2024. November 23. Szombat - Kelemen

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mrkopasz1980 | 2015-02-12 16:13

 Tisztelt Szakértő

Mazda6 2.0 dízelem a tél beáltával kb. nulla fok alatt ha teljesen le van hülve, induláskor az első pár méter után kidobja az olajnyomás lámpa jelet. Indulás előtt pár percet járatni szoktam, de akkor még semmi. 15méter előre, kuplung be (meg kell fodulnom) lámpa világít. Gyújtás le, vissza és a továbbiakban semmi gond. Az olajgomba ki lett cserélve, meg is mérték az olajnyomást 5bár. Elektronikus probléma lehet? Nem merek kockáztatni, nehogy elvigye a turbómat. Válaszát előre is köszönöm.

 

Happy | 2015-02-12 13:37

 

Sziasztok.

 

97-es 323 sedanom van.1,3-as 16v.

Kb.11-12literes fogyasztással.

Ma voltam szerelőnél azt mondta a lambdaszondára rátudnak mérni,de mivel más kivezetés nincs amire computert rácsatalakoztatnak,csak sakkozni lehet a hibával.

Tud nekem valaki valami infót adni mitől nőhet meg így a fogyasztás?

Olajat nem eszi,termosztát rendben van.

 

Köszönöm.

 

Lantos749 | 2015-02-11 12:26

 Üdv! Az autóm motorfelújításon esett át (hengerfej, gyűrűsor.....) az előzményeket nem részletezném, mert még most is eléggé felkavaróak....

A kérdésem az lenne, hogy a bejáratós időszak meddig tart és hogyan kell végrehajtani?
- elléggé ellentmondásos infókat kaptam eddig.....

mazda-auto.hu | 2015-02-10 12:59 andrew.edems részére

 Az 1,6-os benzinesekkel kevés a probléma, inkább a korrózió okozhat nem várt nagyobb kiadást. Jó, ha igazolni tudják a rendszeres korábbi szervizelést.

Frodó | 2015-02-10 12:37 BZ részére

 Nagyon köszönöm!

andrew.edems | 2015-02-10 12:27

 Tisztelt Szakértő!

Egy használt 2004-2005-ös Mazda 3-as vásárlásán gondolkodom. Nagyon jókat olvastam a megbízhatóságát illetően, de nem teljesen vagyok tisztában azzal, hogy mikre kellene figyelnem a vásárlás során. Kb. 1.2 millió áll rendelkezésemre plusz 300 ezer ha valamit gyorsan kell javítani. Benzinest szeretnék mindenképp és 1.6-osnál nem nagyobbat. Egy ilyen esetében már a 200 ezer körüli kilométer futás soknak számít? Mik azok a dolgok amiket mindenképpen érdemes megnéznem/kiprobálnom az autón? Mikre figyeljek a proba út során? Első autó vásárlóként kérdezem Önt. 
Előre is köszönöm a segítséget!
 

BZ | 2015-02-10 11:51 Frodó részére

 1, erről nekem nem ugrik be semmi, de nézz szét itt: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME011300000W04.html

2, ehhez hasonló hang nem rémlik, ami talán a leginkább hasonlíthat rá, és én is tapasztaltam, az az EGR szelep tengelyének a berágódása miatti hangja, és ebben a korban eléggé gyakori jelenségnek számít már (ez viszont fizikailag nem ott található, ahol te vélelmezed a hang forrását). Ezt csak akkor hallod, ha az EGR üzemel, vagyis csak üzemmelegen, akkor is csak részterhelésen, és nálam pl. annál intenzívebb a hangja, minél intenzívebb a gyorsítás.

Frodó | 2015-02-09 23:59 BZ részére

 Köszönöm a nagyon érthető és hasznos válaszaidat!

Ha még két jelenlegi problémámra is válaszolnál,nagyon megköszönném:

ad.1. A levegőszűrő dobozból kijövő vákumcsövek közűl a legfelsőnek(az álltalam látott 3-ból) mi a szerepe,mert konkrétan nincs rajta,a cső körülbelül 8cm van a csonktól,mint ha le lenne vágva?

ad.2. Pár napja,a megszokott dizel hang mellé párosult egy magasabb,búgó,szinte "csapágyhang"-nak mondható hang,ami ha az autóban ülök,jobb előről hallatszik a motortérből?Alapjáraton nem hallani,menetközben meg kb 2000-es fordulatig,utána már elnyomja a motorhang. 

 

BZ | 2015-02-09 21:57 Frodó részére

Igen, fizikailag ott található ahol írtad. A kávéfőzős-kotyogós hasonlat egész jó, valóban ilyesmi hangja van, viszont a ventillátorba-éréshez hasonló hangot nem tudok felidézni.

Rásegíthet az üzemi hőfok tartására menet közben is adott esetben, bár ezen az éghajlaton az annyira nem jellemző, ahhoz az itteninél zordabb hidegekre van szükség.

Frodó | 2015-02-09 20:00 BZ részére

A gyári szerkezet("kiegészítő fűtés") az ami,ha kinyitom a motorháztetőt és szemben állok az autóval akkor a bal felső sarokban található,szinte a baloldali ablaktörlő alatt?

És az normális e,hogy amikor üzemel ez a "kiegészítő fűtés" akkor olyan hangot hallat-akár már bőven az üzemi hőmérsékleten,80-100km megtétele után is-mintha egy ventillátor lapátjába beleérne valami és ez ötvöződik egy olyan hanggal mintha a kotyogós kávéfőzőben épp lefőne a kávé?Nem azt mondom,hogy brutálhangos,de zavaró és ezt mondjuk 6-8 percenként hallatja.

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó