2025. Január 14. Kedd - Bódog

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-08-10 14:19 nagydavid részére

 Ezekkel a tünetekkel járó hirtelen bekövetkező meghibásodás általában tüzelőanyag nyomás problémát takar. Lehet eltömődött gázolajszűrő, nyomás/hozam szabályzó szelep. Befecskendező, vagy kompressziós probléma általában nem ilyen hirtelen jelentkezik.

micoo | 2013-08-09 22:44

Sikerült ma délután megreparálnom a baloldali tolóajtó központi zárját. Ez itt a hibás alkatrész:

 

Egy univerzális nyitómotort szereltem be. A rögzítést kábelkötegelővel oldottam meg. Sokkal masszívabb lett így mint csavarral, mert az csak két ponton fogta volna a lemezhez, meg még fúrni is kellett volna. A kárpit nagyon könnyen lejön, egy pár ajtót megbontottam már így, de eddig messze ez a legjobb. (Nem lettem tőle ideges)

 

 

 

 

nagydavid | 2013-08-09 11:34

 Kedves Mazda-Autó!

 

2005-ös Mazda MPV-m (2.0 Diesel) hidegen leáll, nehezen indul újra, kis melegítés után már jó,  bár két napja egyszer vagy kétszer már melegen is leállt, és most reggel a "szokásos" leállása után nem sikreült újra indítani. Hibát nem jelez.

Van tapasztalat ilyen hibáról? Mivel kezdjek?

Előre is köszönöm a segítséget!

mazda-auto.hu | 2013-08-08 14:24 tizenhúsz részére

 Gratulálunk az autóhoz! Esetleg 2002 utáni modellhez tudunk könyvet kérni, de egyik fórumtag korábban is küldte a digitális formátumú könyvet, ha visszakeresel meg kell találnod!

mazda-auto.hu | 2013-08-08 14:23 micoo részére

 Gratulálunk az autóhoz! Elsősorban a tankban található úszó egységet kellene "megnézni", hacsak nincs valami "horpadás" alulról a tankon.

tizenhúsz | 2013-08-07 20:06

 Üdv Mazdások!

 

Meglett végül az óhajtott benzines MPV. Ezért is kérem a segítségeteket, hogy kezelési útmutatót akár digitalizált, akár nyomtatott/könyv formában hol, merre tudok beszerezni. 2000-es évjárat kéziváltós 2000 cm3-s benzines. Magyar, német, angol nyelv is lehet. Anyagi ellentételezés elfogadható mértékben nem kizárt. Kösz, ha segíteni tudtok.

Bár, mint egyik Mazdás szerelő (is) mondta, fehér holló a benzines modell, azért bízom a fórumban, mert átolvasva sok hasznos dolgot, tapasztalatot megosztottatok itt.

 

Laci

micoo | 2013-08-07 18:46

Sziasztok! Új és boldog MPV tulajdonos vagyok. Végigolvastam az egész fórumot, nagyon hasznos volt. Nem kevés idő, de megéri. A szokásos problémákat végigbogarásztam (tolóajtó, EGR , tűzkarika stb. ) És igyekszem is ezeknek majd elébe menni, de van egy olyan gondom, amit itt nem olvastam: Az üzemanyagszint jelző mutató hibája. Majdnem megszívatott: Mivel új volt a verda figyeltem a fogyasztást, mindig 30 litert tankoltam és olyan 380-400 km-t tudtam elmenni ennyivel. Az egyik alkalommal viszont már 410-et mutatott az óra de még mindig negyedig volt a tank. Először megörültem, de csak pár másodpercre, míg rá nem jöttem, hogy hiba lehet. Biztonság kedvéért tankoltam 30 litert és a mutató a középmezőbe ment fel, tehát jóé sejtettem: negyednél "beragadt" a mutató és már majdnem üres lehetett a tank. A következő alkalommal ugyanez, ugyanott akadt meg a kicsike, majd pár nap múlva a negyedből egyszer csak piros lámpácska lett (370-et mutat a számláló, tehát jól mutatja kb)

Így, hogy figyelem a tankolást és a megtett km-t, nem gond, de nem szeretném ezt mindig így csinálni :) Szóval tapasztaltatok-e ilyet, és mi a megoldás? Köszönöm.

tizenhúsz | 2013-08-01 17:54

 Tisztelt MPV tulajok!

 

Friss hús lennék a társaságban, mivel életem első MPV-jét szeretném megvásárolni. Csak kizárólag benzines modellek érdekelnek, elsősorban európai és nem "még meg lehet menteni", hanem normális állapotú példányok, kizárólag 7 üléssel. Álmokat nem kergetek, világos, hogy 10-13 éves autók sérülésmentesen legfeljebb a csillagokban léteznek, az is világos, hogy Magyarhonban "nem létezik" 200e km fölött futott autó. Ha valaki esetleg mostanság eladni tervezi a sajátját, vagy tud ilyen járműről, kérem írjon. Lenyomozhatóság, őszinteség előny. Kösz minden infót

mazda-auto.hu | 2013-07-29 12:48 Rexi78 részére

 Felújítás ügyben nem tudok nyilatkozni. A kettős tömegű lendkerék alkalmazásának indokai, hogy a mai nagy teljesítményű, és alacsony fordulatszámokon is terhelhető motorok ne remegjenek, illetve csendesebben működjenek. Pl. ha eddig harmadik fokozatban lehetett 1500-as főtengely fordulaton csordogálni, akkor egy szimpla tömegű lendkerékkel csak 2000-res fordulattól lehet, annyira egyenetlen lesz a motor járása. A hajtáslánc zajai is jobban beszűrődnek majd. Ráadásul nem tudom, van-e megfelelő méretű hagyományos lendkerék.

Nálunk egy kettős tömegű lendkerék csere 290000,-Ft (bruttó) anyag, és munka -díjjal.

 

Rexi78 | 2013-07-29 11:30

Tisztelt Szakértő!

 

2003-as MPV-ben (diesel) kuplungtárcsát kell cserélnünk. Mivel indításkor csattanó hangot hallat az autó, gyanakszom a lendkerék hibájára is. Neten találtam kettős tömegű lendkerék felújításával foglalkozó céget, ugyanakkor valahol azt olvastam, hogy ezeket nem lehet javítani/felújítani. Nincs félmillió forintom egy új lendkerékre. Mi a véleménye a felújításról? Lehet-e "normál" lendkerékre cserélni a kettős tömegűt?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó