2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Mazda gázüzemmel

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-05-11 12:02 Thomas84 részére

Kerülni kell a közvetlen benzin befecskendezős motorokat, de ez csak a 2,0i DISI SkyActiv, illetve a 2,3i MZR-DISI blokkok egyelőre.

M3-2003 | 2012-05-11 09:46

Tisztelt Szakértő! Kb. 800 km-el ez előtt alakítattam át egy Mazda3 1.4 autómat lpg-re. A kérdésem, hogy a benzines típusnál mik a tapasztalatok a szelep állítással (hány km-nél esedékes általában)? Most 137000 km van az autómban, de még nem volt megbontva a blokk. Mennyibe kerül egy hézag-ellenőrzés, hézag beállítás? Még nincs beépítve szelepkenés, de gondolkodom rajta. Az autót mindig kíméletesen vezetem. (max 4000 fordulat). Szeretném, ha az lpg spórolás lenne, nem ráfizetés. Köszönöm.

Thomas84 | 2012-05-10 18:51

21 az 21.000

Thomas84 | 2012-05-10 18:50

Tisztelt Szakértő! Mint azt korábban már írtam ugyanezen a fórumon, jelenleg egy 1.6-os dual üzemű Xedos6 tulajdonosa vagyok, amivel így 21 gázos km távlatából teljesen elégedett vagyok. Kérdésem, hogy amennyiben újabb keletű Mazdában gondolkodom, melyik modellt célszerű választanom, ha szintén gázbeépítésre adom a fejem? A mostani modellekről hallani jót/rosszat ebből a szempontból?

mazda-auto.hu | 2012-05-07 10:25 MRobert részére

Lehet gázosítani az RX-et is, de nem tudom, melyik autógáz beszerelő műhely képes ezt ennek a rendszernek megfelelően kivitelezni. Ráadásul az üzemeltetésről sincs tapasztalatunk.

MRobert | 2012-05-06 14:31

Üdv. A napokban találtam egy mazda Rx-8, benzin-gáz üzemű eladó autót. A kérdésem az lenne hogy nektek van-e erről valami információtok. A wankel motoron lehet ilyen módosítást biztonságosan végezni? Erről az autóról van szó:http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/rx-8/mazda_rx-8_revolution_c_benzin-gaz_uzemu_-5745841

mazda-auto.hu | 2011-11-03 12:53 Thomas84 részére

Hidrotőkés, és köszönjük a tapasztalatokat.

Thomas84 | 2011-11-02 23:31

Üdv! Én nemrégiben egy 93-as Xedos6-ost alakítottam át lpg-re. Kb 2500 kilométert megyek havonta. A kocsiban most 352500 km van. Eddig még csak kb 3000 km-t ment gázzal, de kifogástalan, már-már gyanúsan jól üzemel. Azt viszont nem tudom, hogy ez a típus hidrotőkés-e, azaz kell-e szelephézagot ellenőrizni? Thomas

pista | 2011-09-23 16:33 mazda-auto.hu részére

A direkt befecskendezéses rendszerek tipusdedikáltak ami az ECU algoritmusának azonosságát is megköveteli. Ez vszn. nem teljesen azonos a 6MPS és a CX-7 esetében. Ezért van hogy még a VAG csoport azonos motrai esetében is külön gázrendszer van az ugyanazzal a motorral de szerelt más modellhez.

mazda-auto.hu | 2011-09-23 14:58 pista részére

A Mazda6 MPS és a CX-7 benzines motorjának üzemanyagellátása teljesen megegyezik, így esetleg a tartály és a csövezés lehet más. A közvetlen befecskendezéses motorok esetében nem tudja hozni a gázos átalakítás ugyanazt a megtakarítást, mint egy hagyományos "kisnyomású"befecskendezésű motorban.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó