2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-05-25 09:44 klizso részére

1.Szíjas vezérlésű dízel motoros autót nem szabad betolni, mert a szíj könnyen átugorhat. Szerencse, hogy nem így történt.
2. Kérdés, hogy előzőleg milyen töltöttségi állapotban volt az akkumulátor. Egy dízelmotor önindítója 300 Amper áramot is felvehet indítózáskor, melyhez az izzítás és az egyéb bekapcsolt fogyasztók áramfelvétele társul.

klizso | 2010-05-25 07:42

Kedves Szakértő,
A hétvégén addig ügyetlenkedtem egy komolyabb emelkedőre parkolásnál, hogy háromszor is lefulladt a 2000 cm3-es dízel MPV-m, majd az aksi lemerülése miatt már nem indult be a motor.
Két kérdésem lenne:
- szabad volt-e betolni az autót (sikerült beindítani), vagy csak bikakábelt lett volna szabad használni?
- indokolt volt-e a többszöri (kb. 4-szeri) újraindítás miatt az aksi lemerülése vagy ha megfelelő nagyságú és állapotú aksi van benne, akkor ezt bírnia
kellett volna?
Válaszait előre is köszönöm,
üdvözlettel:
Zsolt

mazda-auto.hu | 2010-04-19 08:46 seltomi részére

Mi nem tudunk rá bevált megoldást, gyári nincs, utángyártottal már próbálkoztunk, de nem működött jól.

seltomi | 2010-04-18 12:10

Tisztelt szakértő!

Egy 2004-es 2.0 diesel MPV-m van. Nincs benne tempomat. Érdeklődnék, hogy van e valamilyen gyári, vagy "gyárihoz közeli" megoldás tempomatra? Köszönöm

mazda-auto.hu | 2010-04-15 08:31 dia66 részére

Általában a kerékcsapágy úgy helyezkedik el az agy felfekvési helyétől, hogy a gyári ET-vel nagyjából a csapágy függőleges középsíkjával egy vonalban legyen a felni középsíkja. A csapágy így kevesebb terhelést kap, kisebbek az erőhatások. Az ET szám változtatásával a lengőkar hosszát is változtatjuk, ez pedig egyértelmű változást okoz a futómű terhelésében, geometriájában. Ráadásul a hajtott kerekeknél a differenciálmű és a gumik terhelése is nő kanyarodáskor.

dia66 | 2010-04-14 14:10

még egy dolog:
a témát indító Krampuszka problémájának megoldása érdekelne, itt konkrét választ nem találtam (tudom nem egyszerű így rávágni, mi a gond).
ugyan 1 év eltelt már, de ha idelátogatsz még Krampuszka, megírhatnád (légyszi), hogy mi lett a dolog vége.
köszi

dia66 | 2010-04-14 14:05

Sziasztok!
Én még az ET témát feszegetném kicsit:
mi a fontos a váltásnál (6.5-ről 7-re); az hogy az ET maradjon 50, vagyis a középvonal maradjon ahol van, így 6-6mm-t lóg ki ide-oda, vagy 44 és akkor a belső fele nem változik és a külső lesz +12?
Egyáltalán mit befolyásol, hogy hova kerül a kerék, fútóművet, gumikopást?
Előre is köszi a választ, erre a témára valahogy nagyon nem tudok ráérezni, vagy lehet hogy kicsit túllihegem?

mazda-auto.hu | 2010-04-02 08:01 varidosa részére

Sajnos ilyen mértékű olajfogyasztásnál már nem igazán jönnek elő a hidegindítás során-után jobb kenést biztosító kissebb hidegoldali jelzésű olajok előnyei. Jó lenne mielőbb kijavítani a hibát, mert a sok elégetett olaj nem kívánatos lerakódásokat okozhat. A katalizátor állapota egy füstölésméréssel leellenőrizhető. Ez az olajfogyasztás kb.: 1:2000-res olaj/üzemanyag keveréknek felel meg, ami még nem igazán veszélyes a katalizátorra.

varidosa | 2010-03-31 12:41

Tisztelt Szakértő!
Köszönöm észrevételeit, el is olvastam a MOTOROLAJ cikksorozatukat, tanulságos! Van még értelme ebbe a 10ezer km-re 4 liter motorolajat zabáló motorba 5W- vagy 0W-40 olajat tölteni, vagy a 10W már megtette a rombolást felgyorsító hatását, és nem marad más, csak a szétszerelés/felújítás? Ennyi motorolaj elégetése után a katalizátorral kapcsolatban lehet még remény, vagy az is csere?
Köszönet
Vári Zsolt

mazda-auto.hu | 2010-03-31 11:52 varidosa részére

Ez is egy jó példa arra, amit sokan nem fogadnak el, hogy egy többfokozatú motorolaj esetében a hidegoldali jelzés növelése nem segít az olajfogyasztás csökkentésében, sőt.

A töltőlevegő hűtő rendszer vizsgálatával viszonylag jól lehet következtetni a turbó csapágyazásának kopására. Ha sok az olaj rendszerben, akkor... A turbó kopásán egyébként a motorfelújító adalékok nem segítenek.

Egyébként az esetlegesen megfelelő kompressziós értékek például nem mutatják az olajlehúzó gyűrűkkel kapcsolatos problémákat, pl. leragadás, furat eltömődés..

Ha a turbó csapágy-tengely nagyon elkopik (ilyenkor már rendkívül magas az olajfogyasztás) és a kompresszor oldalon esetleg a lapátok a házhoz érnek, akkor a leszakadó darabok a hengerekbe jutva nagy kárt okozhatnak.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó