2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
MOTOROLAJ 5-10.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-12-11 08:04 Markusz részére
1. Egy számmal rövidebb az alvázszám, mint kellene. 2. Lehetséges, hogy a gázolajszűrő háznak, vagy a szűrőnek köze vn a problémához.
Markusz | 2014-12-10 20:03
Tisztelt Szakértő!
Szeretnék érdeklődni a JMZLW19R24021286 alvázszámú autóról, hogy van e valamilyen internetes feljegyzés és ha van hány km-nél.
A másik pedig, hogy nyáron volt nyomásszabályzó szelep ill. a nyomócsőben lévő nyomásszenzor (azt hiszem ez a neve) cserélve. Azóta azt produkálja, hogy indításnál többet kell indítózni és ha lejtőn ( meredekebb 10% feletti) próbálom beindítani akkor csak másodszorra hajlandó beindulni vagy nagyon darabosan jár az indítás után 2-3 másodpercig. Kérdésem az lenne, hogy erre valakinek van valami ötlete?
magyarib | 2014-12-09 16:23
Kedves Fórumtársak!
Mivel többen írták, hogy gondjuk van a Webasto kályhával, gondoltam megosztom a saját tapasztalatomat. Nálam az volt a jelenség, hogy néha az állófűtés bekepcsolásakor nem indult el a kályha ventillátora, a vezérlő meg "F-- " hibára állt ki. Néha erősen füstölt.
Ha viszont a kályha csatlakozóit megmozgattam azonnal elindult.
Hétvégén végre elszántam magam és szétszedtem. Azt találtam, amire tippeltem.
A vezérlő panelon a ventillátor csatlakozóit elengedte a forrasztás, hála az új technológiás ólommentes forrasztó-ónnak. A csatlakozások átforrasztásával a probléma megszűnt és hibátlanúl üzemel, eltűnt a füstölés, amit valószínűleg a ventillátor üzemközbeni leállása miatti égéslevegő hiány okozott. Szóval a kályha túlzott füstölése nem bíztos, hogy mindig az égőkosár hibája, legalábbis az én esetemben nem.
Remélem tudjátok hasznosítani az infót.
mazda-auto.hu | 2014-12-08 13:33 maddriver részére
A cég nevét kérjük csak privátban elküldeni, ha valaki igényt tart rá.
A szíjcseréről itt sok minden megtalálható:
http://www.mazda-auto.hu/modell-mazda6-bemutato-auto-expanzio-mazda.html
maddriver | 2014-12-07 07:30 mazda-auto.hu részére
Tisztelt mazda-auto.hu!
Köszönöm a gyors választ a kérdésemre. Először én is valami hasonlóra gyanakodtam, mert amikor végre sikerült leszerelnem a helyéről és láttam rajta hogy igen komoly a baj vele azt gondoltam, hogy ezen már rontani nem tudok jobban azzal ha a középrészénél leveszem a bilincset róla és megnézem a tengelyét hogy kapott-e rendesen olajat vagy esetleg ott szorult-e meg és emiatt mehetett tönkre. Amennyire én meg tudtam állapítani szerintem sem az olajzásával volt a gond. Szerencsére találtam egy olyan céget, akiknek kellőképpen bizalomgerjesztően profin van elkészítve a weblapjuk és az előzetes telefonos beszélgetés alkalmával is elnyerték a bizalmamat a hozzáértésüket illetően. Ezért náluk történt a turbó cseréje. Lett volna arra is lehetőség, hogy futárral leküldik az új alkatrészt és a helyszínen lehetett volna fizetni és ugyanabba a dobozba visszacsomagolva a régit visszaküldeni, mindezt külön díj fizetés nélkül. De mivel nekem amúgy is volt dolgom Pesten így személyesen intéztem a cserét és így volt lehetőségem beszélni az ottani szakemberekkel is ami további pozitív megerősítés volt számomra, az árakról nem is beszélve. Nem tudom, hogy itt le lehet-e írni a cég nevét, elérhetőségét, de ha igen akkor nagyon szívesen megosztom a többi fórumozoval. Egyébként rengeteg más típushoz található náluk turbó és a hozzá való tömítéskészlet is.
Egyébként a 2004-es MPV-n hány km-ként kell vezérműszíjat cserélni és melyik szett a javasolt hozzá. Az amelyikben benne van a vízpumpa is minden esetben, vagy az anélküli szett, mert az árakban elég nagy a különbség.
mazda-auto.hu | 2014-12-04 08:35 maddriver részére
Nem fordulhatna elő ilyesmi. Elképzelhető, hogy javított turbófeltöltő volt, és nem biztosították fellazulás ellen az anyacsavart rendesen.
maddriver | 2014-12-03 08:44
Tisztelt Mazda Fórum, kedves Szakértők!
Tegnap úgy jártam az mpv-mel, mint eddig még soha. Egy szimpla lámpánál elindulásnál lefulladt a kocsi, és amikor elindítottam attól kezve elég erőtlennek tűnt az autó. Mivel nem laktam messze a helytől nagyon lassan hazamentem vele és az itt olvasott eddigi hozzászólásoknak köszönhetően volt egy olyan gondolatom, hogy a turbó környékén kell a hibát keresnem, ugyanis annak a hangja mintha elveszett volna, pedig eddig minimális gázadásra is hallatszott a hangja. Reméltem, hogy csak valami cső, vagy bilincs probléma lesz, de sajnos a turbóm ment tönkre.
Az történt ugyanis hogy amikor a turbóról levettem a gumicsövet és meg akartam nézni hogy egyáltalán kézzel lehet e benne forhatni a turbinát, akkor annak a rögzítő anyája a kezemben maradt. Néhány órás szerelés után sikerült kiszerelni a helyéről és akkor már egyértelműen látszott, hogy a levegő felőli turbina anyája lecsavarodott a tengelyről és így a kipuffogó felé át tudott csúszni a tengely annyira hogy ott beleért annak a házába és széttörte a lapátokat, sőt még a tengely is elgörbült.
A kérdésem az lenne hogy találkozott-e már valaki hasonló esettel, hogyan történhetett ez meg, mi okoz ilyen jellegű meghibásodást? A cső ami az oljzását végzi az teljesen átjárható, mint egy szívószál könnyedén átfújható, és amikor levettem a helyéről tele volt olajjal. Nemrégen volt olajcsere, azóta 1-2 ezer km-t mentem a kocsival.
Annyit már tudok, hogy ez a javítás nem lesz olcsó, de jó lenne tudni hogy mi okozhatta ezt és ha a hiba még fennáll akkor annak az elhárítása nélkül nem szeretnék egy másik turbót is tönkretenni. Van valakinek ötlete, hogy merre keressem tovább a hibát? Esetleg hová érdemes vinnem a turbót javíttatni?
Üdv: Kálmán
maddriver | 2014-12-03 08:24 oa részére
Kedves András!
Szeretnék érdeklődni a téligumikkal kapcsolatban, hogy ezek csak szimplán gumik felni nélkül, a profilmélységét meg tudnád mérni? Ezeket a gumikat újonnan vásároltad és te használtad két szezont? Valamint érdekelne, hogy mennyiért válnál meg tőlük, esetleg képeket emailben tudsz-e küldeni róluk és helyileg hol, melyik városban találhatóak a gumik? A címem: maddriver@citromail.hu.
Üdv: Kálmán
mazda-auto.hu | 2014-12-01 13:50 ati123 részére
A mennyiségszabályzó 46000,-Ft, a szolenoid 18388,-Ft.
ati123 | 2014-12-01 09:48
Tiszelt szakértő!
P0661hibakód:"szívócsatorna hangoló szelep vezérlő áramkör alacsony-hengersor1"
KL 01-es szívósor szabályzó szelep cseréjét javasolták és az alapjárati leállások miatt az SVC hozamszabályzó szelep csréjét is. Érdeklődnék, hogy enek a két szelepnek a cseréje mennyi idő és pénz?( alkatrész megrendelve)
Köszönettel!