2025. Február 7. Péntek - Tódor

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-17 09:00 Zozyka részére

majdnemmérnök és volvofl tanácsaiban foglaltakon kívül, érdemes a generátor rögítését ellenőrizni. Ebben az évjáratban gyakori, hogy a kis átmérőjű rögzítőcsavar miatt nem fut síkban a szíjtárcsája a többi tárcsával.

rbaggio | 2011-10-16 21:18

Üdv, dízel 6-osomhoz egy év alatt másodszor kellene első féktárcsát cserélnem...fékezésnél(bármilyen sebességnél) iszonyúan ráz.. Milyen tárcsa-fékbetét kombináció lenne az ajánlott, hogy ne járjak így?

volvofl | 2011-10-16 01:17 Zozyka részére

Helló.Nézzétek meg a generátor szabadon futóját mert ha az megszorult akkor produkál ilyen jelenséget.Két ember kell a ellenörzéshez,nyisad ki az elejét egyikötők álljon oda és figyelje a generátort a másik pörgesse a motort 4000 ig kb.és állitsa le,ha jó a szabadon futó az észíj megáll de a generátor forgórésze tovább pörög,ha rossz a szabadón futó akkor azonnal megáll a forgorész is.Az elég nagy gond mert akár a vezérmü szíjat is elszakithatja.A gyári szabadonfutó 45000 kb a nem gyári 25000 körül.A generátort elég nehéz kiszedni

majdnemmérnök | 2011-10-15 20:17 Zozyka részére

Szia Zozyka!
Nézzétek meg a főtengelyen lévő szíjtárcsát,nem tudom nincs-e benne rezgéscsillapitó gumi,ami ha elfárad üt a szíjtárcsa.

Zozyka | 2011-10-15 16:04

Sziasztok!

autó adatok:Mazda 6 2.0d 2003
100kW ferde hátú

Jelenség:
alacsony fordulaton (alapjárathoz közel, ha terhelés van a motoron, akkor berregő és olykor nyikorgó (mintha csúszna az ékszíj) hang jön a motortérből.

Fel is lett emelve az autó, és látszik, hogy az ékszíj beremeg.

Arra gondoltunk, hogy a rugós ékszíj feszítő, de sajnos sehol sem találok ilyet újonnan.Szereztem egy bontottat, de az is ugyanazt a jelenséget produkálta.
A kérdés, hogy vajon a bontott is ugyanolyan rossz volt, vagy másnak van baja?

Olyat is hallottam, hogy lehet a generátor az oka.De az autószerelő szerint az jó.

Valami vélemény?
Illetve mi lehet annak a rugós feszítőnek a pontos neve?
Mert olvastam már:
-rugós feszítő
-ékszíj feszítő
-rezgéscsillapító
_hosszbordás szíj feszítőről is.

elméletileg ő az:
http://auto-motor.teszvesz.hu/ekszij_feszito_1487293946.html


A harmadik kérdésem pedig az volna, hogy találtam egy GATES 38408 típusú feszítőt.Ha jól értelemezem mazda6 2.3 i-hez jó.EZ nem volna jó az enyémhez is?
Köszi szépen előre is a választ.


geszti | 2011-10-14 17:59

köszi, megyek meg is nézem

mazda-auto.hu | 2011-10-14 15:58 geszti részére

Azt a nagy fekete fedelet, a fent középen található füle benyomásával le lehet venni. Nem kell kulcs hozzá.

geszti | 2011-10-14 15:33

jaa és imbuszkulcs nyitja, vagy mi a titka? előre is köszönöm a választ

geszti | 2011-10-14 15:30

ÜDV!

Kérdésem lenne a kiégett helyzetjelzőt szeretném cserélni, a könyvben annyira nem kézenfekvő. A fehér csati a h.j.? Le kell húzni a tápellátást a lámpáról előtte itt is? mert ennek nincs csatija csak alul a nagy.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=cv17n6h7v4hfhgeqpgqr.jpg

mazda-auto.hu | 2011-10-12 08:49 nicoteen részére

Kérdés, hogy detonációs égés, vagy ún. hidrolock miatt károsodtak az alkatrészek ha a hengerbe sok alkohol folyt be, vagy esetleg más történt? Hidrolock: a folyadékok nem összenyomhatóak, és mivel egy dízelben különösen magas a sűrítési arány, a dugattyú felett már kisebb mennyiségű folyadéknak sincs hely. Szétszerelés után van rá esély, hogy egyértelműsíthető, illetve az első beindítás utáni hang árulkodó lehetett.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó