2025. Január 22. Szerda - Vince

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dtamas01 | 2016-02-19 08:55

Kedves Mazda-Auto!

12 eves, elso szerias Mazda 3 autom van. Most telen vettem eszre, hogy beinditas utan a szellozteto ventillator nem indul el, csak nemi kesleltetessel, ami 5-15 percet jelent. Addig sem hideg sem meleg levegot nem fuj a szellozonyilasokon at az utasterbe, es a potmeterre sem reagal, a szelvedok is parasodnak. Menet kozben aztan magahoz ter.

Kb. 1 eve lett javitva a legkondicionalo hofokszabalyozo potmetere, de a ventillatorral akkor nem voltak ilyen problemak.

Tovabbi kerdesem, hogy az auto inditasakor, hideg motornal kb. 5 percig hallhato eloszor kozepesen hangos, majd egyre halkulo ciripeles mitol lehet? 

Ezektol eltekintve az auto megfeleloen mukodik.

Koszonom szepen a segitseget!

Tamas

cserepcsabi | 2016-02-17 11:18

Tisztelt Mazda-Auto,

 

Abban szeretném a segítségeteket és tapasztalatotokat kérni, hogy mi lehet a probléma 1994-es évjáratú 1.8-as Mazda 626(GE) kocsimmal.

A tünet a következő:

Hidegindításkor a motor felpörög 1500 as fordulatra és szépen esik lefele kb 1-2 perc elteltével. Amikor a vízhőfok jelző elkezd a hideg állapotból kimozdulni akkor az alapjárat elkezd dobálni 750-1500 között. Menetközbe nem veszek észre semmit csak amikor alapjáraton jár a motor. Bemelegszik és abbamarad a jelenség és teljesen kiszámíthatatlan mikor csinálja ezt. Volt már olyan is hogy körforgalom előtt visszaváltáskor kuplung benyomásra és óvatos fékezésre a motor majdnem lefulladt de azt csak kétszer csinálta.

Gondolok itt valami vákum hibára vagy valahol falsot szívhat, vagy folytószelep vagy hőmérséklet érzékelő hibára. A kocsi sokat megy autópályán is hetente 1500km város hetente olyan 300-400 km. Gyújtógyertyák vadi újak, kábelek szintén, rotor és elosztófedél is volt cserélve.

Az autóban jelenleg 743560km van olajat nem eszi nem füstöl eddig úgy járt mint a doxa. Fogyasztásom Shell V-power 100 racingból átlag 6,2Liter.

Segítséget előre is köszönöm, várom a válaszukat.

katona.gabor1982 | 2016-02-16 12:56 mazda-auto.hu2 részére

Mindenképpen megírom a tapasztalatokat! Jövő héten kezdem a tiszítóval és eredménytől függően folytatom a revitalizálóval.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 12:36 katona.gabor1982 részére

Igen ezek azok. Ha kapnánk egy visszajelzést az eredményről, megköszönnnénk.

katona.gabor1982 | 2016-02-15 20:27 mazda-auto.hu2 részére

katona.gabor1982 | 2016-02-15 20:07

Nagyon köszönöm! Megírom majd a tapasztalatomat.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 16:50 katona.gabor1982 részére

A szerelőnek teljesen igaza van, először ki kell próbálni egy dízel üzemanyagrendszer tisztítót, és ha nincs változás, még utána egy revitalizálót is ki lehet próbálni.

Mindkettőre a XADO-t ajánljuk, mert nálunk már többször bizonyított, és az ára is elfogadható. A tisztító bruttó 3.900.-Ft, a revitalizáló, 3.200.-Ft

katona.gabor1982 | 2016-02-15 15:24

Üdv!

Premacy 2003-as, dízel 101 LE. Pár napja mintha nem lenne turbó a kocsiban. Mazda szervizben a szerelőm (jó, ért hozzá) megnézte. A turbót nem szedte ki/szét, de mindent megnézett amit lehet, turbónyomás jó. Motor hangja szép, csak nem indul meg olyan jól 1900-2500 között mint eddig. Az adagolóra és az ott lévő szelepre gyanakszik, ami 200-300 ezer forintos tétel lenne, de mondta, hogy míg nem lesz rosszabb a helyzet hagyjuk így. Mondta megér egy próbát, hogy tisztító adalékanyagot tegyek bele, hátha segít. A kocsi minden évben átesik a kötelező szervizen (szűrőcserék, jó olaj stb) A kocsi hibakódmentes!

Kaptam olyan tippet is, hogy a rosszul mérő (koszos)légtömegmérő is okozhatja.

Mi a véleményük a problémáról? És milyen adalékanyagot javasolnak?

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2016-02-12 16:17 crow79 részére

Nem lesz jó hozzá, a Mazda3 2003-2009- ig gyártott típusokból kellene keresgélni, vagy a Mazda 6 2002-2007-ig gyártott felnijei felelnének meg. Ajánlott gyári méret 195/65R15

mazda-auto.hu | 2016-02-12 16:12 BluElite részére

22.357.- Ft bruttó darab áron tudunk rendelni, elméletileg jó lesz, de akkor derül ki, mikor nekünk is leszállítják, ami 3-4 munkanap.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó