2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kollnor | 2017-09-14 10:55 Frodó részére

Én a generátor szabadonfutóra tippelnék, jelöljük meg!

Frodó | 2017-09-13 21:23

Sziasztok!

Pár napja a 2002-es,2000-es Diesel Mpv-men előről brümmögöt valami és néha nyekkent,mint ha az ékszíj csúszna.Ma egy szerelő megnézte és azt mondta,hogy a két éve cserélt ékszíjfeszítőm kalimpál kb. 5-8mm-ert jobbra balra,fel le,azt kell kicserélni rugósházastól mert az odavan,és kész.Kicserélte azt is meg az ékszíjat is,de nem lett sokkal jobb a helyzet,ugyanúgy kalimpál,és most még jobban és többet nyikorog,igaz a brümmögés enyhébb.Előzőleg is meg most is mindezt alapjáraton(kb.600)és 1200 között csinálja,de ha üresbe 900-on tartom a fordulatot,akkor folyamatosan brümmög és nyikorog.Levett szijjal semmi hang,se dübörgés,se nyikorgás.Szerintetek mi a baj?

Köszönöm!

Matumik | 2017-09-11 12:55 kpeter részére

Sziasztok!

 

A kormányszaggatás megoldódott, szíjak cseréjével. Szerencsére semmi komoly.

 

mazda-auto.hu2 | 2017-09-11 12:37 BZ részére

Köszönjük az infót, az lenne a jó ha mindenki megosztaná a fórumon a többiekkel az ilyen, és ehhez hasonló tanulságos eseteket.

kollnor | 2017-09-11 11:33 BZ részére

Nagyon köszi a tanulságos esetleírást. Ez itt egy a sajnos ritkán előforduló hasznos és korrekt leírások közül. Részvétem a kanosszajárásért, és örülök, hogy megoldódott.

BZ | 2017-09-11 11:06

Sziasztok,

megosztom a történetemet, hátha más hasznát tudja majd venni. Dízel MPV, menet közben leállt a motor minden előzmény nélkül, onnantól az önindító hiába tekert, motor nem röffent be. Amit sikerült megfigyelnem a szervízbe trélerezés előtt: az immo visszajelzője szabálytalan tempóban villogott majd idővel teljesen elnémult, illetve gyújtást ráadva az immo- és a motorhiba visszajelzője nem gyulladt ki – csereberékkel kiderítettem, az izzók mögöttük rendben voltak. Diagnosztikai eszközzel, bluetooth OBD adapterrel és profi szervíz-eszközzel sem sikerült csatlakozni az ECU-hoz. Szervízben bontott ECU-t próbáltak de az sem segített, és végül gigászi hibakeresés után derült ki, hogy az évek alatt ledörzsölte a kábelköteg akksitálca alatti részén a kasztni a szigetelést az egyik kábelről ami így letestelt, ettől vált működés- és kommunikációképtelenné az amúgy hibátlan ECU, és ezzel mozgásképtelenné az autó. Nem tudom mennyire tipikus ez a hiba, lehet hogy egyáltalán nem az, ettől függetlenül ha épp szerelőnél jártok, érdemes lehet megkérni hogy a kérdéses részre vessen egy pillantást és ellenőrizze a kábelköteg állapotát/rögzítését.

Gyuszkó | 2017-09-08 14:43

üdv

mazda mpv 2.0 dieselemet le akarom cserélni 2.3 benzinesre. mire kell figyelnem a kasztnin kivül. van valami tipushiba a benzinmotornál?

fogyasztás ? menetteljesítmény?, a terv az hogy el lessz gázosítva (lpg)

kpeter | 2017-09-07 18:31 Matumik részére

Szia Matumik,

ilyennel én még nem találkoztam, de ha az olaj nem ment el belőle, akkor szíjakat nézd meg, és jelezz vissza, hogy tanuljunk belőle.

Üdvözlettel: Péter 

 

hegedusb | 2017-09-07 18:16

Sziasztok!

Sajnos bucsut kell vennem szeretett csaladi MPV -tol.

Fortelmesen fustol, csunya hangja van, a szerelo szerint a kozosnyomocsoves rendszerben valami ko lett.

Javitasa biztos nem gazdasagos, mert a rozsda is eszi.

 

Motorja, klimaja, teli-nyari gumik jok.

Szerintetek lenne igeny alkatreszekre mielott leadom valamilyen bontoba?

 

Ez mennyire jellemzo hiba a 137le motorra?

Szep napot mindenkinek!

Hegedus Balazs | 2017-09-07 18:15

Sziasztok!

Sajnos bucsut kell vennem szeretett csaladi MPV -tol.

Fortelmesen fustol, csunya hangja van, a szerelo szerint a kozosnyomocsoves rendszerben valami ko lett.

Javitasa biztos nem gazdasagos, mert a rozsda is eszi.

 

Motorja, klimaja, teli-nyari gumik jok.

Szerintetek lenne igeny alkatreszekre mielott leadom valamilyen bontoba?

 

Ez mennyire jellemzo hiba a 137le motorra?

Szep napot mindenkinek!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó