagy egy valamire valo futomuves ezt tudja!legalabbis mikor en tanultam az autoszerelest akkor ezt igy is tanitottak!ugy hogy gondolom hogy ahhoz van allitva.

Oszi | 2006-08-22 11:27

143LE dizel csinalja a megtorpanast!Ralepsz a gazra es semmi sem tortenik,kb 10mp ig aztan iszonyatosan kilo!:)

prwnd | 2006-08-21 10:38

cistron: Toronycsapágy csere. Köszönöm az infot, most már célirányosan támadom meg a szervizet :) Remélem ez lesz a hiba ok.
Más téma: találkozott valaki azzal a jelenséggel, hogy alacsony sebességfokozatban, ha dinamikusan gyorsít egy pillanatra, de tényleg csak a másodperc tört részére megtorpan az auto? Szerintem a velem utazók nem is érzik meg, csak én. Sziasztok!

mazda-auto.hu | 2006-08-21 08:18

ET40-es azaz kijjebb vannak a kerekek, mint amihez a gyári futómûbeállítási adatok lettek kalkulálva. Ebben az esetben a gyári beállítási adatok már nem optimálisak.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó