2024. December 23. Hétfő - Viktória
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda logó történelem.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
MAZDA MPV 2008.
Díjnyertes Mazda i-stop.
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó
Morzsi007 | 2016-03-10 09:55
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni, ha valakinek van valami ötlete, megköszönném. Mazda 6 2008-as benzines autóról van szó. A hétvégén lemerült az akksi. Kivettem, feltöltöttem, visszaraktam. Ezután jelentkezett a probléma, meleg motornál az alapjárat ingadozik lemegy 500-ra (magasabb lesz) ott marad kis gázarásnál feljebb ugrik. Úgy hallottam, mintha szakaszosan másodpercenként valami elektromotor hangot ad a motortérből, de még nem néztem pontosan honnan jöhet. Próbáltam azt, amit itt írtak a fórumon, motorfékkel beállítani, de nem sikerült vagy valamit rosszul csináltam. Köszönöm a válaszokat
megoldva: 3 nap után rendbe jött az alapjárat.
fleto24 | 2016-03-05 10:29
Tisztelt Mazda Szakértők!
Segítséget szeretnék kérni megint a 6 MPS problémámhoz.Ha már turbót cserélünk az autón,mivel az adta meg magát, akkor szeretnék vezérlést is cseréltetni,mert szól az okoskerék indításnál.Esetleg elérhető ehhez a típushoz magyar nyelven kezelési-szervizelési leírás vagy rajz valamilyen formátumban?Ha angol vagy német van csak az is jó lenne.Szükség van esetleg valami egyedi szerszámra a cseréjéhez?A segítséget előre is köszönöm!
fleto24 | 2016-03-01 12:28 lehozsoci részére
Hello Lehozsoci!
Köszönöm a tanácsot.Hát sajnos kék füst volt és égett olajszag,leállítás után még füstölt a dob,gondolom odanyomta az olajat.Jelenleg idő hiányában csütörtökön tudjuk csak részletesebben szétszedni és átnézni,mivel aki ért hozzá csak akkor ér rá,de remélem “csak” turbó gondom lesz.A motort nem szívesen generáloznám,ha nem muszáj.Szétszedés után majd talán okosabbak leszünk,de úgyis megírom, hogy mire jutottunk,mert szívesen veszem a tapasztalatokat és szakértelmet.
lehozsoci | 2016-03-01 12:03 lehozsoci részére
Ja elfelejtettem...Ha a turbina hozzáért a ház falához akkor egy fehér sávot kell hogy láss..
Üdv
lehozsoci
lehozsoci | 2016-03-01 12:00 fleto24 részére
Hello Fleto24
Elég logikusnak tűnik, hogy a motorba beszívott motor olaj okozza a füstöt. Milyen színű volt?. Ajánlom nem vezetni az autót, az akksi és egyébb eltávolított akadály után a turbo turbina oldala látható lesz. Meg kellene nézni hogy a turbo tengelyének mekkora a horizontális és vertikális holt játéka, valamint a turbina lapátok hozzáértek-e a falhoz…
Üdv
lehozsoci
fleto24 | 2016-02-29 19:55
Tisztelt Mazda-Autó!
Mazda 6 mps-el most van egy nagyobb problémám.Elindultam vele otthonról és kb. 500m megtétele után hatalmas nagy olajfüst felhőt hagytam magam után.Persze azonnal megálltam vele és kis várakozás után olajszint ellenőrzésekor láttam hogy az olaj nagyobb mennyiségben (nívó pálca min. jel-ig és maximumon volt 2 napja) eltűnt belőle.Motorleállítás után is még füstölt a kipufogó.Turbóra gyanakodtam,persze nem vagyok műszaki zseni,de jelenleg enyhén szétbontva és szemrevételezve a turbón nem lehet látni olajnyomot,de gondolom szétbontásig ezt még nem lehet kizárni.Mielőtt nekiállnánk szétszedni részletesebben gondoltam megkérdezem Önöket,hátha tudnak segíteni merre kellene elindulnom a hiba keresésben.Az autóra nagyon vigyáztam pl.olajcsere stb. .Mielőtt ez történt járt alapjáraton 5percet és semmi jele nem volt füstnek,csak amikor elindultam vele gázadásnál hirtelen jött és még az alapjáratom is ingadozott amíg le nem állítottam,ez kb 10 másodperc volt az egész.Eddig nem fogyott az olaj sem mert sűrűn ellenőriztem,erre nagyon odafigyeltem.Mostanában azt vettem észre hogy gázadásnál nagyon enyhén szaggatott, de szinte észre sem lehetett venni,nem tudom,hogy van e köze ennek ehhez az egészhez.Víz nem fogyott belőle és nem is volt semmilyen elváltozás se állagban és színben sem.
A segítséget előre is köszönöm.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 12:26 Iceman részére
A rendszer csak az előírt karbantartásokat rögzíti, a részecskeszűrő cserét nem. Az autót Olaszországban helyezték forgalomba 2009.02.17-én, és ezt követően nem is volt szervizben 2011.09.28-ig, 100.521 km-ig. Utána 2013.05.06-ig rendszeresen járt, utána nincs bejegyzés. Ha kapok egy kilóméter állást, megírom, hogy reális, vagy sem.
Lantos749 | 2016-02-22 11:39
Az okozhat fékhiba visszajelzést a műszerfalon, hogy elvannak kopva a hátsó fékbetétek?
Iceman | 2016-02-19 21:29
Tisztelt Mazda!
A jövő héten mennék megnézni egy 2009 Mazda 6. Az alvázszáma JMZGH19D601198386. Az előéletére lennék kíváncsi, a tulaj elmondása szerint nemrég volt szervizben, a részecskeszűrőt cserélték. A kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban mire lehet számítani?
Köszönöm.
mazda-auto.hu2 | 2016-02-19 17:28 dtamas01 részére
A hőfokszabályzó potméteréhez lehet köze, ki kellene próbálni egy másik potméterrel. A hang legvalószínűbb oka az ékszíj.