2025. Február 24. Hétfő - Mátyás

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


boncy | 2016-07-08 21:52 jimmyh74 részére

Ami igaz az igaz. Rohad az alja mocskosul, főleg a hátsó nyúlványok és egyéb finomságok amiket a márkatársak leírtak.

Az enyém 2004-es kintről behozott, patika motorral, valós km-el, tulajtól. Sokat gondolkodtam rajta, ám  245e ből megcsinálták az alját profin (Bp.-n). Hegesztés, rozsda inaktiválás, utókezelés, alvázvédelem. Aztán félévente átvizsgálás. Nagyon jól sikerült, nem kell megijedni de kell rákölteni.

Nálam a mérlegelés szintén az volt, hogy költsek rá vagy hagyjam. De az a “baj” , hogy nagyon jó autó... Nem részletezem, akinek van úgyis tudja.Az itteni szakik nem ijednek meg az efféle munkáktól és képesek jól megcsinálni. Csak jó helyre vidd. 

 

nagydann | 2016-07-08 20:06 BluElite részére

Amiket írtál, mind-mind esztétikai rohadások, jó neked... az autó biztonságát nem veszélyeztetik. 

Az MPV-n viszont: rugótányérok, hossztartó nyúlvány, padlólemez kereszttartó, teljes hátsó híd (a belső fele is, nem csak az ami kilátszik lentről).  

szebiboy | 2016-07-08 20:00

Üdv! A rohadasra visszatérve  ezelőtt egy E39 ötös BMW -M volt hetente vittem szervizbe vagy jobb esetben havonta nem keves pénzt hátrahagyva . Most van egy mpv-m 1 ev alatt kotelező dolgon kivul nem volt szervizben .. Rohad alul ?! Nem mondom veszesnek es a karosszériás sem .. A kasztnira kolteni kell 200 korul es azon kivul semmi gond … 

Ha azt nézzük nem is vészes összeg ha egy kotelező vezérlés csere 80-100000ft …. 

BluElite | 2016-07-08 09:37 nagydann részére

Sziasztok!

 

Nekem egy ‘98-as 626 kombim van. Én is belecsúsztam a küszöbcserébe, és a hátsó sárvédő ívek cseréjébe, hátsó doblemez javításba, valamint régebben volt hátfal csere is. Ezektől eltekintve, ezekkel az autókkal sincs baj. Sajnos küszöböt is csak gyártatni lehetett hozzá, kombihoz nem kapni (megjegyzem, vastagabb lemezből gyártották le mint amilyen pl. az 5 ajtósé gyárilag, és nem is volt drága). Kapott alváz és üregvédelmet, remélem jó lesz egy darabig. Ami miatt írok: a karosszériásom mondta, hogy sajnos volt szerencséje 6-os mazdán is megcsinálni ugyan ezeket….

Nekem most korrekt a gép, minden karosszéria elem cserélve ami kellett, nincs kókány munka. Le is fotóztam az új elemeket, számlák megvannak, kasztnistól leinformálható, ha esetleg eladom, ezzel nem vásárol lutrit a vevő. Bár kár, hogy nem ér ennyivel többet….

Amennyire megbízható autók, annyira szeretik a “zoxigént”

 

Volt is dilemma hogy megcsináltassam vagy vegyek valami mást, de mivel ahány autót megnéztem annyival akartak átpaszírozni, elment a kedvem tőle, végül úgy döntöttem, inkább megcsináltatom, legalább nincs az hogy egy másik valamivel belecsúszok nem várt gondokba.

nagydann | 2016-07-07 19:38 Kyrsoh részére

Az a baj, hogy nem csak a 2004-2005 előtti MPV-k rohadnak. Az összes rohad, ráadásul nem is csak az MPV-k. Hallom, hogy 2010-12-es 6-osokat visznek olyan állapotban a karosszériásokhoz, hogy az valami szomorúan elképesztő, sőt jobbat mondok: a legújabb kasznis 6-osoknál is kezdődik a baj sajnos. Ez ilyen: a Mazdák unblokk rohadósok és sajnos belülről jön a probléma: azaz az anyag szar amiből csinálják őket. És olyan dolgok rohadnak, amik kívülről nem is igazán láthatóak.

Még szomorúbb: van nálunk egy 1999-es Opel Zafira a családban, amit volt szerencsém alulról látni felemelve: hibátlan, patika az alja, nem hogy rohadás nincs rajta, még csak el sem indult az a “valami-mintha-talán” dolog. És ez sajnos szomorú, legalábbis a Mazdákra nézve. Mert az, hogy a 20 éves 5-ös BMW-k teljesen egyben vannak szerkezetileg, az egy dolog: nem egy árkategória volt a két autó új korában.

Szerintem ez lesz a veszte ezeknek az autóknak, tényleg nem akarok negatív lenni és senkinek a kedvét elvenni. Mindenki MPV-ja súlyosan rohad alulról, fő tartó alkatrészek!, csak max nem tud róla. De attól még rohad.

A másik: itteni egyik fórumtársunk csináltatta meg az egész alját jó sok pénzért évekkel ezelőtt. Maximum 1-2 évet nyert a dologgal. De! Újra jön minden rohadás: egyszerűen ez a szar valahogyan belülről jön, az anyagból, a kocsiszekrény felől. Megállíthatatlan. Ha az anyag rossz, kenegethetik festegethetik meg kezelhetik bármivel: azt képtelenség megállítani, hogy lemezesen mint a káposzta szétrohadjon és szinte “felpödörödjön” az egész hátsó híd futóművestül, mindenestül. Nézzetek csak alá a tieteknek hátul: el fogtok képedni...

Kyrsoh | 2016-07-07 12:36 jimmyh74 részére

Az a helyzet, hogy a 2004-2005 előtti MPV-k NAGYON rohadnak. Ez nem jelenti azt, hogy megbízhatatlan, rossz autók lennének, de sem Németországban, sem Ausztriában nem foglalkoztak a tulajdonosok az alváz -és üregvédelemmel, mert ők lecserélik az autóikat, mielőtt elrohadnának. Hozzánk szinte mindegyik MPV erről a két területről jön be, mert az újkori ára miatt (7.2 millió+) ezen évjáratokban itthon alig adtak el belőlük. Mi is egy ilyet vettünk, motorikusan hibátlan, szervizkönyves példány, 2011-ig volt Ausztriában, aztán két magyar tulajdonosnál. Látszik rajta, hogy foglalkoztak vele, vigyáztak rá, de az alja nagyon készen van. Mi lengőkarokat cseréltettünk rajta elöl, és 2-3 százezer pénzért lehet rendberakni karosszériással. Viszont ezek nem menthetetlen kocsik, egy alapos helyrerakás után évekig szolgálhatnak még hűségesen. 1-1.2 millió között már nagyon korrekt példányokat lehet találni, csak át kell nézetni, és egy karosszériással alaposan megbeszélni a szükséges lépéseket. Az egyik fórumtárs két oldallal lejjebb hirdetett is egyet, überkorrekt áron, teljes igazolható magyar szerviztörténettel. Ha az még megvan, azzal nem jársz rosszul.

 

matyas.telegdy | 2016-07-06 23:20 jimmyh74 részére

Szia! Csatlakoznék az előttem szólóhoz, valószínüleg a rohadás az oka. Azért mondjuk a rozsda szerintem a bőven javítható kategória, mégsem arról van szó, hogy valamikor rádgyullad az autó… Ez a “kint már leselejtezett” duma szerintem max a nepperek (bocs ha megsértek valakit) által árult ténylegesen gombokért megvásárolt csepegő zörgő rohadó hazahozatal után így-úgy összedrótozott – tákolt zombikra igaz. Én tavaly hoztam az enyémet osztrák magánembertől közvetlenül, és egy kicsit kellett ugyan dolgozni az alján, de alapvetően a kasztni jó állapotú, a motor és beltér szintén.  Itthon mondjuk nehezebb jót találni az fix. 

nagydann | 2016-07-06 14:47 jimmyh74 részére

Szinte biztos, hogy a szétrohadó hűtsó hídra gondolt az illető és a szintén rothadó rugótányérokra. Egyes Mazdás szerelők szerint, nem maga az anyag rohad, hanem “csak” a elgfelső réteg szokott lerohadni róla: maga a tartó rész egy nagyszilárdságú, erős fém. Csak ettől sok, nem-mazdás szerelő szemrevételezés után megijed. Nem csodálom. Amúgy meg szerény véleményem szerint: semminek nem szabadna rohadnia….

jimmyh74 | 2016-07-06 10:02

Üdvözlök Mindenkit a Fórumon!

Azért regisztráltam, mert hosszú évek után úgy döntöttem, hogy megválok eddigi Renault-om tól és a családdal a Mazda MPV-t néztük ki utódnak, mint olyan típust, ami megfelelne az igényeinknek és a pénztárcánknak is (a keret kb. 1-1,5M Ft).

Az elmúlt hetekben boldogan keresgettem, nézegettem a típusból az eladó példányokat, néhányat már személyesen is megnéztem, de óvatos vagyok és hát nem is hozzáértő, nem szántam magam el a döntésre.

A tegnapi nap folyamán ajánlottak nekem egy szakértőt aki pontosan azzal foglalkozik, hogy használt autó vásárlás előtt pontos diagnosztikát és véleményt készít a helyszínen. Úgy gondoltam, hogy megkérdezem, illetve kérem a segítségét.

Az alábbi választ kaptam:

Sajnos ennek a típusnak az átvizsgálását nem tudom elvállalni. Az elmúlt egy évben legalább 20-30 ilyen autót vizsgáltam és kivétel nélkül mindegyik alkalmatlan volt a közúti közlekedésre. Sajnos szinte csak Ausztriából és Németországból származó kint már forgalomból kizárt példányokat találni.

Megértését köszönöm!

Nagyon elszomorodtam… mi a véleményetek erről?

Imre

nagydann | 2016-07-04 21:15

Sziasztok.

Egy kis update a Xado motoradalékról. 1000 km-rel ezelőtt beleraktam a fullos Xado 1 Stage Maximum adalékot a dízel MPV 2.0 MZRCD-mbe. Mindezt egy viszonylag friss Total Quartz 5w/30-ra öntöttem.

Hirtelen változást az első pár kilóméteren nem éreztem, próbáltam elvonatkoztatni mindenféle placebo hatástól. Azonban 500km után valóban megváltozott a motor hangja, különösen alapjáraton. Nekem kicsit úgy tűnik mintha besűrűsödött volna az olaj. Akkor szokott ilyen hangja lenni amikor a régebbi 10-15e km-t futott 10w/40-et lecserélem friss 5w/30-ra, de a mostani Xadós hangja inkább az öreg 10w/40-esre hasonlít. Lehet hogy az egész egy nagy hülyeség, semmi sem változott, és ighazából azt is tudom hogy minden olajnak szinte ugyanazok a paraméterei üzemmelegen. Mégis, mintha. Az is lehet hogy nagy hülyeség egy Made in Ukraine feliratú löttyött egy japán motorba tölteni… :/ 

Most már tényleg nem tudom. Remélem nem ártottam neki. De ami csodákat írnak ott a doboz oldalán meg a videókon, egészen megtértem. Lehet hogy ez a motorok aloe verája??? :)))

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó