2024. November 27. Szerda - Virgil

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


CB460O | 2008-01-07 22:21

Tisztelt Mazda Auto!

Köszönöm a válaszait a BT-50-nel kapcsolatban.
További kérdésem lenne, hogy a gyári kulcs riasztó tud-e riasztót és ablakemelő modult vezérelni. Plussz a platófelépítményt hozzá lehet-e kötni a központi zárhoz? létezik-e gyárilag elfogadott riasztó és ennek a beszerelése milyen költséggel jár?
Köszönettel: Károly

mazda-auto.hu | 2008-01-03 08:04 VIK részére

Pontosan 2005 június után létezik a digitális "szervízkönyv". A magyarországi autók esetében le tudjuk kérdezni, hogy volt-e garanciális alkatrészcsere az autón, illetve mennnyi volt az ehhez tartozó km, mi volt a dátum. Ebből már sok mindenre lehet következtetni, már ha volt javítás. Külföldi autóknál nagyon nehéz (2005.07 előtt) megállapítani a km-t, mivel az autópályán 100000km sokszor nem hagy annyi nyomot, mint országúton 30000.

Oszi | 2008-01-02 19:10 VIK részére

Gyarilag Brigestone gumival szerelik a mazda 6-ot.Van akinek kibirt 80-100eKm de van olyan is akinek 20-30ekm birt.Fektarcsa szinten hasznalat fuggo es nem feltetlenul utal az autoval megtett km-re.Nem lehet atirni a computert es megnezni sem foleg nem magyarorszagon tudtomal.2005 utan szamitogepes rendszerbol lehet lekerni hogy mikor jart az auto utoljara szervizben es mit csinaltak rajta.visszaterve a fektarcsara nekunk pl.az elso fektarcsa csere 13eKm-nel volt mert elkezdet utni.ha minden jo akkor kb szerintem 70-80eKm-t birnak a fektarcsak.

VIK | 2008-01-02 18:45 mazda-auto.hu részére

Kedves Mazda Auto!

Nagyon köszönöm a tanácsokat. Igen, én is legfőképpen a futásteljesítmény igazolhatóságán töprengek, mert úgy hallottam, minden gond nélkül át lehet írni a computert. Egy állítólag 80ezret futott M6-on milyen jelekből lehet következtetni? Pl. a gyári gumik (Dunlop?) ennyit már nem bírnak gondolom, tehát azt valószínűleg cserélték. Mi a helyzet a féktárcsákkal? Ill. vannak egyéb ötletek, amelyekből következtetni lehet? Tudom, hogy az állapot nemcsak km függő, de most én nagy átlagokra (statisztikára) vagyok kíváncsi. Köszönet a válaszokért.

mazda-auto.hu | 2008-01-02 15:38 mazda-auto.hu részére

A BT-50, illetve a pick-up-ok összkerekes hajtáslánca nem egyezik meg, a személyautókban, hobbi terepjárókban használt egységekkel. Ezek közül nem egy autó állandóan terepen üzemel.

mazda-auto.hu | 2008-01-02 15:29 CB460O részére

4WD-H -ban csak maximum 100km/h-ás tempóig javasolt használni az autót, de ha ilyen gyorsan lehet menni, akkor az út valószínűleg nem csúszós, tehát nem idokolt a 4x4 használata. Száraz körülmények között, aszfalton-betonon nincs értelme használni, hacsak nem kis sebességű vontatáshoz kell. Szintén kerülendők a hirtelen irányváltási manőverek. Túlmelegszik az osztómű ha 4x4-ben tartósan gyorsan megyünk. 2. A felező Oszi szerint. Kizárólag homok, sár, erős emelkedő, nehéz terep, lassú haladás nagy terheléssel. Csak maximum 40-es tempó.

Oszi | 2008-01-02 14:53 CB460O részére

Felezot csak akkor szabad hasznalni ha olyanok az utviszonyok hogy a normal fokozatban nem tudsz elore haladni vagy elakadsz.

CB460O | 2008-01-02 13:34

Tisztelt Mazda Auto!

előző kérdésemet /2008-01-01/ kiegészíteném:
Különböző forumokon azt olvastam ha állandó öszkerékhajtásban használjuk az ílyen jellegű és hajtáslánccal rendelkező autókat /főleg száraz csúszásmentes úton/ esetleg nagy sebbességgel akkor a hajtáslánc igénybevétele olyan mértékű /"összefeszül"/ hogy pár ezer km alatt képes tönkremenni.!?

A felezőre mílyen különleges szabály vonatkozik?

Köszönettel: Károly

mazda-auto.hu | 2008-01-02 10:10 CB460O részére

Csúszós úton miért ne használhatnád? Fogyasztás és az alkatrészek igénybevétele miatt nem célszerű állandóan bekapcsolva hagyni, de amikor szükséges, nyugodtan lehet bekapcsolva hagyni. ( A felezőre nyilván más szabályok érvényesek.) Azért érdemes óvatosnak lenni, mivel 4x4-ben csúszós úton is tökéletesen "halad" előre az autó, de fékezéskor ugyanolyan mint a többi autó, sőt, a könnyű hátsó résszel vigyázni kell. Gratulálunk az autóhoz!

mazda-auto.hu | 2008-01-02 09:58 VIK részére

Mint minden autót vásárlás előtt, ezt is jól át kell nézni. Amennyiben a karosszéria rendben van, akkor a futásteljesítmény igazolhatóságát érdemes firtatni. A szervízkönyv mindenképpen előnyős, hiszen például a karosszériára 12 év garancia van átrozsdásodás ellen, amennyiben minimum évente egyszer járt Mazda szervízben az autó. A dízelek szervízelése valamivel drágább, ennek 120000km-es szervíze, ha maximálisan el van végezve, akkor 240000Ft körül van. A benzinesek vezérlése láncos, így nincsenek ilyen kirívó értékek. A megbízhatóság alap dolog egy Mazda6 esetében, de csak akkor érvényes, ha a megfelelő karbantartásokat időben elvégezték korábban. Dízel vagy benzines? Esetedben (évi 15000km)inkább csak "ízlés függő".

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó