2025. Április 30. Szerda - Katalin, Kitti

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


geszti | 2012-02-27 15:52

üdv Valaki a nyári összeröffenésre reakció?

mazda-auto.hu | 2012-02-27 14:55 dana részére

Lehet például a kipufogógáz visszavezető rendszer valamely elemének hibája, EGR, vákuumcső stb...de más is.

mazda-auto.hu | 2012-02-27 14:53 gulyas_peter részére

A sok apró kopás (befecskendezők stb..) az évek alatt, illetve a részecskeszűrő hiánya. Szinte természetesnek vehető a gázadásra füstölés egy hasonló korú, futásteljesítményű dízel autónál.

dana | 2012-02-27 12:06

Üdvözletem! 2004 évj. Diesel Mazda6-osom van (100kW). A következőt művelte az autóm. Mentem vele kb. 200km-t egy huzamban. Semmi gond nem volt. Majd pihent az autó kb. 4 órát. Ezután egy 50km-es táv következett. Kb. 10km megtétele után kigyulladt egyszerre a motordiagnosztika és a menetstabilizátor jelző lámpa. Plusz ezzel egy időben megváltozott a motor hangja is. Kicsit zajosabb kopogósabb lett. Gázadásra semmit nem reagált az autó, csak lassult. Leálltam az út szélén, leállítottam a motort. Vártam 10mp-et és beindítottam. Megint minden oké. Ezt eljátszottam még 3x a maradék 40km-en. Ha leállítás után 1-2mp után indítottam akkor maradt a kopogós hang és világítottak a lámpák. Hazaérkezés után kb. 12 órát pihent az autó. Azóta megtettem 250km-t ugyan azzal a gázolajjal (nem tankoltam azóta) és nem jött elő a hiba. Mi lehetett ez? Köszönöm!

gulyas_peter | 2012-02-27 11:16 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-autó, Köszönöm válaszát, Olajfogyásom 8000 km alatt kb 2-3 dl. Ön szerint mi okozhatja a füstölést gyorsításkor? Inkább csak este lehet észrevenni a mögöttem jövő autó fényében.

mazda-auto.hu | 2012-02-27 10:28 gulyas_peter részére

Elsősorban nem az olaj márkája határozza meg az olaj tulajdonságait. Ettől függetlenül azonos viszkozitási osztályon és besorolású termékeken belül vannak jobban és kevésbé jól teljesítő olajok. Mégsem gondolnám, hogy ha egyébként nincs magas olajfogyasztás, az olaj miatt füstőlne az "autó". Nekünk elsősorban Mobil, Agip (Eni), Castrol termékekkel van tapasztalatunk.

mazda-auto.hu | 2012-02-27 10:24 bazsyk részére

Gondolom egy Xenon-os autóüval van dolgunk. Nem volt esetleg lámpatest csere az autón a problémát megelőzően?

mazda-auto.hu | 2012-02-27 10:20 Vahur részére

A szíjcserés szerviz 139000,-Ft +/- 1000Ft ennél a típusnál, a szelephézag állítás és befecskendező alátét csere, diagnosztika további kb. két órát igényel általában 6600 Ft+Áfa x 2, az alátétek összesen 4400,-Ft, esetleg kérdéses a szelepfedél alátét cseréje ennyi km után, hogy ne legyen olajszivárgás. Reggel 8 órai érkezéssel délután kész az autó.

gulyas_peter | 2012-02-27 09:26

Tisztelt Mazda-autó,fórumtagok, Van valamilyen tapasztalatotok Valvoline, Total, Mobil, esetleg Shell motorolajakban? Én Shellt használtam, most Mobil van benne (mindketőből 5w40), de mintha a Mobiltól jobban füstölne. Gondolkodom, hogy Total-t vagy Valvoline-t kipróbálom. Valakinek véleménye ezekről?

bazsyk | 2012-02-27 00:12 szab8814 részére

Hali! Ha jól emléxem teljesen le kell engedni, majd 2 mp-ig még tartani a gombot, majd teljesen felhúzni, és szintén 2 mp-ig tartani. Így tanulja meg a végállásokat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó