2024. December 29. - Tamás
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
LY9872 | 2016-06-26 23:59
nagydann | 2016-06-26 18:13
Tisztelt Mazda-Szakértő!
A 2.0-s MZRCD MPV-m hibakódja: IMRC-szelep. Ezt rendszerint csak meleg időben jelzi (3 sárga lámpa a műszerfalon), aztán kint ragad. Töröljük a kódot majd újra egy 37-38 fokos hőségben megint előjön. A motoron a világon semmit sem érzek, minden rendben működik. Érdeklődnék, hogy foglalkozzak-e a dologgal, vagy maradhat így minden? Köszönöm
Tobepapa | 2016-06-24 14:18
No, eljutottam szervízbe, ahol kiolvasták a hibakódot (azt sajnos nem tudom pontosan mi), de elvileg a jobb hátsó kerék szenzor ment tönkre, cserélni kell. A “hibajelenség” a következő: TCSOFF, TCS, ABS és kézifék jelzőlámpák világítanak egyszerre. Viszon nem folyamatosan, hanem véletlenszerűen villanak be, majd többnyire újraindításkor törlődnek. Valakinek van esetleg ilyen szenzor eladó?
nagydann | 2016-06-23 21:33 Kyrsoh részére
Ez nem baj ez így jó!!! Amit ott láttok az csak egy mutató, meg egy számlap, valahogyan beállítva. Nem érdekes. A hűtővíz nyomás alatt van végig azaz bőven 100 fok felett van, és ezáltal vígan lehűt egy sok-sok száz fokos motort. Nem is túl “hideg”, hiszen egy common rail motor, ha túl hideg vizet kapna köhögne, leállna, minden baja lenne.
Híres sztori volt régen valami Peugeot-nál, amikor ott pont fordítva, mindenki aggódott, hogy nagyon magasan van a mutató, nem forr-e a víz. A következő ilyen Peugeot szériában arrébb tekerték a számlapot, hogy ne zavarjon meg senkit… :)
piripócsi | 2016-06-23 18:57
Sziasztok!
Kinőttük a családi autót, ezért mindenki bánatára el kell, hogy adjuk, 2002-es dízel, további részletek itt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/mpv/mazda_mpv_2.0_cdh-10290463
Ha érdekel valakit, hívjon bátran, teljes szervíztörténettel tudok szolgálni.
Hajnal Péter + 36 20 38 69 269
Máté | 2016-06-23 18:49
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni van egy 1999 es évjáratú MPV-nk 2.0 benzines a hátsó klíma nem akar müködni, a fűtés sem. Töbször szétszettem már a ahátsó egységet nem látok semmi hibát minden motor teszi a dolgát mégsem hűt/fűt. ötlet?
Kyrsoh | 2016-06-23 18:39 Baranyai részére
Én ma mentem 60 km-t egyhuzamban, 35 fokban a 2002-es dízel MPV-vel, és nekem sem érte el a félállást a hűtővizes jelző. Kicsivel alatta van.
Szóval feltételezem, hogy ez nem baj. :-)
matyas.telegdy | 2016-06-23 17:18 Baranyai részére
Hello, nekem sem megy fel teljesen vízszintes állásba, de éppen csak nem. Ha a mutató legvégét nézzük, akkor 1-2 mm lehet a teljesen vízszintes félállástól. Nekem tuti jó a termosztát, gyorsan melegszik, télen a ventilátorok vezérlőjével volt gondom, amiatt melegedett lassabban, mivel hidegen is folyamatosan maxon ment mind a kettő...
kpeter | 2016-06-20 12:46 Kyrsoh részére
Nem okoz problémát, én úgy tudom, hogy a motornak jobb is így...
Kyrsoh | 2016-06-20 11:24 kpeter részére
Nagyon köszönöm!
Ezek szerint el kell mennem szervizbe, minimum egy tisztítás kellene neki, de az is lehet, hogy csere. Mennyire sürgős ez? Nem gáz, ha még pár napig így kell autózom? Nagyobb távolságokra kell mennem a munkám miatt (4-500 km), remélem, hogy nem azonnal javítandó a dolog…