2025. Január 12. - Ernő

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


beti | 2014-04-02 17:08 Gabor8183 részére

Szia Gábor! Köszi a sok-sok segítséget! Nekem is van ELM-327-es készülék, de nem sok mindent mutat, igaz a MoDiag és ScanMaster programokkal próbáltuk. Ha nem túl nagy kérés, elárulnád, hogy a VSC vákumszelepet hol találhatjuk!? Köszi Üdv: Peti

Gabor8183 | 2014-04-02 16:04 BZ részére

 Szia,

 

Igen nekem minden gond nélkül ment, egy androidos Motorola Defy+-on futtattam

a torque-t. Az elm327 pedig egy 2.1-es verziós ki-be kapcsolóval rendelkező "klón".

 

Üdv.:

Gábor

BZ | 2014-04-02 15:58 Gabor8183 részére

Szia,

beszereztem én is ilyen bluetooth-os ELM327 klónt, viszont nálam az androidos Torque-al nem akart működni (ECU - ELM közötti kommunikáció nem ment, csak próbálgatta a protokollokat, hiába), viszont a részben Mazda-specifikus Forscan (http://forscan.org/home.html) meg simán, elsőre ment.

Nálad mindenféle trükk nélkül ment a Torque-al is?

Gabor8183 | 2014-04-02 15:37

Kedves MPV-sek,

 

További javaslat annak aki TCS-off.... problémával küzd:

 

Lehet kapni többféle elm327 típusú OBD-n keresztül az ECU adatait on-line monitorozni képes bluetooth-on keresztül használható illesztőt. A hibakódok kiolvasására-törlésére szintén alkalmasak. Ezek ára kb. 3000-9000Ft, hozzájuk  letölthető a freeware TORQUE névre hallgató szoftver amit gyerekjáték telepíteni egy okostelefonra vagy tabletre és máris nyomon követhetőek a levegőnyomás,levegő hőmérséklet,  légtömegáram...... rengeteg paraméter.

Ezzel az eszközzel rögzíteni lehet menet közben az összes elérhető paraméterét a motornak. Így valószínűleg az adatok összehasonlítása (tünetmentes és TCS-off-esetén) segítséget nyújthat megtalálni a valódi problémát!

 

Jómagam már beszereztem egyet és kiválóan működik.

 

 

Üdv.:

Gábor

 

 

Gabor8183 | 2014-04-02 15:11

Kedves Fórumtársak,

 

Nagyon hasznosnak bizonyultak a fórum előzményeiben talált infók az autóról.

Sikerült megtalálni a számunkra megfelelő MPV-t.

 

Megnézettem a típusra jellemző hibákat:

1. Tűzkarikák: A 4-ből 3 kifújt! Csere.

2. TCS-off, check engine lámpák előjöttek....

 

2. Megoldása (eddig):

Hibakód P2009 ami VSC (variable swirl control) szelep hibára utal. Ez a levegő rendszert érinti és a frisslevegőért felel. Egy mágnesszelep kapcsol vákuumot egy munkahengerre aminek a tengelye egy levegő szelepet működtet. Ennek a meghibásodása levegőhiányt, gyengébb motort és erőteljesebb kormolást okoz.

 

Találtunk egy kontakt hibát a VSC vákuumszelep csatlakozójának vezetékén. Javítva.

Egyenlőre így működik.

Üdv.:

Gábor

 

 

 

 

 

 

BZ | 2014-03-28 17:15

Sziasztok,

gumi-szálszakadás ügyben van esetleg valakinek tapasztalata?
Alig 2 éves, viszonylag keveset futott Goodyear abroncsaim közül kettőn is kisebb szálszakadás nyomait tapintottam ki. Látványos hupli nincs, de egy kb. körömnyi méretű egyenetlenség, hullám kitapintható az oldalfal egy bizonyos pontján. Mennyire kell tartani az ilyen, még nem látható, de tapintással már érezhető oldalfali hibáktól, ha azok egyébként nem mutatnak romló tendenciát?

PöstiPista | 2014-03-28 14:05

 Nem feltétlenül bízom az angol szerelőkben, szóval csak kicsit képben szeretnék lenni, hogy amit ki kell cserélni az meg legyen, de feleslegesen nem akarok költeni. 

Köszönöm,  PöstiPista

PöstiPista | 2014-03-28 13:49

 Köszönöm az infót, szerintem az lessz az. Igazság szerint az szerelőm mondta, hogy kell 4db szimering szerű gumi tömítés, mert valószínűleg ha megbontjuk majd visszarakjuk lehet szivárogni fog. Üdv PöstiPista

BZ | 2014-03-28 12:55 PöstiPista részére

Erre gondolsz? https://www.dropbox.com/s/yipi4ek8i64u8kx/mpv_inj.png

Simán Oil Seal-ként hivatkozik rá az alkatrész katalógus. Amikor az én tűzkarika-cserémet csinálták márkaszervízben, ehhez nem nyúltak.

JancsikaMr | 2014-03-28 12:08 PöstiPista részére

 Szia! Dobj egy  emailt pasikam@gmail.com. Küldök valamit.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó