2025. Január 23. Csütörtök - Zelma

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Balambeer | 2017-11-19 21:42 ep-son részére

Szia!

A nagy megbontás abból áll,hogy a kormány leengedése után az órák felett van 2 kereszthornyos csavar függőlegesen.Azokat kihajtod és finom műanyag spatulával körbepattogtatod a keretet.Ez 15 másodperc.A műszerfalat 3 csavar fogja szemből.3 csatlakozó megy rá.Ha nem húzod ki őket akkor is kifordítható félig és simán hozzáférsz a foglalatokhoz.(Ha kihúzod,akkor szakasz eredményeket törölni fogja,természetesen a futott km-t nem.)Azokat 45 fokkal elfordítva kiforgatod és a kis foglalatből simán kihúzód a “rizsszemizzót”. Én ledekre cseréltem le őket,de ott a polaritásra vigyázni kell.A ledek darabját 20 ft-ért vettem az Aliexpressen.Ha van még kérdés írj!Üdv!

ep-son | 2017-11-19 21:13 dampfl részére

Nekem is ki van égve jó pár pici izzó… Ki tudod magadnak cserélni őket? Nagyon meg kell bontani a műszerfalat a hozzáféréshez? Köszi!

dampfl | 2017-11-19 20:50 kpeter részére

Szia Kpeter, és mindenki…

INDYGO javaslatára rizsszem izzó keresése közben talátam pár lehetőséget, leírom vázlatosan hátha vki belefut ebbe a problémába.

Bal oldali műszerfalkapcsolók világításáról van szó, az összes égő kiégett, és szeretném cserélni, de foglalattal iszonyat drága 1xxxft, de ha kicsit ügyes vagy akkor kis hajtogatással lehet magát a pici izzót cserélni, ami 100ft alatt van darabja.  Most meg is rendeltem, jön akkor szerelés…

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.

már csak a hűtő infora várok...

JancsikaMr | 2017-11-19 20:20 szacsa48 részére

Szia! Leírásod szerint ez a benzines motor  hasonló  felépítésű lehet, mint a diesel. Az enyém az és amikor le akartuk szedni azt az aluminium közdarabot tömítetlenség miatt, sajnos  le kellett szerelni a váltót előtte. De mondom ez a 2.0 diesel változat motor.

szacsa48 | 2017-11-19 19:19

Üdv. Uraim!

A  családba most került egy 2.0 benyás MPV amit bár szerelő vagyok (de inkább francia) magtyarul tipusismeret 0!!! Szétfüzném a motort mert eszement olajfogyasztása van! Olyan füst kiséretében hogy Érdi házam eltünik reggeli hideginditás után. A hengerfej az emlitett ok miatt full felujitáson esett át. Ezek után mivel semmi nem változott jutottam odáig hogy belenézek a motorba! A karter levétele után nyugtáztam .hogy a hengertömb s a karter között van egy plussz alu öntvény az olajszivókosárral amit a látható csavarok bontása után nem sikerül mozditani! Mit nézek be ?? valaki segitene mert oly modon áll a helyén hogy nem merem jobban feszegetni . Köszönettel venném ha valaki segitene! lehetséges hogy a váltót le kell venni ahoz hogy a hajtókarokhoz hozzáférjek??????  Köszönöm ha valaki segit tanáccsa!

vargzo.72 | 2017-11-18 22:25 vamati részére

Szia! Kályha ügyben talán tudok segíteni, keress meg a vargzo.72@gmail.com címen. Üdvözlettel: Varga Zoltán

kpeter | 2017-11-18 11:33 vamati részére

Szia vamati,

ha nincs rá módod, hogy megcsináltasd, akkor azért természetesen tudod használni télen is, de néhány szabályra figyelj oda. Amúgy általános szabály, hogy csak felmelegedett motort szabad terhelni, azt is lehetőleg csak fokozatosan. Több cikk volt már a témában, abban kb. megegyeznek a szakemberek, hogy hidegben, indítás után, kb. 30 másodperc elteltével elindulsz, majd minél hamarabb felváltani a legmagasabb fokozatba és haladni. Mondjuk, ha völgyben laksz és felfelé, dugóban kell indulni, akkor ez lehetetlen. Rövid távokon, mivel mindig hidegen járna az autód, nem ajánlatos dízelt használni. Én azt olvastam, hogy indítás után, hidegben, a helyben járatás (régen divat volt), és várni az “üzemi hőmérsékletet” nagyon sokat árt motornak. Beindítod, picit járatod és minél hamarabb, folyamatosan menni (ha lehet).

Szia, Péter

kpeter | 2017-11-18 11:19 dampfl részére

Szia dampfl,

én néhány hónapja kutakodtam ebben a témában, igaz, nekem 2002-es MPV-m van, de szerintem ezen nem változtattak. Szóval én akkor ezeket találtam,

szia, Péter

https://www.youtube.com/watch?v=eO-B62dOckc

https://www.ledker.hu/led-webaruhaz/muszerfalizzo/standard-2721-muszerfal-izzo-1-2w/4877

kpeter | 2017-11-18 11:01 gergabor részére

Szia gergabor,

írsz egy emailt magánban? (kpeter12@freemail.hu)

Péter

dampfl | 2017-11-18 01:04 INDYGO részére

Köszönöm az infot, ez alapján már van találat…..  sztem meglesz, le kell mérjem pontosan…  

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó