2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Miki | 2009-10-12 15:30

Tisztelt Mazda-Auto!

A családi autónk egy 2004-es évjáratú 2.0-es diesel MPV.Az autó egyáltalán nem szervízigényes, mivel azonban használtan vettem, folyamatosan figyelem az autó működését. Sajnos egy hónapja feltűnt, hogy az autó alatt tenyérnyi folt jelenik meg napról napra. A folt nem olajfolt, hanem mint kiderült, hűtőfolyadék. Sajnos korábban volt már olyan autóm, amely "hengerfejes" lett, ezért úgy gondolom, hogy most nem erről lehet szó. A motor nem melegszik hirtelen és nem is ingadozik a hűtővíz hőfoka. A tünet egyszerűen az, hogy normál használat után a motor hűtővizet ereszt, amikor kihül. Elvittem a megszokott szervízbe, ahol a megszokott szerelő azt mondta az aknából, hogy "csontszáraz". A helyzet számomra érthetetlen. esetleg Ön, Önök találkoztat már hasonló jelenséggel? Köszönettel!

mazda-auto.hu | 2009-10-07 08:57 Supermoto részére

Általában sajnos nem olcsó. :(
Ha esetleg cserélni kell, van alkatrészünk.

Supermoto | 2009-10-06 14:19 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors válasz. Kicsit megijedtem, gondolom a túrbó jevítás nem olcsó dolog.Sejtettem, hogy visszasírom még a szívó dieselt mechanikus adagolóval. :)

mazda-auto.hu | 2009-10-06 09:23 Supermoto részére

Így a távolból első körben a turbó csapágyazásától kerülhet a motorolaj az égéstérbe, mindez kopási problémák miatt. Az MPV talán egy kissé hajlamosabb a motorolaj fogyasztására, mint az ugyanilyen motorral szerelt egyéb típusok. Az alacsony olajszint pedig megteszi a hatását. Az olajfogyasztási hajlamot a motor (és olaj) magasabb hőmérséklete okozhatja, mely a nagyobb tarhaléssel (légellenállás, tömeg), illetve a motortér rosszabb szellőzésével magyarázható.

Ilyen futásteljesítménynél érdemes az intercooler illesztéseit is ellenőrizni, mivel az itt elszökő turbónyomás fokozza a nyomáskülönbséget a turbina és a kompresszor oldal között, ami szintén fokozhatja az olajfogyasztást, illetve csökkentheti a teljesítményt.

Supermoto | 2009-10-05 21:54

Tisztelt Mazda-Autó
2003-as 2.0 diesel mpv tulajdonosa vagyok. Újonnan vettem, most 95.200 km van benne. Abszolút kíméletesen használom, olajat 10.000 km nél mindig lecseréltem. (Mobil 0-40 fullsyntec turbódiesel ) Az utóbbi időben az olajfogyasztásom megnőtt (10.000km/2 liter) , kigyorsításkor fekete füstöt ereget. Kis fordulatról való gyorsításnál kicsit lustának tűnik és a motor picit becsörög. Ez ennél a típusnál normális állapot? Eddig csak fékbetétet és bal oldali stabilizátor pálcát kellett cserélnem. Válaszát előre is köszönöm.

lackobaa | 2009-10-04 14:59

Tisztelt Fórumozók! Nekem egy 136 LE-s Mazda 6-osom van amihez vettem egy PBOX-ot.Mivel keveselltem a többlet teljesítményt a hazai forgalmazónál beazonosítattam a boxot és kiderült,hogy MPV-be való. ha valakit érdekel jutányos áron megvásárolhatja.

mazda-auto.hu | 2009-08-17 08:50 kathyd részére

Több típushoz tudunk szerezni DIN-es (vagy 2DIN) fejegység beszerelését lehetővé tevő középkonzolt, de sajnos a Mazda MPV nincs ezek között.

kathyd | 2009-08-16 20:59

Tisztelt Mazda-Autó!

A 2003ban készült mazda MPV típusú kocsimban a navigációs fejegység elromlott. Ez már a 2. eset. Szeretném kicserélni egy modernebb cd lejátszós darabra. Egy autóvillamossági műszerész ismerősöm szerint be kéne szereznem egy "rádió szerelő tok" nevű eszközt amibe bele lehet csúsztatni a majd későbbekben megvásárolandó fejegységet. Az lenne a kérdésem hogy egy ilyen szerelő tokhoz hol tudok hozzájutni?

Köszönöm előre is a válaszukat.

Üdv.

mazda-auto.hu | 2009-06-06 10:22 krampuszka részére

Amit leírtam, az továbbra is megállja a helyét. A motorhiba lámpa olyan jellegű hibára utal, ami meggátolja a kipörgésgátló-menetstabilizáló rendszer normális működését. Az EGR szelepnek megvannak a vizsgálati módszerei, de nyilván tudják az adott szervizben, hogy mit csinálnak.

krampuszka | 2009-06-05 13:08

Tisztelt Mazda-Autó!

Előszőr szeretném megköszönni a válaszát, de azt hiszem, félreértett.
Nem csak a TCS és a TC OFF lámpa, hanem ezekkel egyidejűleg a MOTOR ELLENŐRZŐ lámpa is világít.
Természetesen azóta elvittem az autót egy Mazda szervizbe, röviden leírám a fejleményeket.
P0401-es hibakód, vagyis ha jól tudom, túl sok a kipofogógáz visszavezetés. Rövid vizsgálódás után kitörölték a hibakódot, és a szívócsövek végén kiiktattak egy szelepet, mondván, hogy ha most majd nem jelenik meg újra a hiba, akkor az a szelep a hibás. Tudomásom szerint ez a szelep az EGR szelep lenne.
2 hét után sajnos a hibakód megint előjött, vagyis megint egyidejűleg ég mindhárom lámpa.
Van valami ötletük, hogy mi lehet ez?
Előre is köszönöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó