2024. November 24. - Emma

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-06-15 16:47

Nagyon fontos, csak hogy egyértelmû legyen: A DPF lámpa villogása azonnali szervízlátogatásra hívja fel a figyelmet. A DPF lámpa folyamatos világítása a vezetõ segítségét kéri a szûrõ takarításához, azaz lehetõleg 2000/perc alá ne essen a fordulatszám, és menjen az autó. Ilyenkor a lámpa kialvása elõtt kerülendõ a motor leállítása.

mazda-auto.hu | 2007-06-15 16:40

Normális esetben a lámpa villogást megelõzi, minimum egyszer a lámpa világítása. Néhány további tény: Az olajszint emelkedése, mint ahogy már írtuk, nem utal hibára. Az is tény, hogy a lámpa villogása után nem következik értelemszerûen olajcsere. Olajcsere csak az X-jelzés elérése esetén szükséges kötelezõ érvénnyel. Az X jelzés elérése csak nagyon szélsõséges használat (rövid utak, sok padlógáz, leállítás DPF lámpa világítás közben) esetén lehet gyakori.
A lámpa villogásakor az autó vészüzemmódba áll, de ettõl függetlenül a ködlámpának mûködnie kellene.

Tika25. | 2007-06-15 15:32

Szia.
Köszönöm szépen a gyors választ,ezt még nem olvastam sehol bár még csak ma kezdtem el informálódni ez ügyben mert ma lett végleg elegem.
De akkor rögtön kérdeznék is még:
Az autót mint irtam is már felrakták gépre,és nem találtak hibát sehol.Akkor ez 100/%-ig azt jelenti,hogy nincs is hiba??
És miért van az,hogy amikor villog a DPF,akkor nem müködik a ködlámpa sem???

mazda-auto.hu | 2007-06-15 14:57

Tika25.- Egy korábbi válaszunk: A gyár eddig nem közölt a Mazda szervizekkel a DPF-es autók olajszint (gázolaj) emelkedésével kapcsolatos javítási utasítást az olajcserén, illetve programozáson kívül. Esetleg ide tartozik még valamennyire a nívópálca csere. Nem fedi teljesen a valóságot, hogy a DPF rendszer hibája az olajszint esetleges emelkedése. A DPF-es autók esetében nem utal hibára az olajszint emelkedése, csak a rendszer szempontjából nem optimális mûködési feltételekre utalhat a túlzottan gyorsan emelkedõ szint. Ez itthon és külföldön is így van. A gyakran a bemelegedési fázisban leállított motor, vagy túlzott padlógáz használat eredményezheti a szûrõ sûrûbb takarítási igényét, azaz a gyakori X jelzés elérést. A hajtós vezetés, ha nem párosul padlógázzal, akkor elõnyös lehet, de ez is inkább a tartósan magas olajhõmérséklet miatt, mivel így kipárolog a motorolajból az elõzõleg oda jutott (a DPF takarítás miatt) gázolaj. Inkább azt mondanánk, hogy az idõszakosan (hetente) tartósan (1/2 óra-1 óra)2000 feletti fordulattal járás visszacsökkenti az olajszintet. Lehet, hogy ezt külföldön, a jobb autópálya hálózat miatt könnyebb teljesíteni. Egyedi hiba, illetve programozási hiba ettõl függetlenül lehet.
Mostani kiegészítés: A lámpa amikor folyamatosan világít, felhívja a vezetõ figyelmét, hogy lehetõleg folyamatosan 2000 fordulatszám felett haladjon az autóval a lámpa kialvásáig. Ilyenkor a szûrõ olyan takarítását végzi a rendszer amihez kell a vezetõ segítsége.( vannak láthatatlan takarítások is). Ha a lámpa villog, az már azt jelzi, hogy a vezetõ segítsége is kevés a takarításhoz, és a szervízben kell lefuttatni egy regenerálási programot. A lámpa jelzése, a regenerálás és az olajcsere nem függ teljesen össze egymással. Olajcsere 20000km elõtt csak akkor kell, ha az X fölé megy a szint. A lámpa villogása nem az olajcsere szükségességét jelzi. A lámpa villogás, azaz a szervíz látogatás gyakorivá válhat, ha esetleg korábban úgy lett leállítva az autó, hogy világított a lámpa (nem lett menet közben megvárva míg kialszik), azaz nem lett kifuttatva a szûrõtakarítás.

Oszi | 2007-06-15 12:41

Jezjazz:majortamas@freemail.hu es a forum linkje:http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9079007?cmd=Article_showArticle&t=9079007

Oszi | 2007-06-15 12:38

Az index mazda 6 foruman most keszulnek levelet irni ezzel kapcsolatban az MMH-nak es a nemeteknek,meg az eu kepviseletnek.Kuld egy mail-t az ott alairast gyujtonek es csatlakoz hozzajuk.á
Gusztustalan dolognak tartom hogy egy szerviz kifizetteti az IDOELOTTI olajcseret(nemetorszagban az importor alja azokat kerdes nelkul!!!)En meg azert a fogyasztovedelmet is felhivnam ugyanis sehol sincs leirva hogy 20ekm kelhet az oaljcsere es ha 20eKM van megadva akkor az 20eKM elotti cserek garancialisak!

Tika25. | 2007-06-15 11:33

Na.Az autó végre a szervizben van.megint olajcsere következik,és ha minden jól megy akkor két hónapig nem lesz gond vele.
Nem lehetne esetleg kiszedni belöle ezt a DPF-et???
Már azon gondolkoztunk,hogy el kéne adni,mert szerintem ez az autó gyárilag hibás.Igazábol még csak tájékoztatést,leirást sem kaptunk az autohoz,vagyis a dpf részéhez.Azt mondták huzassuk,a fönök meg azt,hogy nehogy ezt tegyük.Máskor azt a választ kaptuk,hogy 2-es sebességbe menjünk vele 15percig ugy,hogy a fordulatszám 2000fölött legyen.
Tényleg ekkora figyelmet érdemel egy Mazda??Nem azért van,hogy az ember ha meg tudja fizetni a kényelmet akkor élvezhesse is???
Most egy hétig jártunk ugy vele,hogy indulás után kb 5perccel már kiirta a Dpf-et,akkor az auto teljesitmánye jelentõsen csökkent,a max sebessége 110volt.
Érdekes jelenség az is,hogy amikor kiirja,vilog a kijelzõn akkor nem müködik a ködlámpa sem!!!(természetesen amikor nem irja ki akkor müködik)
Vagy el kell mennem a fogyasztó védelemhez,esetleg ügyvédhez,hogy megoldodjon a probléma??
Légyszives valaki mondjon nekem valami okosat:-)
Elözöleg is Mazdánk volt már,az egy 3áas SEDAN volt,nagyon szerettük,de sajnos tavaly egy frontáis autóbalesetem volt vele,ezért volt a csere erre a dögre:-(

Tika25. | 2007-06-15 10:10

Sziasztok.
Van egy 10 hónapos MAZDA6 tdi-autóm.Amivel gyakorlatilag 2 havonta kell szervizbe mennem,mert Dpf problémaja van.
Most már odáig jutottunk,hogy nem csak villog,hanem folyamatosan vilégit.
2007áet irunk,hogyan lehetséges mégis,hogy egy 6 millios autóval ilyen problémák vannak???
Amikor kiirja,mi visszük a szervizbe.kap egy olajcserét a autó 50 ezerért(2 havonta 50000)
Arra a kérdésre ,hogy miért is van ez a probléma,azt a választ kapjuk,hogy nem vezetünk elég sportosan.
Na ez vicc szerintem 10 éves jogositvánnyal a hátam mögött.
Ja sportosság,bpáen mint tudjuk 500 méterenként van egy közlekedési lámpa.Esetleg ha valakinek volt már hasonló problémaja,ami meg is oldodott,kérem irjon.

mazda-auto.hu | 2007-06-15 08:13

Valószínûleg az olajcsere közben az is belefér.

Oszi | 2007-06-14 16:48

Ugyis nem sokara elerem a 10eKm ugyhogy olajcsre is kell majd.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó