2025. Február 7. Péntek - Tódor
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda Skyactiv-D. A dízel.
Mazda logó történelem.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-10-17 09:00 Zozyka részére
majdnemmérnök és volvofl tanácsaiban foglaltakon kívül, érdemes a generátor rögítését ellenőrizni. Ebben az évjáratban gyakori, hogy a kis átmérőjű rögzítőcsavar miatt nem fut síkban a szíjtárcsája a többi tárcsával.
rbaggio | 2011-10-16 21:18
Üdv, dízel 6-osomhoz egy év alatt másodszor kellene első féktárcsát cserélnem...fékezésnél(bármilyen sebességnél) iszonyúan ráz.. Milyen tárcsa-fékbetét kombináció lenne az ajánlott, hogy ne járjak így?
volvofl | 2011-10-16 01:17 Zozyka részére
Helló.Nézzétek meg a generátor szabadon futóját mert ha az megszorult akkor produkál ilyen jelenséget.Két ember kell a ellenörzéshez,nyisad ki az elejét egyikötők álljon oda és figyelje a generátort a másik pörgesse a motort 4000 ig kb.és állitsa le,ha jó a szabadon futó az észíj megáll de a generátor forgórésze tovább pörög,ha rossz a szabadón futó akkor azonnal megáll a forgorész is.Az elég nagy gond mert akár a vezérmü szíjat is elszakithatja.A gyári szabadonfutó 45000 kb a nem gyári 25000 körül.A generátort elég nehéz kiszedni
majdnemmérnök | 2011-10-15 20:17 Zozyka részére
Szia Zozyka!
Nézzétek meg a főtengelyen lévő szíjtárcsát,nem tudom nincs-e benne rezgéscsillapitó gumi,ami ha elfárad üt a szíjtárcsa.
Zozyka | 2011-10-15 16:04
Sziasztok!
autó adatok:Mazda 6 2.0d 2003
100kW ferde hátú
Jelenség:
alacsony fordulaton (alapjárathoz közel, ha terhelés van a motoron, akkor berregő és olykor nyikorgó (mintha csúszna az ékszíj) hang jön a motortérből.
Fel is lett emelve az autó, és látszik, hogy az ékszíj beremeg.
Arra gondoltunk, hogy a rugós ékszíj feszítő, de sajnos sehol sem találok ilyet újonnan.Szereztem egy bontottat, de az is ugyanazt a jelenséget produkálta.
A kérdés, hogy vajon a bontott is ugyanolyan rossz volt, vagy másnak van baja?
Olyat is hallottam, hogy lehet a generátor az oka.De az autószerelő szerint az jó.
Valami vélemény?
Illetve mi lehet annak a rugós feszítőnek a pontos neve?
Mert olvastam már:
-rugós feszítő
-ékszíj feszítő
-rezgéscsillapító
_hosszbordás szíj feszítőről is.
elméletileg ő az:
http://auto-motor.teszvesz.hu/ekszij_feszito_1487293946.html
A harmadik kérdésem pedig az volna, hogy találtam egy GATES 38408 típusú feszítőt.Ha jól értelemezem mazda6 2.3 i-hez jó.EZ nem volna jó az enyémhez is?
Köszi szépen előre is a választ.
geszti | 2011-10-14 17:59
köszi, megyek meg is nézem
mazda-auto.hu | 2011-10-14 15:58 geszti részére
Azt a nagy fekete fedelet, a fent középen található füle benyomásával le lehet venni. Nem kell kulcs hozzá.
geszti | 2011-10-14 15:33
jaa és imbuszkulcs nyitja, vagy mi a titka? előre is köszönöm a választ
geszti | 2011-10-14 15:30
ÜDV!
Kérdésem lenne a kiégett helyzetjelzőt szeretném cserélni, a könyvben annyira nem kézenfekvő. A fehér csati a h.j.? Le kell húzni a tápellátást a lámpáról előtte itt is? mert ennek nincs csatija csak alul a nagy.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=cv17n6h7v4hfhgeqpgqr.jpg
mazda-auto.hu | 2011-10-12 08:49 nicoteen részére
Kérdés, hogy detonációs égés, vagy ún. hidrolock miatt károsodtak az alkatrészek ha a hengerbe sok alkohol folyt be, vagy esetleg más történt? Hidrolock: a folyadékok nem összenyomhatóak, és mivel egy dízelben különösen magas a sűrítési arány, a dugattyú felett már kisebb mennyiségű folyadéknak sincs hely. Szétszerelés után van rá esély, hogy egyértelműsíthető, illetve az első beindítás utáni hang árulkodó lehetett.