2025. Január 12. - Ernő

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Doktorkotász | 2014-03-20 22:40 gorfol részére

De azért azt jó lenne kicsit biztosabban tudni, hogy annál, aki esetleg megcsináltatta az EGR szelep cseréjét, ez tutira orvosolta-e a gondot. Mert ha azzal valóban gond van, az okozhat elég sok bajt, viszont az sem kétfilléres dolog, és habokra megcsináltatni? Volt itt néhány évvel ezelőtt hasonló felvetés, akkor vki azt írta, a diagnosztika alapján a márkaszervízben kiiktatták a szelepet (sic!), két hétig nem is világítottak a lámpácskák, aztán újra kezdték, na, ha ez így van, akkor tényleg jobb nem törődni vele. Szakértő úrnak esetleg van valamilyen javaslata?  

Doktorkotász | 2014-03-20 22:29 gorfol részére

 Mély együttérzéssel és őszinte kíváncsisággal várom, mire jutsz a következő szervíznél, ami remélhetőleg meg is oldja ezt a problémát. A legjobb móka az, ha a márkaszervíz azt mondja, ne foglalkozz vele.  

Doktorkotász | 2014-03-20 22:26 beti részére

 az enyém nem füstöl (kopp-kopp-kopp), és mennyi ideje nem tapasztalod az akkusaru levétele óta?

gorfol | 2014-03-20 22:15 fieldee részére

 Nálam szintúgy ez a helyzet, és engem is nagyon idegesít de még én sem orvosoltam a problémát. Amúgy a szervizes ember (Csepelen egy mazdás szervíz) annyit mondott rá tipikus mazda betegség és nemcsak MPVnélm de Mazda 6nál is sűrün elforduló jelenség. Egyébként meg ne foglalkozzak vele. Nekem a köv. tapasztaltam van az ügyben ha pár motor le állítás és újraindítás akkor meggyógyul. van hogy pár 100kmig is elmegy tünetmentesen, de van hogy rövid időn belül újra jelentkezik. Sokat olvastam én is az ügyben és kiderült a fél autót ki lehetne cserélni, így én is várom azt a hozzászólást megerősítést akinek volt a hiba és meggyógyult javítás után. (EGR szelep-kipofogógáz visszavezetés, réztömítés-tűzkarika, gázpedál szenzor,vákumszelep, csatlakozó kontakt a szóbanforgó helyeken erről mind írtak) Én a köv. szervíznél  foglalkozok majd vele mélyebben, ha esetleg sikerül megoldani megírom itt is nekem mi volt a probléma.Addig is idegesítem én is még magam egy kicsit.

beti | 2014-03-20 22:11 Doktorkotász részére

Nekem is volt hasonló jelenség..... plusz még a fekete füstöt is okádta és nem gyorsult úgy, ahogy szokott! Levettem az akku sarut kb. 2 percre és minden eltűnt! 1 próbát megérhet!

Doktorkotász | 2014-03-20 21:33 fieldee részére

 Köszi szépen,  ha nem nagy kérés esetleg megírnád a szaki elérhetőségét?

Korábban már olvasgattam a fórumot, és úgy emlékszem, más is írt ilyen kéretlen karácsonyfa-jelenségről, ötletekben a szakemberek részéről nem volt hiány, de talán valaki azt említette, hogy egy évig küzdött ugyanezzel a gonddal, hát, jó lenne, ha valaki megmondaná és meg is csinálná a tutit. Szóval, lehet, hogy én arra a szakira csak rákérdeznék, és ha nem csilliárd forintos a buli, akkor meg is nézetném, mert valóban idegesítő, és nagyon remélem, nem utal komolyabb bajságra. Köszi! 

fieldee | 2014-03-20 20:32 Doktorkotász részére

 Előre bocsájtom nem akarlak rábeszélni semmire...

Az enyém ugyan ezt játsza a TCS lámpával. Van hogy megy a diag meg a TCS TCS OFF napokig aztán egy indításnál már rendben van és napokig semmi. (most kb egy bő hete nyugton van). Szóval én úgy vagyok vele, hogy nem tudom komolyan venni, és nem foglalkozom vele. Az M3 kivezetőn van egy mazad szervíz. Ott van egy szaki akinek a számát megadták. vele beszéltem, és annyit mondott, hogy ez elég tipikus ennél a típusnál, és a motortérben van három csatlakozó amelyek közül vagy ez vagy az produkálja a hibát.

Én már hozzá szoktam. Idegesít, de külön köröket nem futok miatta.

Doktorkotász | 2014-03-20 18:21

 Elsősorban is üdv minden kedves márkatársnak!

 

Szeretném megkérni szakértő urat, hogy nézze meg az alábbi jármű tárolt szervíz adatait, különös tekintettel az esetleges vezérműszíj cserére, ami tudomásom szerint 130 e km. körül megvolt:

alvázszám: JMZLW19R240300369

Köszönet előre is!

 

Új vagyok még itt, és van a 2003 év végi autómmal egy olyan gond, ami két napja kezdődött, nem tudom, van-e tapasztalatotok, vagy javítási ötletetek. A gond az, hogy a műszerfali hibajelző lámpák közöl három egyszerre kezdett jelezni, a kipörgésgátlóra, annak kikapcsolt állapotára (külön gombbal kapcsolható ki, de arra nem reagál), valamint a motordiagnosztikai problémát jelző lámpákról van szó. Az autó viselkedésén különösebb változás nem észlelhető, amit ki tudtak olvasni műszerrel, abból annyi derült ki, hogy talán az Egr szeleppel lehet gond, de erre a szaki annyit mondott, hogy ezt a műszer a legtöbb dízelnél kijelzi. Nem tudom, hogy mit tegyek, mert a diagnosztika után eltűnt ugyan a hibajel, de néhány kilométer megtétele után újra kijelezte a hibát, ugyanakkor nem szeretnék sem felesleges kiadásokba keveredni, sem pedg ennyiben hagyni a dolgot, de azért nyugtalanít a helyzet. Ha valaki járt már hasonlóan, és el is tudta ezt a hibát háríttatni, megköszönném, ha kiokosítana, elég sok gyerkőcünk van ahhoz, hogy felesleges költségekbe verjük magunkat, de az autót is nagyon szeretjük, jó volna, ha pár évig még lenne vele sok - nem szervíz - kalandunk. Olajcserén, szűrőcseréken két hete átestünk, 2.0 CDH a mi kis "Madzagunk", ahogy elneveztük. Óbudaiak vagyunk.

Előre is kösz a segítséget, és üdv mindenkinek!

 

Krisztián76 | 2014-03-20 18:04

 Tisztelt Szakértő Úr!

Szeretnék vásárolni  egy Mazda MPV-t segítségét kérném az alábbi alvázszámú autóval kapcsolatban. JMZLW19R240211849. Köszönettel Krisztián.

 

beti | 2014-03-20 13:11 kuszi részére

Lett valami változás?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó