2024. November 24. - Emma

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Andron | 2007-06-22 20:52

Üdvözletem mindenkinek!!!
Vadonat új Mazdás vagyok és sajnos már itt kuncsorgok válaszért, remélem azonban nem nagy a gond... Szóval fél éve van meg a Mazda 6-osom, 2000cm3 Dízel, és jobb elöl a spoiler alól csöpög az olaj(fekete). Gondolom ez alapján nehéz diagnózist felállítani, de nekem elsõsorban megbízható szervízre van szükségem , mert idõszerû lenne az olajcsere is, és az aksival is van némi gond, mert ma be kellett bikázni, pedig nem hagytam rajta a világítást, csupán ment a cd lejátszó fél órát.... Olvastam a fórumon, milyen olajat ajánlotok, ha esetleg egy hozzávetõleges árat és márkát is írnátok azt megköszönném. Aggaszt ez az olaj probléma, a nívópálca szerint fullon van, de eléggé olajos a jobb eleje a kocsinak. Elõre is köszönöm a válaszokat, mindenkinek szép napot!!! András

Oszi | 2007-06-22 17:02

mindehol megteszik ezt,bar jobb helyeken a jeladok ertekeit is megnezhetik es ha valami ketes akkor azt kicsrelhetik.Pontosabban ez a jelenseg kulfoldon alapmegoldas es itt magyarorszagon meg megy a laptop meg az olajcsere.Csak ezzel nem oldjak meg a hibas alkatresz mukodeset.

Élõati | 2007-06-22 15:39

Oszi!
Az a tapasztalatom hogy lecserélik az olajat és laptop a kocsiba és a gép egy program segítségével "mechanikus" módón kiégeti a szürõt . " szervíbõl 2-ben igy csinálták.
Még van a közelben kettõ majd ha már ott is jártam leirom mit csináltak, úgyis úgy néz ki hogy 4500km-ként ezt eljátszom.

Oszi | 2007-06-21 23:33

Gondolatom a DPF-es reszben.Kovetkezo:Nem tudom hogy hol laksz es hogy melyik szervizbe jarsz az auto,de szerintem gyorsan valts szervizt. :)

Élõati | 2007-06-21 22:58

Miért nevezem küzködésnek?
Jó hogy errõl új rovatot inditottatok sok levél lesz.
8500km van az autóban 7 hónapos kétszer cseréltek már olajat és csak azért nem kellett fizetni mert nem hagytam magam és a Mazda Hungary is tudja hogy hülyeséget csinált a mazda ezzel a DPF-vel.Kérdem én meddig fogják fizetni az olajcserémet nemhiszem hogy sokáig az mg azért luxus hogy 20000km helyet 4500-ként cseréljem.
Úram bocsás csak kisvárosban használom és gyakran megállok mielött bemelegedne a motor, de had használjam már ott az autot ahol én akakrom.
Már a Mazda értékesítõt is okolták hogy miért nem mérte fel hogy hol akarom használni és akkor a benzinesre beszélt volna rá.Volt már egykét mazdánk most is van régebbi tipusok de ezt most "elkúták".Bocsánat a durvaságért nem erõsségem de bosszantó és annak sem örültem hogy a 6,5 milliós automat 4,5 számitanák be egy új benzinesbe.= hónap alatt 2 mill. jól élünk , azt hiszik. Bocsi mégegyszer, ezért küzködök a DPF-vel és még vagyunk egypáran, sajnos.
Tisztelettel : Élõ Attila

Oszi | 2007-06-21 11:35

Sajnos en is beleestem a ford utan abba hogy nem neztem az olajszintett mert a mazda-m fiatalabb volt mint a mondeom es 13ekm utan meglepodve vettem eszre hogy kb 2Liter olaj ment bele.Azota 1-2eKm ent megnezem a szintette es azt az 1-2-3dl utan toltom.Ennyit megerdemel az auto is :)Megha neha furcsa ritka betegsegei jonnek elo. :)

mazda-auto.hu | 2007-06-21 08:11

Élõati- 1. Miért nevezed küszködésnek a DPF-fel "élést"? 2. A 2.3-as motorokkal sincs egyéb gond, csak az általános "soha nem nézem két szervíz között az olajszintet". Ami miatt ez a motor (2.3 szívó) különösen érzékeny erre, hogy ennek az olajrendszerében kering a legkevesebb motorolaj a Mazda6 erõforrások közül. Így egy minimális szintcsökkenés is a motorolaj túlmelegedéséhez, így gyorsabb fogyásához vezet, ami fokozódik a szint csökkenésével. Sajnos még mindig több tulajdonos is csak akkor nézi az olajszintet, amikor az olajnyomás lámpa felvillan. Ilyenkor már csak egy sûrû trutymó (kb.:6 dl) van az olajteknõben. Amig az olaj eljut eddig az állapotig (több ezer km), közben már folyamatosan túlterheltek az alkatrészek, mivel a kenõanyag nem képes feladatai ellátására. Ezek a következõk lennének: 1. kenés, 2. hûtés 3. a motor belsejének tisztán tartása.
Könnyen belátható, hogy az alacsony olajszinttel szemben egyik motor sem képes megvédeni önmagát. Sajnos sokan még mindig úgy vannak vele, hogy két szervíz között csak max. az ablakmosó tartályt kell figyelni.

leslie | 2007-06-21 01:34

Oszi! Rajtad a viläg szeme! Vagyis a kormänymüveden! :-) Kiväncsi vagyok en is mi lesz...Valoszinü ua a hiba nälam is. Ugyhogy csak ügyesen! ;-)

Oszi | 2007-06-20 18:23

Nekunk van egy elado MPS-unk ha erdekel :)

Élõati | 2007-06-20 18:20

mazda-auto.hu -nak
Mi van a 2.3 Mazda 6-kal.
7 hónapos Mazda 6-m van küzködök a DPF-vel. M6 2.3GT cserén gondolkodok 2005-2006-osokat hivtam eddig 3-ból 3 motorcserés volt, ezek útán nem merek belenyúlni.Mi a véleményük?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó